eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOutlander
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 21

  • 11. Data: 2011-11-07 16:09:43
    Temat: Re: Outlander
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 7 Nov 2011 15:47:58 +0100, Maciek napisał(a):

    > A kto tak twierdzi? Silniki benzynowe i wysokoprezne (plus osprzet) psuja
    > sie podobnie czesto, ale te drugie, zwlaszcza w przypadku bardzo
    > nowoczesnych jednostek, bywaja sporo drozsze w naprawie.

    tak, słyszeliśmy te urban legends dziesiątki razy

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI
    Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze śniegu


  • 12. Data: 2011-11-07 16:48:11
    Temat: Re: Outlander
    Od: " bd" <b...@g...pl>

    określenie "góra 8 lat", w przypadku nowego auta, jest lekko na wyrost, jeśli
    nic się z nim złego nie wydarzy (stłuczka czy inny unfal) to 8 lat to nowe
    auto, czasem pachnie jeszcze nowością, przynajmniej moje tak pachniały, traci
    na wartości i to strasznie, ale traci w chwili sprzedaży, a jak nim jeździsz
    to co Cie to obchodzi, myślę iż nowe z salonu to śmiało można śmigać 10 lat i
    dalej będzie sprawował radość, podzwoń jeszcze po ASO i dowiedz się o koszty
    przeglądów, jednak co by nie liczył, i za ile by sprzedał w przyszłości D.

    to za bardzo spłycamy temat, może diesel będzie z automatem i dlatego taki
    drogi, a może kupić Pb w awtomacie, albo pytający zerknął na cennik, gdzie D
    jest w skórach i z dachem szklanym... bo 30 kafli więcej... już to pisałem,
    pomijając przyjemność jazdy D to sporo za dużo aby za to dopłacać.

    A może poszukać czegoś innego co również przypomina terenoofkie, wyposażony
    jest w D lecz jest tańszy.

    Pisząc o przebudowaniu ekonomii, miałem na myśli, iż idzie lepsze... LPG ma
    kosztować 3,5 PLN/l na wiosnę przyszłego roku, ON 6 z hakiem, a PB ca. kolo 6
    - oby żyło się lepiej ;) na pewno nie odczujemy tego w sklepie za rogiem, czy
    w supermarkecie, a szef podwyżkę z pewnością sam nam zaoferuje tyle, że z
    miesięcznym lub 3-miesięcznym skutkiem.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 13. Data: 2011-11-07 20:48:46
    Temat: Re: Outlander
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-11-2011 16:09, Waldek Godel pisze:
    >> A kto tak twierdzi? Silniki benzynowe i wysokoprezne (plus osprzet) psuja
    >> sie podobnie czesto, ale te drugie, zwlaszcza w przypadku bardzo
    >> nowoczesnych jednostek, bywaja sporo drozsze w naprawie.
    > tak, słyszeliśmy te urban legends dziesiątki razy

    Zastanowmy sie tak z grubsza bez wnikliwych przeliczeń, wolnossaca
    benzyna vs CR:

    Nowy wtryskiwacz: benzyna 200-550pln, CR ok 2000pln
    Koło dwumasowe: benzyna brak/lub brak zużycia, CR 1000-2500PLN
    Turbina: benzyna brak, CR 1000-2500PLN,
    Pompa paliwa: benzyna 800PLN, CR 4500PLN,
    Intercooler: benzyna brak, CR 400-1000PLN,
    Świece: benzyna 80-120PLN, CR 150-200PLN,
    DPF/FAP: benzyna brak, CR uzupełnienie 500PLN i bezcenna zabawa w
    czyszczenie itp,
    Cewka/cewki: benzyna 100-300PLN, CR brak.

    Policzmy tak mniej więcej po środku cenę samych gratów, gdybyśmy mieli
    naprawić w/w usterki.
    - Benzyna ok 1400PLN +robocizna,
    - CR 11000PLN +robocizna (powiększona o wymianę elementów które nie
    występują w benzynie)

    Faktycznie, urban legends...

    PS. tak wiem, można szukać na szrocie, tracić czas i nerwy u mechanika
    żeby zrobić trochę taniej.

