  • 1. Data: 2016-02-29 08:58:36
    Temat: Padające MCP4911
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. Czy miał ktoś do czynienia z takim przetwornikiem DAC Microchipa?

    http://www.ee.ic.ac.uk/pcheung/teaching/ee2_digital/
    MCP49x1.pdf

    Zasilam to z 5V, vref też 5V, linie sterujące bezpośrednio do portów
    AVR, na wyjściu kondensator 100pF do masy (pozostałość po rozwiązaniu z
    drabinką R-2R - może to błąd) no i do wejścia wzmacniacza operacyjnego.
    I co jakiś czas się okazuje, że na wyjściu mam już na stałe np 3.6V.

    Zgadnie ktoś co jest nie tak ?

  • 2. Data: 2016-02-29 11:24:16
    Temat: Re: Padające MCP4911
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2016-02-29 o 08:58, ww pisze:
> [...]
    > drabinką R-2R - może to błąd) no i do wejścia wzmacniacza operacyjnego.
    > I co jakiś czas się okazuje, że na wyjściu mam już na stałe np 3.6V.

    Ten OPAMP to co? Jakie napięcia zasilające?
    Między wyjściem DAC a OPAMP jakiś rezystor obecny?

    --
    AWa.

  • 3. Data: 2016-02-29 11:57:34
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-02-29 o 11:24, Andrzej W. pisze:

    MCP49x1.pdf

    > Ten OPAMP to co? Jakie napięcia zasilające?

    LMC6484IN zasilany 12V.

    > Między wyjściem DAC a OPAMP jakiś rezystor obecny?

    Nie. Rezystor nieobecny. Nawet mi to przyszło do głowy
    kiedy padł drugi układ ale nie potrafię uzasadnić po co to.

  • 4. Data: 2016-02-29 13:12:33
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2016-02-29 o 11:57, ww pisze:

    > LMC6484IN zasilany 12V.

    > Nie. Rezystor nieobecny. Nawet mi to przyszło do głowy
    > kiedy padł drugi układ ale nie potrafię uzasadnić po co to.

    Stany przejściowe na zasilaniu?
    Jeśli +5V wstaje znacząco szybciej niż +12V to mogą być jakieś jaja.
    Np. z noty "Figure 47. RI Input Current Protection for Voltages
    Exceeding the Supply Voltage".
    Czyli coś się tam działo, że dali taki przykład.

    --
    AWa.

  • 5. Data: 2016-02-29 13:24:47
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-02-29 o 13:12, Andrzej W. pisze:

> [...]
    > Exceeding the Supply Voltage".
    > Czyli coś się tam działo, że dali taki przykład.

    No może coś w tym jest. Zwłaszcza jeśli zasilam to z 2 osobnych
    zasilaczy włączanych kompletnie niezależnie.

  • 6. Data: 2016-04-21 07:54:54
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-02-29 o 13:24, ww pisze:

    > No może coś w tym jest. Zwłaszcza jeśli zasilam to z 2 osobnych
    > zasilaczy włączanych kompletnie niezależnie.

    No to kolejna próba i po 10 minutach układ szlag trafił. Zamówiłem
    dla testu podobny układ z TI.