  • 21. Data: 2010-09-29 10:57:57
    Temat: Re: PLC - hazardy w jezyku drabinkowy
    Od: Artur <n...@g...com>

    On 27 Wrz, 11:28, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ponoc jezyk drabinkowy doczekal sie normy, a ja czytam sobie
    > materialy od unitronicsa .. i paru rzeczy zapomnieli napisac :-)
    >
    > Poszczegolne "linie" sa wykonywane kolejno ? jest to zagwarantowane
    > ?
    >
    > A i tak widze mozliwy hazard w jednej "linii", np
    >
    > --|B1|--*---(S2)----(R1)---
    >           ---(S3)---(S4)--(S5)---

    Norma zezwala na łączenie szeregowe cewek?
    Nie spotkałem się z taką możliwością w praktyce.

    --
    Artur

  • 22. Data: 2010-09-29 11:59:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    >A i tak widze mozliwy hazard w jednej "linii", np
    > --|B1|--*---(S2)----(R1)---
    > |

    > ---(S3)---(S4)--(S5)---
    >
    >U jakiego producenta można łączyć cewki szeregowo?

    Unitronics/Visilogic, choc moze i inne tez.

    P.S. Ha ha - RTFM :-)

    "According to IEC 1131 - 3, it is possible to create Ladder Diagram
    nets that contain feedback loops, i.e. where an element is used as
    both contact(s) and coil(s) in the same net. In Ladder Diagram,
    all external input values such as those associated with contacts
    are gathered before each net is evaluated.
    [...] In the above example:
    Where the net uses the state of its own output, the value of FAN
    (MB 7) coil associated with an inverted contact of MB 7 is always
    the value resulting from the previous evaluation.
    However, if the value of FAN (MB 7) is used in any following nets,
    the latest evaluated state is used. "

    Choc zaczeło sie od tego ze nie moglem sie doczytac tego odnosnie
    blokow arytmetycznych/funkcyjnych :-)

    J.