  • 41. Data: 2019-12-21 00:33:25
    Temat: Re: P.o.remier zwariował
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze nie wiem. Moim problemem jest wydawanie pieniędzy a nie ich zarabianie.
    To że nie wiem nie znaczy że nie obserwuje. Od nowego roku każdy będzie miał
    indywidualne konto w US. Nie pisz że nie slyszales. Po cos to zrobili. Kilka lat temu
    jak by ktoś powiedział że US będzie wypełniał za ludzi roczne zeznania podatkowe to
    wszyscy by powiedzieli że glupi jest. A teraz US sam wypełnia i nie trzeba nic robic.
    Rządzący zeby miec większą kontrolę nad ludźmi są w stanie dla picu z czegoś
    zrezygnować. Większa kontrolę teraz mogą mieć prowadząc za nich biurokrację. Cyfrowa
    Polska to wszystko płacone bezgotowkowo i pełna kontrola przepływu towarów, uslug i
    wirtualnych pieniędzy. W takim systemie nie ma miejsca na biura rachunkowe wpisujące
    rachunki do baz danych. Instytucja doradcy podatkowego zostanie ale firmy zajmujące
    się odpłatnie wpisywaniem rachunków do wirtualnych ksiąg przychodów i rozchodów
    stracą sens bytu. W cyfrowym świecie w którym jest cyfrowy pieniądz zadna biurokracja
    nie jest potrzebna.

  • 42. Data: 2019-12-21 06:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Oczywiscie ze nie wiem.

    No własnie

    > Moim problemem jest wydawanie pieniędzy a
    > nie ich zarabianie.

    gratuluje!

    > To że nie wiem nie znaczy że nie obserwuje.

    czyli nie wiesz ale wiesz...? ;-DDD

    ? Od
    > nowego roku każdy będzie miał indywidualne konto w US. Nie pisz że
    > nie slyszales. Po cos to zrobili.

    Zrobili to dla własnej wygody bo manewr z jednym kontem zamiast trzech w
    ZUS przyniosł dobre efekty.
    Dla podatnika de facto nic to nie zmienia.

    > Kilka lat temu jak by ktoś
    > powiedział że US będzie wypełniał za ludzi roczne zeznania podatkowe
    > to wszyscy by powiedzieli że glupi jest. A teraz US sam wypełnia i
    > nie trzeba nic robic.

    To ze nic nie trzeba robić to jednak nadinterpretacja.
    Częśc ludzi moze nic nie robić, czesc musi, rowniez dlatego ze w tej
    aplikacji jest sporo błędów. Tyle ze wypełnienie pita to jakies 10 minut
    pracy albo 50zł dla wypełniajacego. Chwale ale nie przesadzajmy.
    Duzo wazniejsze było x lat temu wprowadzenie mozliwości wysyłania przez
    internet - tutaj rozwiazano to bardzo dobrze (w przeciwienstwie do np jpk
    czy deklaracji zus...)

    > Rządzący zeby miec większą kontrolę nad ludźmi
    > są w stanie dla picu z czegoś zrezygnować.

    A z czego rezygnuja?

    > Większa kontrolę teraz
    > mogą mieć prowadząc za nich biurokrację.

    Nie, to mogą zrobić przy okazji.
    Bo tak naprawde nie o to przeciez chodzi.
    Zaraz bedziesz mnie przekonywał ze np split payment jest tez dla wygody
    prowadzacych dg...

    > Cyfrowa Polska to wszystko
    > płacone bezgotowkowo i pełna kontrola przepływu towarów, uslug i
    > wirtualnych pieniędzy.

    Ano własnie, nie chodzi o wygode a li tylko o kontrolę.

