  • 31. Data: 2015-12-07 15:40:25
    Temat: Re: Pakowanie struktur
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, December 7, 2015 at 3:12:40 PM UTC+1, Maciej Sobczak wrote:

    > Ale nie płacą nam za zapisy, tylko za odczyty (to było w dowcipie o backupach). :-)
    Dobre :)

    > U mnie też jest jeden wiersz:
    > serialize(&struct, file);
    > Nawet krócej. I wiem, że nie jestem zależny od pierdyliona rzeczy, nad którymi mogę
    nie mieć kontroli (endiany, opcje kompilatora, itd.).

    Jeśli taki kod generuje jakiś automat, albo wspomaga jakiś język
    programowania, to pewnie że masz rację.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2015-12-07 16:22:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    M.M. wrote:
    > Wyraziłem się dwuznacznie. Chodziło o to, że ten wiersz zadziała zawsze:
    > write( &strukt , sizeof(strukt) , file );

    kazdy bełkot da sie zapisać.
    Chodzi o to, żeby go potem ktoś umiał zrozumieć przy odczycie.
    Zapisywanie całej stuktury w ten sposób to nie jest dobry pomysł.
    Proponuję ci przy okazji małej zmiany dorzucić jakis wskaznik w strukturze.

  • 33. Data: 2015-12-07 17:05:50
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, December 7, 2015 at 4:22:44 PM UTC+1, witek wrote:

    > kazdy bełkot da sie zapisać.
    To nie jest bełkot, tylko typowy zapis binarnych danych.

    > Chodzi o to, żeby go potem ktoś umiał zrozumieć przy odczycie.
    Bez dokumentacji to czasami protokół tekstowy ciężko zrozumieć.

    > Zapisywanie całej stuktury w ten sposób to nie jest dobry pomysł.
    Jest dobry, ale nie idealny, ma swoje zalety i wady.

    > Proponuję ci przy okazji małej zmiany dorzucić jakis wskaznik w strukturze.
    Jakby się uprzeć, to nawet by działało - wystarczy że wskaźnik będzie
    aktualny. Ale po co stosować takie rozwiązania? Przed chwilą na zwykłe
    write mówiłeś że to bełkot, a teraz chcesz do struktur zapisywanych w
    pliku wkładać wskaźniki???

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2015-12-07 18:40:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    M.M. wrote:

    > To nie jest bełkot, tylko typowy zapis binarnych danych.

    tak,
    ale tylko na pierwszym roku studiów.

    > Bez dokumentacji to czasami protokół tekstowy ciężko zrozumieć.

    no i? ma to być dowód na co?

    > Jest dobry, ale nie idealny, ma swoje zalety i wady.

    Jest fatalny i nikt takich rzeczy profesjonalnie nie robi.
    Od tego jest serializacja.

    > Jakby się uprzeć, to nawet by działało - wystarczy że wskaźnik będzie
    > aktualny.

    że co?

    > Ale po co stosować takie rozwiązania? Przed chwilą na zwykłe
    > write mówiłeś że to bełkot, a teraz chcesz do struktur zapisywanych w
    > pliku wkładać wskaźniki???

    aha, rozumiem, Stringi pakujemy w strukture.
    Powodzenia w znalezieniu pracy.

  • 35. Data: 2015-12-07 19:03:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-07 15:40, M.M. wrote:
    mogę nie mieć kontroli (endiany, opcje kompilatora, itd.).
    > Jeśli taki kod generuje jakiś automat

    http://www.boost.org/doc/libs/1_59_0/libs/serializat
    ion/doc/index.html

  • 36. Data: 2015-12-07 19:29:34
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, December 7, 2015 at 6:40:48 PM UTC+1, witek wrote:

    > tak,
    > ale tylko na pierwszym roku studiów.
    Działanie funkcji systemowych zmienia się wraz z rokiem studiów :D

    > no i? ma to być dowód na co?
    Na to, że dla zrozumienia kluczowa jest dokumentacja a nie kryptografia.

    > Jest fatalny i nikt takich rzeczy profesjonalnie nie robi.
    > Od tego jest serializacja.
    Fatalny, a dobrze działa.

    > że co?
    Że będzie wskazywał na dane których się spodziewa program.

    > aha, rozumiem, Stringi pakujemy w strukture.
    > Powodzenia w znalezieniu pracy.
    Przypomnij sobie, to Ty zaproponowałeś w poście wyżej.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2015-12-07 19:41:06
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, December 7, 2015 at 7:03:29 PM UTC+1, Sebastian Biały wrote:
    mogę nie mieć kontroli (endiany, opcje kompilatora, itd.).

    > http://www.boost.org/doc/libs/1_59_0/libs/serializat
    ion/doc/index.html

    Eleganckie rozwiązanie.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2015-12-07 19:55:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    M.M. wrote:

> [...]
    > Że będzie wskazywał na dane których się spodziewa program.

    > Przypomnij sobie, to Ty zaproponowałeś w poście wyżej.

    proponujesz rozwiązania implementowane przez najsłabszych studentów
    pierwszego roku.
    Tragiczne w założeniach i jeszcze gorsze w niezawodności.

  • 39. Data: 2015-12-07 20:06:34
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, December 7, 2015 at 7:55:10 PM UTC+1, witek wrote:

    > proponujesz rozwiązania implementowane przez najsłabszych studentów
    > pierwszego roku.
    > Tragiczne w założeniach i jeszcze gorsze w niezawodności.

    Ja mogę odpowiedzieć, że proponujesz strzelanie z armaty do komarów.
    Do czego taka rozmowa doprowadzi? Do niczego?

  • 40. Data: 2015-12-07 20:25:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    M.M. wrote:
    > Ja mogę odpowiedzieć, że proponujesz strzelanie z armaty do komarów.
    > Do czego taka rozmowa doprowadzi? Do niczego?

    do niepisania niedziałających programów.