  • 11. Data: 2002-05-16 17:26:05
    Temat: Re: PLC
    Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl>

    > tekst przeczytalem i argumenty tam zamiszczene rozumiem
    > ale idei zagluszacza niestety nie...

    Ja też nie rozumiem idei zagłuszacza. Napisałem tylko, iż ztcw są osoby
    projektujące takie urządzenie. Co do poziomu sygnału generowanego przez
    zagłuszacz, to można by polemizować, trzeba by było znać protokół PLC i
    "wstrzelić" się z czymś, co zdesynchronizuje transmisję. Wtedy
    zagłuszacz siałby minimalnie.

    > ALE nadal bedzie SIAŁ na tej czestotliwosci...
    > czyli krotkofalowiec nadal nie bedzie mogl pracowac i czlowiek z komputerem
    > nie bedzie mial sieci...

    Zgadza się. Powtórzę - nie piszę, że to popieram, tylko że o tym
    słyszałem. Natomiast co do samego PLC i materiału na serwerze eter,
    podpisuję się w pełni.

    Nawet w takich malutkich Puławach, na wschodzie Polski, powstały dwie
    firmy. Jedna zrobiła infrastrukturę skrętki na pół miasta (moja
    szwagierka to ma, nie działa o wiele szybciej niż sdi, ale tanio), druga
    robi internet bezprzewodowy. I dało się to zrobić! Obydwie formy dostępu
    normalne, ludzkie, cywilizowane i z pomyślunkiem. Natomiast PLC - fuj...

    --
    * Lukasz Komsta * LK4107-RIPE *
    * http://www.komsta.net/ * ICQ 14892426 *

  • 12. Data: 2002-05-16 20:59:13
    Temat: Odp: PLC
    Od: "Tomasz Krzysztofik" <t...@z...polsl.gliwice.pl>

    Użytkownik tija <t...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abt5gh$jld$...@n...tpi.pl...
    > Czy ma ktoś jakieś informacje na temat dostępu przez kable elektryczne?
    > Słyszałem, że w Nowej Hucie już sprzedają usługę (po testach).
    > Jak z cenami gdzie i kiedy będzie dostępne?
    > A może już ktoś z was korzysta?
    >
    > Z góry dziękuję za informację
    >
    > pozdrawiam
    > waldek

    hmm zwiazku z pytaniem proponije spojrzec na grupe:trzepak.networking
    serwer:news.trzepak.pik-net.pl
    post: "PLC i klopoty " data:16-05-02

    Moze to zainteresuje co niektorych bo jest to zwiazane z PLC

    Pozdrawiam Mumin^^
    Tomasz Krzysztofik
    GG: 6001
    IRCnet: #osh nick: Mumin^^
    mailto: t...@z...polsl.gliwice.pl

  • 13. Data: 2002-05-17 01:02:36
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    "Lukasz Komsta" <l...@a...pl> napisał:

    > Generalnie wystarczy jakaś wiertarka lub inny siejący
    > odbiornik prądu no i już netu nie ma.

    Mili Państwo, a któż powiedział, że PLC jest _jedynym_ standardem
    dostarczania netu po kablach energetycznych?
    Jest już nowsza, znaaaacznie bardziej wydajniejsza (gigabity)
    technologia nie podatna tak na zakłócenia pem.
    :-)

    Kto wie, czy za rok nie zacznie to ruszać w PL? :-)

    Rico.
    w...@p...pl

  • 14. Data: 2002-05-17 03:00:29
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ac1fgd$h22$2@news.tpi.pl> Ryszard Rączkowski napisał(a):

    > Mili Państwo, a któż powiedział, że PLC jest _jedynym_ standardem
    > dostarczania netu po kablach energetycznych?
    > Jest już nowsza, znaaaacznie bardziej wydajniejsza (gigabity)
    > technologia nie podatna tak na zakłócenia pem.

    Coś bliżej? Jakiś URL?
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 15. Data: 2002-05-17 08:20:23
    Od: "Jarp90" <j...@p...onet.pl>

    Hi !

    Użytkownik "Michael Kozina" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Gazety czytuje wiele osob, a Ci co nie czytuja to sciagaja z netu:-).
    > Pytanie moje - czym tlumaczone sa te limity?