> [...]
    > rachunków do wirtualnych ksiąg przychodów i rozchodów stracą sens
    > bytu. W cyfrowym świecie w którym jest cyfrowy pieniądz zadna

    No w sumie jak ktos kojarzy biuro rachunkowe tylko z wpisywaniem
    rachunków to rzeczywiście moze odniesc takie wrazenie... ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 43. Data: 2019-12-21 12:23:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak mi się ma nie kojarzyć biuro rachunkowe z wpisywaniem jeśli znam kogoś kto
    pracuje w takim biurze i nic więcej tam nie robi tylko całymi dniami wpisuje rachunki
    i faktury klientów. To jesli dla dużej części podatników mających kasy fiskalne
    połączone ze skarbówka prowadzenie ksiąg i książek różnych stanie się zbędne to i
    dużo biur rachunkowych ulegnie naturalnej likwidacji. Pewno kowale kiedys uwazali tak
    jak Ty ze roboty z podkuwaniem koni nikt nigdy im nie zabierze. I jeden gostek
    samochód zrobil. Pamiętam jak wiele lat temu przyniosłem informacje ze skynet
    dostanie nowa funkcje, odcinkowy pomiar prędkości. Na mydło chcieliście mnie
    przerobić ze to niemozliwe, ze sie nie da i ze glupi jestem jak w takie bajki wierze.
    A jak się okazało że zrobili i działa to żaden chuj nie napisał "przepraszam".

  • 44. Data: 2019-12-21 13:23:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 20 Dec 2019 15:33:25 -0800 (PST), w
    <2...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > A teraz US sam wypełnia i nie trzeba nic robic.

    Ależ trzeba. Nadal będę musiał wypełniać samodzielnie.

  • 45. Data: 2019-12-21 13:24:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 21 Dec 2019 03:23:47 -0800 (PST), w
    <3...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > To jesli dla dużej części podatników mających kasy fiskalne połączone ze skarbówka
    prowadzenie ksiąg i książek różnych stanie się zbędne to i dużo biur rachunkowych
    ulegnie naturalnej likwidacji.

    Oczywiście jak większość twojej pisaniny jest to kompletna bzdura.
    Nie masz pojęcia czym zajmują się biura rachunkowe skoro uważasz, że tylko
    wklepywaniem faktur.

    W sumie to już nie kompromituj się bardziej.

  • 46. Data: 2019-12-21 13:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jak mi się ma nie kojarzyć biuro rachunkowe z wpisywaniem jeśli znam
    > kogoś kto pracuje w takim biurze i nic więcej tam nie robi tylko
    > całymi dniami wpisuje rachunki i faktury klientów.

    To jest tylko czesc pracy i ona rzeczywiście moze sie zmniejszyc ale cały
    czas dochodzą nowe sprawy - coraz dziwniejsze sprawy zwiazane z
    rozliczaniem pracowników, rozne jpk, te nowe fundusze emerytalne,
    amortyzacje, co chwile zmieniajace sie przepisy etc.

    > To jesli dla
    > dużej części podatników mających kasy fiskalne połączone ze
    > skarbówka prowadzenie ksiąg i książek różnych stanie się zbędne to i
    > dużo biur rachunkowych ulegnie naturalnej likwidacji.

    Ale nie stanie sie zbedne. A w kazdym razie nie od razu, bo wyrokować co
    bedzie za 20 lat to ja sie nie podejme. Na pewno nie ze wzgledu na to co
    piszesz. Byc moze inne podmioty przejmą te dzialalnosc... Banki i
    insytucje okołobankowe?
    Zreszta to nie jest tak, ze kazda fakture mozesz wrzucic w koszty,
    niektora tylko czesciowo, niektora w miesiacu a, niektora w b. faktury
    zaliczki, obrót poza kasa fiskalna etc.

    > Pewno kowale
    > kiedys uwazali tak jak Ty ze roboty z podkuwaniem koni nikt nigdy im
    > nie zabierze. I jeden gostek samochód zrobil.

    Możliwe ze tak własnie było.
    Ale sa przykłady odwrotne - juz x lat temu mowiło się ze roboty zabiora
    ludziom prace, na razie jest tak, ze roboty zastepuja jakas czesc pracy
    ale potrzeba innych ludzi do ich obsługi, naprawy, programowania etc.
    Moze za 20 lat?

> [...]
    > to niemozliwe, ze sie nie da i ze glupi jestem jak w takie bajki
    > wierze. A jak się okazało że zrobili i działa to żaden chuj nie

    O, to ciekawe, bo technicznie od dawna wydaje sie to bardzo proste.
    Sam pisałem wielokrotnie ze systep kamer polaczonych z cepikiem jest
    wrecz zbyt mało wykorzystywane.

    Mozesz podac watek, zobaczymy kto cie tak niedocenił?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 47. Data: 2019-12-21 15:55:13
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-12-21 o 00:08, r...@k...pl pisze:

    > ... i zapadła cisza.

    Włącz coś i będzie ci hałasowało jak cisza ci przeszkadza.
    Wskaźniki inflacji czy cen masz na stronach np. Urzędu Statystycznego.
    Ale jak ktoś jest idiotą walący swoimi politycznymi hasełkami
    a od innych wymagając dowodów to się zawiedzie.
    Ale jakby miał rację to pokazał by to wykazać zamiast uporczywie
    trollować nazywając opinie dyskutanta "przekazem dla ciemnego luda".
    Ale tak to jest jak hołotę oderwać od koryta to zaraz pokazuje
    swoje prawdziwe oblicze. :-)

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2019-12-21 17:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF u...@d...invalid ...

> [...]
    > trollować nazywając opinie dyskutanta "przekazem dla ciemnego luda".
    > Ale tak to jest jak hołotę oderwać od koryta to zaraz pokazuje

    Znaczy obecnie około 3 procent?
    Czyli naprawde są ludzie ktorzy to łykają...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 49. Data: 2019-12-21 23:09:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sporo delikatniej się o mnie wyraziłes niz pisali kilka lat temu jak napisałem o
    odcinkowym pomiarze prędkości.

  • 50. Data: 2019-12-22 00:01:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiesz po co te wszystkie utrudniania są? Zeby ludzie nie okradali swojego panstwa.
    Tysiące stacji benzynowych, miliony litrow paliwa i wszyscy dostawali minimum paragon
    z kasy fiskalnej. Jak by wtedy na stacjach były kasy połączone z US to numer by nie
    przeszedl bo bez względu na to skad pochodziło paliwo VAT i inne podatki stacje by
    zapłaciły. Przy okazji łatwo by ogniwa pośrednie wylapali. Jak urzędy skarbowe
    przejmą kontrolę od samego początku przepływu surowcow, towarów i usług to żadna
    skomplikowana papierologia nie będzie potrzebna. Indywidualne konta to początek
    procesu, na końcu będzie eliminacja analogowych pieniędzy. Ubezpieczenia itp.
    Zgadzasz pracownika albo jesteś zgłoszony jako pracownik i ZUS sam ściągnie kase z
    firmowego konta. Zwolnienia są w formie elektronicznej to maszyna w zusie sobie
    policzy ile się należy a ile przeslac na konto chorego na zwolnieniu. Dzisiaj to są
    proste mechanizmy zeby stworzyc autonomiczny system rozliczania podatników. Mylisz
    się że jak bedziesz uważał że oni tego nie zrobią to oni tego nie zrobią. Zrobia i to
    niedługo. Kilka lat beda potrzebowali zeby zakończyć to co zaczynają indywidualnymi
    kontami i kasami fiskalnymi połączonymi z urzędami skarbowymi. Wiesz że jak jest
    teraz kontrola w kiosku z papierosami to na podstawie jakiegos kodu są w stanie na
    miejscu się dowiedzieć od kogo fabryka tytoń kupiła i ile zapłaciła. Oczywiscie nic
    nie stoi na przeszkodzie żebyś zajebal listonosza za przyniesienie złej wiadomości.
    Ale to nie zlikwiduje problemu ze złej wiadomości a stworzy kolejny, co zrobić z
    ciałem.