    Pozdrawiam
    Paweł


  • 14. Data: 2011-11-07 21:57:30
    Temat: Re: Outlander
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Nov 2011 15:09:43 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > tak, słyszeliśmy te urban legends dziesiątki razy

    A dlaczego takich legend nie bylo w czasach starych, wolnossacych diesli?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio


  • 15. Data: 2011-11-07 22:09:21
    Temat: Re: Outlander
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 07 Nov 2011 20:48:46 +0100, DoQ napisał(a):

    > Nowy wtryskiwacz: benzyna 200-550pln, CR ok 2000pln
    > Koło dwumasowe: benzyna brak/lub brak zużycia, CR 1000-2500PLN
    > Turbina: benzyna brak, CR 1000-2500PLN,
    > Pompa paliwa: benzyna 800PLN, CR 4500PLN,
    > Intercooler: benzyna brak, CR 400-1000PLN,
    > Świece: benzyna 80-120PLN, CR 150-200PLN,
    > DPF/FAP: benzyna brak, CR uzupełnienie 500PLN i bezcenna zabawa w
    > czyszczenie itp,
    > Cewka/cewki: benzyna 100-300PLN, CR brak.
    >

    Bez kozery powiem pińćset.
    Ktoś kiedyś przy podobnych porównaniach zaraz wyjeżdżał, że powinienem
    porónywać turbobenzynę.

    Skoro dobierasz koła dwumasowe za 2500 i wtryskiwacze za 2000 to dlaczego
    ja nie moge dobrać zespołu cewek za 3500 który trzeba wymienić cały, nawet
    jak jedna cewka nawali?
    Pompa paliwa do benzyny potrafi kosztować 800, do diesla 150 zł. FAP
    potrafi być suchy, a w mokrym w typowym okresie życia samochodu można
    uzupełniać płyn 2-3 razy, wtryskiwaczy i turbiny wcale, intercoolery są ja
    wiadomo koszmarnie awaryjne, psują się conajmniej raz w tygodniu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI
    Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze śniegu


  • 16. Data: 2011-11-07 22:12:03
    Temat: Re: Outlander
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 7 Nov 2011 21:57:30 +0100, Maciek napisał(a):

    > A dlaczego takich legend nie bylo w czasach starych, wolnossacych diesli?

    Bo wtedy mniej było przypadkowych userów tego typu silnika. A nawet
    blondynka posadzona za kierownicą beczki 200D miała spore problemy
    zajeździć taki wehikuł.
    Nowe diesle faktycznie mają sporo części które da się zepsuć. Da się zepsuć
    nie jest tożsame z tym, że się psują.

    Pierwszy z brzegu przykład - odkąd tępi się handlarzy lewym paliwem jakoś
    ucichły te notoryczne doniesienia o padających wtryskach w common railach.
    Ale oczywiście to wina diesla była...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI
    Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze śniegu


  • 17. Data: 2011-11-07 22:26:29
    Temat: Re: Outlander
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-11-2011 22:09, Waldek Godel pisze:

    > Bez kozery powiem pińćset.
    > Ktoś kiedyś przy podobnych porównaniach zaraz wyjeżdżał, że powinienem
    > porónywać turbobenzynę.

    Porównaj - dojdzie raptem turbina i IC.

    > Skoro dobierasz koła dwumasowe za 2500 i wtryskiwacze za 2000 to dlaczego
    > ja nie moge dobrać zespołu cewek za 3500 który trzeba wymienić cały, nawet
    > jak jedna cewka nawali?

    Zespół cewek za 3500? To chyba do V12 jakiegoś, bo do V6 z PSA kosztuje
    w ASO 1100PLN. Do 4cyl cały zespół w ASO to ok 580PLN. Nadal dużo ci
    brakuje do CR.

    > Pompa paliwa do benzyny potrafi kosztować 800, do diesla 150 zł. FAP

    150PLN NOWA POMPA CR???
    I w jaki sposób coś co nie istnieje czyli nie może się popsuć, miałoby
    być droższe??

    > potrafi być suchy, a w mokrym w typowym okresie życia samochodu można
    > uzupełniać płyn 2-3 razy, wtryskiwaczy i turbiny wcale, intercoolery są ja
    > wiadomo koszmarnie awaryjne, psują się conajmniej raz w tygodniu.

    Jak wyżej - benzyna nie posiada FAP/DPFa więc nie ma potrzeby
    zastanawiać się nad usterkami i ceną naprawy/uzupełnienia.
    Przez 5lat eksploatacji w jednym i drugim mogą nastąpić usterki, przy
    czym naprawa CR będzie rząd wielkości droższa co przestawiłem wyżej.

    Pozdrawiam
    Paweł


  • 18. Data: 2011-11-07 22:48:36
    Temat: Re: Outlander
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 07 Nov 2011 22:26:29 +0100, DoQ napisał(a):

    > Zespół cewek za 3500? To chyba do V12 jakiegoś, bo do V6 z PSA kosztuje
    > w ASO 1100PLN. Do 4cyl cały zespół w ASO to ok 580PLN. Nadal dużo ci
    > brakuje do CR.
    >

    http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdo
    c_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&gru
    =801050300&typ=3970&wsk=O&towkod=AE05B2
    bo dlaczego nie? Skoro ty wyjeżdżasz z kołami dwumasowymi za 2500 zł, to co
    ja się będę ograniczał...


    > 150PLN NOWA POMPA CR???

    tak, nowy wkład pompy CR do 2.0 HDi

    > Jak wyżej - benzyna nie posiada FAP/DPFa więc nie ma potrzeby
    > zastanawiać się nad usterkami i ceną naprawy/uzupełnienia.

    oczywiście. W końcu nad usterkami sondy lambda i katalizatora się wcale nie
    zastanawia, tylko płacze i płaci.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI
    Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze śniegu


  • 19. Data: 2011-11-07 23:02:14
    Temat: Re: Outlander
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-11-2011 22:48, Waldek Godel pisze:

    > http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdo
    c_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&gru
    =801050300&typ=3970&wsk=O&towkod=AE05B2
    > bo dlaczego nie? Skoro ty wyjeżdżasz z kołami dwumasowymi za 2500 zł, to co
    > ja się będę ograniczał...

    Oczywiście liczysz na to, że google zapomni to co napisałem wyżej czyli
    "koło dwumasowe: 1000-2500PLN?" i że sumując wziąłem +/- średnią?

    >> 150PLN NOWA POMPA CR???
    > tak, nowy wkład pompy CR do 2.0 HDi

    No tak, regeneracja pompy za 500-700PLN + demontaż/montaż będzie
    "tańsza" niż nowa pompa paliwa w benzynie, która kosztuje 70-200PLN. Z
    jednej strony element naprawiany, z drugiej całkowicie nowy i tańszy.
    Urban legends.. tia.

    >> Jak wyżej - benzyna nie posiada FAP/DPFa więc nie ma potrzeby
    >> zastanawiać się nad usterkami i ceną naprawy/uzupełnienia.
    > oczywiście. W końcu nad usterkami sondy lambda i katalizatora się wcale nie
    > zastanawia, tylko płacze i płaci.

    Bo nowoczesny CR nie ma niby sondy lambda?

    Pozdrawiam
    Paweł


  • 20. Data: 2011-11-07 23:08:06
    Temat: Re: Outlander
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 07 Nov 2011 23:02:14 +0100, DoQ napisał(a):

    > Oczywiście liczysz na to, że google zapomni to co napisałem wyżej czyli
    > "koło dwumasowe: 1000-2500PLN?" i że sumując wziąłem +/- średnią?

    co jest i tak bzdurą - sprzęgło kompletne HDi z kołem dwumasowym kosztuje
    1300-1800 zł, sprzęgło kompletne bez koła kosztuje 800-900 zł, czyli koło
    kosztuje 500-900 zł
    W końcu nie zmienia się go ot tak, tylko przy okazji wymiany sprzęgła.

    > No tak, regeneracja pompy za 500-700PLN + demontaż/montaż będzie
    > "tańsza" niż nowa pompa paliwa w benzynie, która kosztuje 70-200PLN. Z
    > jednej strony element naprawiany, z drugiej całkowicie nowy i tańszy.

    Nie regeneracja, nowa POMPA. W odróżnieniu od kompletnego modułu z
    czujnikiem poziomu paliwa, rezerwy i zawieszeniem pompy. Po prostu pompa,
    zresztą to jest TA SAMA część co w wielu silnikach benzynowych.
    Nie widzę sensu wymiany czujnika poziomu paliwa skoro nawaliła pompa.

    > Bo nowoczesny CR nie ma niby sondy lambda?
    >

    i psują się co tydzień...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI
    Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze śniegu

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: