    From: "Robert" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: PT100
    Date: Thu, 25 Aug 2011 07:42:24 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    Witam,
    do tej pory stosowałem taki oto układ do PT100:
    http://img36.imageshack.us/img36/9805/pt100.jpg
    Rezystory w nim są tak dobrane że mogę mierzyć w
    zakresie -50...160 stopni Celsjusza. Oczywiście układ
    ten jest układem linearyzującym. Tak że w procesorze
    nic nie muszę poprawiać tylko odczytuję bezpośrednio
    na przetworniku.

    Ale teraz pojawił mi się problem bo muszę mierzyć
    temperaturę w zakresie 0...400 stopni Celsjusza.
    W Spice w tym układzie odpowiednio dobrałem rezystory
    do symulacji tak żeby układ przy 400 stopniach
    dawał na wyjściu 2,5V. Ale mam problem bo układ
    daje na wyjściu wartości nie liniowe.

    Czy może mnie ktoś poratować jakimś układem/schematem,
    który będzie jednocześnie linearyzował charakterystykę PT100?
    Tak żeby na wyjściu dawał przy 400 stopniach 2,5V i najlepiej
    żeby był 3 przewodowy.
    Chcę to podłączyć do przetwornika MCP3208, gdzie napięcie
    referencyjne będzie 2,5V.

    Robert