  • 11. Data: 2014-04-13 20:12:03
    Temat: Re: Overmax GPS Aero2 4 rdzenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2014 19:32:52 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." qq5wu61sbqgy$.1vmjt7oeujllr$....@4...net
    > To najłatwiej.

    Tylko ze na parapecie z reguly ledwo dziala ... ale jak dziala, to juz
    dobrze swiadczy o odbiorniku :-)

    > RMaps:
    > https://docs.google.com/file/d/0B-lWP8SC8uRaTWJHLVRa
    RTBhdTA/edit?usp=drivesdk

    Z tego naprawde niewiele wynika.
    Zobacz np miedzy Lukowska a Wyszynskiego - odbiornik przesunal o pare
    metrow od jezdni, czy zdjecia przestawione ?

    Co tam bylo w polowie na Kisielewskiego ? Postoj pod chmurka ?
    To niezla dokladnosc :-P

    Spojrz tez na poczatek trasy.

    > Całkowity dystans: 123,67 km (mil: 76,8)

    Aha, uwierze.

    > Średnia prędkość: 88,81 km/h (mil/h: 55,2)

    Po miescie, pirat drogowy :-)

    > Średnia prędkość ruchu: 94,87 km/h (mil/h: 58,9)
    > Maksymalna prędkość: 1194,61 km/h (mil/h: 742,3)

    A przepraszam, ale pogratulowac zwrotnosci tego odrzutowca :-)

    > Moje trasy:
    > https://docs.google.com/file/d/0B-lWP8SC8uRaaUN5Rjda
    WnBZZW8/edit?usp=drivesdk

    co to za zygzaczek przed Wyszynskiego ? Cofales na pasie ?

    > Maksymalna wysokość: 182 m (stóp: 596)
    > Minimalna wysokość: 119 m (stóp: 389)
    > Różnica wysokości: 26760 m (stóp: 87795)

    Mysliwiec jak nic :-)

    Jak na dwa tracki z jednego odbiornika ... ciekawe roznice.

    > Możesz to opisać w kilku zdaniach?

    Na ile rozumiem - program do ustawienia parametrow SiRF, w tym
    wylaczenia trybu "static navigation".

    Ale Overmax chyba tego nie ma.

    J.

  • 12. Data: 2014-04-14 01:13:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1ated61tpvb1z.1d9slzvmvxmo6$....@4...net

    > Tylko ze na parapecie z reguly ledwo dziala ... ale jak dziala, to juz
    > dobrze swiadczy o odbiorniku :-)

    Wśród bloków na parterze czy w samotnym domu na strychu?

    RTBhdTA/edit?usp=drivesdk

    > Z tego naprawde niewiele wynika.

    Dlaczego?

    > Zobacz np miedzy Lukowska a Wyszynskiego - odbiornik
    > przesunal o pare metrow od jezdni, czy zdjecia przestawione ?

    To dowód na prawdziwość wskazań.

    > Co tam bylo w polowie na Kisielewskiego ?
    > Postoj pod chmurka ? To niezla dokladnosc :-P

    Właśnie wtedy leży w bagażniku. A ja -- zlecam wymordowanie
    swoich żywicielek. (jak wiesz -- zrezygnowały z dawania,
    więc poszły pod ostrze siekiery jako nieprzydatne społecznie)

    > Spojrz tez na poczatek trasy.

    Początek trasy to łapanie fiksa z przejściem pod
    blokiem, wejściem do garażu i wyjazdem z garażu.

    > Aha, uwierze.

    Pisałem, że z tabletem źle współpracuje.
    Może wyślę autorowi wyniki.

    > Po miescie, pirat drogowy :-)

    To i tak mało. ;)

    > A przepraszam, ale pogratulowac zwrotnosci tego odrzutowca :-)

    Przekroczyłem szybkość dźwięku w powietrzu?

    WnBZZW8/edit?usp=drivesdk

    > co to za zygzaczek przed Wyszynskiego ? Cofales na pasie ?

    Kto nie idzie do przodu -- ten się cofa. ;)

    > Mysliwiec jak nic :-)

    Trochę za wysoko -- nawet jak na myśliwski samolot.

    > Jak na dwa tracki z jednego odbiornika ... ciekawe roznice.

    Dlaczego? IMO są niemal identyczne.
    Jutro może zbiorę 2 razy po 2.

    >>> P.S. static navigation - nie probowalem jeszcze.

    > Na ile rozumiem - program do ustawienia parametrow SiRF,
    > w tym wylaczenia trybu "static navigation".

    > Ale Overmax chyba tego nie ma.

    A co to ''static navigation"?
    I jak wyłączyć EGNOS?

    Czy odbiornik smartfonu potrafi odbierać sygnał
    bezpośrednio od geostacjonarnych satelitów Egnos?
    Gdyby tak było -- wskazania pod wysoką (z lasu czy
    budynków) ścianą południową byłyby mniej dokładne
    niż inne. Tak nie jest. A może ja nie umiem
    włączyć tej funkcji?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2014-04-14 08:20:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Apr 2014 01:13:39 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "J.F." 1ated61tpvb1z.1d9slzvmvxmo6$....@4...net
    > Wśród bloków na parterze czy w samotnym domu na strychu?

    W murowanym budynku. Nawet takim nie z wielkiej, zelbetowej plyty.
    Strych tez moze byc pod papa, pod blacha, pod dachowkami.'

    >>> RMaps:
    >>> https://docs.google.com/file/d/0B-lWP8SC8uRaTWJHLVRa
    RTBhdTA/edit?usp=drivesdk
    > Dlaczego?

    Bo nie wiesz jaka jest prawidlowa pozycja.

    > To dowód na prawdziwość wskazań.