    Swego czasu, po ukazaniu się cennika na stronie Pattern wysłałem do nich
    list, w którym punk po punkcie odniosłem się do ich propozycji
    'reklamowych' - czyli:
    750 MB/miesiąc - równoważne:
    >- 30,000 obejrzanych stron www lub
    >- 300,000 krótkich e-mail lub
    >- 1500 minut (30 CD) muzyki w formacie MP3 lub
    >- 75 download'ów programów lub gier

    Jak widać po w/w 'propozycjach' - chyba oferta ta dotyczy mniej więcej roku
    1994 :))
    W dzisiejszych czasach płytki koduje się z bitrate 192 czyli średnio ok
    80-90 MB/płytkę -
    czyli nie 30 a 8-10 płytek, że o 'downloadach' programów i gier nie wspomnę
    (czasami dema
    gier maja po 200 MB)....
    Oczywiście jaka była odpowiedź ??? Milczenie...
    Rozumiem, że konieczność wprowadzenia limitów wynika z chęci zabezpieczenia
    się przez
    przeciążeniem sieci, ale czy limit na poziomie 1 płytki CD należy nazwać
    poważnym
    traktowaniem klienta ?
    Jestem ciekaw ile 'osób, które intensywnie korzystają z Internetu' - czyli
    Złotych Klientów da się
    nabrać na tego typu 'oferty'.....

    Pozdrawiam,
    jarp90

  • 16. Data: 2002-05-17 08:20:34
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Ryszard Rączkowski napisal(a) [16 May 2002]:

    > Mili Państwo, a któż powiedział, że PLC jest _jedynym_ standardem
    > dostarczania netu po kablach energetycznych?

    PLC to nie standard, tylko ogolna nazwa technologii przesylania danych
    przez siec energetyczna.

    Za rok 2005? :>

    --
    (m...@i...pl)

  • 17. Data: 2002-05-17 11:26:59
    Od: Robert Homoncik <s...@i...pl>

    Lukasz Komsta <l...@a...pl> napisał:

> [...]
    > zagłuszacz, to można by polemizować, trzeba by było znać protokół PLC i
    > "wstrzelić" się z czymś, co zdesynchronizuje transmisję. Wtedy

    O ile mnie pamięć nie myli to w PLC jest wykorzystywana
    mosulacja SS (Spread Spectrum), bądź jakaś jej pochodna
    a więc zakłócanie jakąś tam 'zagłuszarką' czy też wpływ
    zakłóceń impulsowych jest bardzo mocno ograniczony ...
    Robert
    _____
    _"They said it couldn't be done but he, poor fool, didn't_
    _know about it and went ahead and did"_
    -----
    Robert Homoncik s...@i...pl

  • 18. Data: 2002-05-18 21:40:47
    Od: "Xon" <t...@s...polbox.pl>

    Użytkownik "Ryszard Rączkowski" <w...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Kto wie, czy za rok nie zacznie to ruszać w PL? :-)

    Niedawno czytalem wywiad z kims albo ze Stoenu albo Ascom i mowiono o
    polowie tego roku. Byla tam rowniez mowa o cenach, ok. 100zl. Ale brak
    konkretow na temat szybkosc, limitow itd.

    Pozdrawiam
    -----
    Xon

  • 19. Data: 2002-05-18 21:42:12
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał:

    > Coś bliżej? Jakiś URL?

    Przykro mi, ale jeszcze przez pewien czas żadnych URLi i informacji nie
    będzie.
    Doprzysiągłem zachować pewne sprawy w tajemnicy.
    Uwierz(cie) tylko, że sprawy idą do przodu. :-)

    Pozdrawiam weekendowo,

    Rico.
    w...@p...pl

  • 20. Data: 2002-05-21 14:40:04
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    Ryszard Rączkowski <w...@p...pl> wrote:

    > Przykro mi, ale jeszcze przez pewien czas żadnych URLi i informacji nie
    > będzie.
    > Doprzysiągłem zachować pewne sprawy w tajemnicy.
    > Uwierz(cie) tylko, że sprawy idą do przodu. :-)

    Hehe :) Jakbym slyszal experta :) Wiesz, to juz chyba lepiej byloby jakbys
    nic nie napisal :-P

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --