  • 1. Data: 2013-11-08 19:59:51
    Temat: POLUX to firma polska czy chińska ? (LED)
    Od: "kk" <...@...pl>

    W pewnym miejscu mam oświetlenie halogenowe G4. Halogenki dość często padały
    ( 1/ pół roku).
    Postanowiłem kupić zamiennik LED w postaci płytki z 18 didami firmy POLUX.
    Na płytce oprócz LED jest driver CL6807 i prostownik z diod ... SS14,
    kondensator SMD.

    Postanowiłem spróbować , cena 35 zł sztuka.

    Światło ... da się wytrzymać.
    Gdyby nie to, że po miesiącu świecidło szlak trafił .

    Wyjąłem ... miernik do łapy i patrzę , a tu :
    kondensator - spalony,
    prostownik - spalony,
    Po usunięciu zgliszcz diody zaświeciły z zasilacza , ale 6807 padnięty.

    No i tak sobie myslę ... chyba znowu kupię paczkę halogenków .... chińskich.

    KK

  • 2. Data: 2013-11-08 20:21:32
    Temat: Re: POLUX to firma polska czy chińska ? (LED)
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-11-08 19:59, kk pisze:
> [...]
    > Po usunięciu zgliszcz diody zaświeciły z zasilacza , ale 6807 padnięty.
    >
    > No i tak sobie myslę ... chyba znowu kupię paczkę halogenków ....

    Polska
    "Jesteśmy jednym z największych w Polsce importerów..."
    ale produkt importowany to obawiam się że chińszczyzna ale ta z tych
    tańszych.
    Cóż, cena.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2013-11-08 21:17:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    kk pisze tak:

    > Postanowiłem kupić zamiennik LED w postaci płytki z 18 didami
    > firmy POLUX

    dasz linka jak wygląda?

    --
    Piter

  • 4. Data: 2013-11-08 21:25:44
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości
    >W pewnym miejscu mam oświetlenie halogenowe G4. Halogenki dość często
    >padały ( 1/ pół roku).
    > Postanowiłem kupić zamiennik LED w postaci płytki z 18 didami firmy POLUX.

    W Biedronce były LEDy po 9.99zł/szt. GU10 3,5W. Całkiem jasno świecą (podają
    217lm, ale na oko lepiej niż halogen 30W). W środku brak przetwornicy, tylko
    kondensator szeregowy, mostek i kondensator wygladzający.

  • 5. Data: 2013-11-08 22:43:51
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    > (podają 217lm, ale na oko lepiej niż halogen 30W). W środku brak
    > przetwornicy, tylko kondensator szeregowy, mostek i kondensator
    kiedyś był gorący temat na elektrodzie, jak zasilać diody z 230V. ja
    setki razy robiłem układ z rezystora i kondensatora aby ograniczyć prąd,
    a diody łączyłem w pary przeciwrównolegle. niestety tam prąd bardzo mały
    jest, i słabo swiecą.
    Jakbyś rozbrajał te "żarówki" to narysuj dla nas schemat i zmierz prąd
    płynący przez diody proszę

    Pozdrawiam
    ToMasz

    ps ja miałem w firmie 10 "żarówek" energooszczędnych "globe" z poluxa.
    Żadna nie dotrwała do końca gwarancji. Potem mi się nie chciało już
    jeździć wymieniać. Teraz kupuję Art - ale za krótko żeby zachwalać/odradzać

    ToMasz

  • 6. Data: 2013-11-09 08:29:44
    Od: "kk" <...@...pl>

    > dasz linka jak wygląda?

    Po usunięciu zgliszcz :
    (Złącze samo wypadło w trakcie ostatnich sekund pracy)

    http://images61.fotosik.pl/359/9001374cd557c737med.j
    pg

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9001374cd557c737
    .html

  • 7. Data: 2013-11-09 12:18:29
    Od: m...@w...pl

    W dniu piątek, 8 listopada 2013 18:59:51 UTC użytkownik kk napisał:
> [...]
    >
    > kondensator - spalony,
    >
    > prostownik - spalony,
    >
    > Po usunięciu zgliszcz diody zaświeciły z zasilacza , ale 6807 padnięty.

    A gwarancji na to nie bylo?

    Jakos mam wiecej szczescia do ledow. Po pierwszej probie z najtanszymi - padly jak
    twoja kupilem porzadniejsze. Od ponad 2 lat nie mialem ani jednej awarii.

    W tym mam 2 sztuki tych:

    http://www.ebay.co.uk/itm/GU10-1W-LED-High-Power-War
    m-White-Bulb-Lamp-85265V-/150509426894

    Swieca non stop od wlasnie 2 lat i nic sie nie dzieje. Cena - jak widać. Tez
    chinskie, kupione bezposrednio od chinczyka.

  • 8. Data: 2013-11-15 22:49:28
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > No i tak sobie myslę ... chyba znowu kupię paczkę halogenków ....
    > chińskich.

    Zmień na halogeny zasilane transformatorem toroidalnym 12V.
    Halogeny niskonapięciowe są bardziej trwałe od tych na 230V.