    Ale trasa biegnie obok jezdni. tak na oko o jakies 5m.
    W obie strony obok ... wiec odbiornik przeklamal, czy zdjecie
    przeklamuje ? I jeszcze program przeklamuje, bo odrzuca punkty czy
    filtruje.

    > Właśnie wtedy leży w bagażniku.

    Bylo sprawdzic jaka wtedy dokladnosc wskazan odbiornik pokazuje :-)

    > Początek trasy to łapanie fiksa z przejściem pod
    > blokiem, wejściem do garażu i wyjazdem z garażu.

    No i taka dokladnosc w gorszych warunkach.

    > Przekroczyłem szybkość dźwięku w powietrzu?

    Chyba tak ... a na pewno byles blisko :-)

    > Dlaczego? IMO są niemal identyczne.

    No gdzie - ten zygzaczek na drodze zlapal tylko jedny.
    Wzrorek na Kisiela niby podobny, a w szczegolach calkiem inny.

    > A co to ''static navigation"?

    No wlasnie ten tryb samochodowy. Nie pokazuje drobnych zmian pozycji,
    stoisz na parkingu, pozycja sie nie rusza i myslisz ze odbiornik
    dokladny.

    > Czy odbiornik smartfonu potrafi odbierać sygnał
    > bezpośrednio od geostacjonarnych satelitów Egnos?

    Podejrzewam ze tak. Tani smartfon to tani odbiornik, ale teraz chyba
    wszystkie egnos odbieraja.

    > Gdyby tak było -- wskazania pod wysoką (z lasu czy
    > budynków) ścianą południową byłyby mniej dokładne
    > niż inne. Tak nie jest.

    Nie wiem czy tak zauwaszysz. Musualbys tracka godzinami zbierac, z
    widokiem na poludnie i bez.

    J.

  • 14. Data: 2014-04-15 00:28:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 7mt3bca1bimf.awn91smr76z1$....@4...net

    > W murowanym budynku. Nawet takim nie z wielkiej, zelbetowej plyty.
    > Strych tez moze byc pod papa, pod blacha, pod dachowkami.'

    Blacha -- tak, ale zwykłe dachówki czy drewno -- raczej nie.

    RTBhdTA/edit?usp=drivesdk

    > Bo nie wiesz jaka jest prawidlowa pozycja.

    Nic w przyrodzie nie jest określone z zerowym błędem.

    > Ale trasa biegnie obok jezdni. tak na oko o jakies 5m.
    > W obie strony obok ... wiec odbiornik przeklamal, czy zdjecie
    > przeklamuje ? I jeszcze program przeklamuje, bo odrzuca punkty
    > czy filtruje.

    Bierzesz mnie pod włos -- program nie przekłamuje.
    Czyta z odbiornika i zapisuje. :)

    > Bylo sprawdzic jaka wtedy dokladnosc wskazan odbiornik pokazuje :-)

    Miałem wejść do bagażnika? ;) Ja, nadęty zbrodniarz zlecający
    zamordowanie karmicielek?! Wiesz, do kogo mówisz?! ;)

    BTW dziś (wczoraj -- w poniedziałek) też zlecałem podobną
    operację niechirurgiczną. Niestety i dziś niewiele uda się
    w kwestii porównawczej Overmaxo-Monsterowej, jako że ten
    ostatni najpierw zrestartował się bez przyczyny, a później
    zbiesił się znienacka.

    Być może Monster jest zbyt mocno obwieszony aplikacjami.
    Wywalę kilka i podejdę do problemu kolejny raz.

    > No i taka dokladnosc w gorszych warunkach.

    > Chyba tak ... a na pewno byles blisko :-)

    > No gdzie - ten zygzaczek na drodze zlapal tylko jedny.
    > Wzrorek na Kisiela niby podobny, a w szczegolach calkiem inny.

    Bo tam siedzi diabeł. ;) Ja bym poszedł za tym diabłem
    dalej -- i jeszcze dokładniej bym zarejestrował trasę :)

    > No wlasnie ten tryb samochodowy. Nie pokazuje drobnych zmian pozycji,
    > stoisz na parkingu, pozycja sie nie rusza i myslisz ze odbiornik
    > dokladny.

    Bezsens!!! Można bez kłamania zwiększyć dokładność zapisu!!!

    > Podejrzewam ze tak. Tani smartfon to tani odbiornik,
    > ale teraz chyba wszystkie egnos odbieraja.

    Wszystkie naziemne odbiorniki GPS widzą geostacjonarne
    satelity? To raczej trudne. Co innego z samolotem -- ten
    nie ma ścian od południa.

    IMO smartfonowe (czy w ogóle -- naziemne) odbiorniki
    odbierają jedynie poprawki, ale samych satelitów
    EGNOS nie widzą.

    > Nie wiem czy tak zauwaszysz. Musualbys tracka
    > godzinami zbierac, z widokiem na poludnie i bez.

    Godzinami? Wówczas zmieniać się stale będzie konstelacja.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2014-04-15 01:23:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 7mt3bca1bimf.awn91smr76z1$....@4...net

    RTBhdTA/edit?usp=drivesdk

    > Ale trasa biegnie obok jezdni. tak na oko o jakies 5m.

    Stawiam na odbiornik. Na satelitarnych odbiega tylko przy
    jeździe w jedną stronę. 2 metry to najlepszy wynika tego
    odbiornika -- a przecież nawet wtedy nie można mówić, że
    błąd nie jest większy niż metry.

    > W obie strony obok ... wiec odbiornik przeklamal,
    > czy zdjecie przeklamuje ? I jeszcze program
    > przeklamuje, bo odrzuca punkty czy filtruje.

    IMO tylko w jedną stronę.

    W obie -- nieco dalej/bliżej. Między Łukowską a Kopernika.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'