  • 161. Data: 2015-03-05 19:04:21
    Temat: Re: Otake Polske walczyliśmy
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:md9cg1$nq3$...@n...news.atman.pl...

    > Nie dla _mnie_ bezrobotny to ktoś kto _chce_ pracować i _aktywnie_ tej
    > pracy szuka.

    Dlatego piszę, że mylisz pojęcia.
    Ciekawe czy Ty byś poszedł pracować za 10 zł/h.
    Czy jednak szukałbyś czegoś na swoim poziomie, choćby i nie pracując przez
    jakiś czas.

  • 162. Data: 2015-03-05 19:05:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Amen. I niech państwo tego _prywatnego_ problemu moimi pieniędzmi nie
    > rozwiązuje!

    Na to nie możesz liczyć, gdyż to duża grupa wyborców, większa niż Ty sam.
    ;-(
    Biznes jest biznes - choćby polityczny, taki sam jak każdy inny.

  • 163. Data: 2015-03-06 00:52:29
    Temat: Re: Re: Otake Polske walczyliśmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Mar 2015, Ergie wrote:

    > Użytkownik "Cavallino" napisał

    > Albo wcale nie ma bezrobotnych.

    Całkiem ciekawy temat poruszyłeś - czy dzisiaj (kiedy pracownik
    "minimalny" jest w stanie utrzymać auto, choćby Cavallino
    kwalifikował je jako "złom"), Hitler dałby razy zlikwidować
    "bezrobocie" (cudzysłów nieprzypadkowy, mowa o szarej strefie).
    Przypomnę, że zawsze mnie bawi, jak ktoś wyśmiewa się z "machania
    łopatami przy budowie autostrady". To nie machanie się liczy(ło), tylko
    fakt uniemożliwienia "zarabiania na czarno" *oraz* (ze względu
    na skalę interwencji państwowej) zupełny brak potencjalnych
    "czarnopracowników".

    pzdr, Gotfryd

  • 164. Data: 2015-03-06 09:29:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

> [...]
    > kwalifikował je jako "złom"), Hitler dałby razy zlikwidować
    > "bezrobocie" (cudzysłów nieprzypadkowy, mowa o szarej strefie).

    Teoretycznie dałby radę - wystarczy zaproponować więcej. Skoro ktoś na
    czarno wyciąga 3 tys. netto to za minimalną do roboty nie pójdzie, ale za
    2,5 już może się zdecydować.
    W praktyce nie ma jak tego na dłuższą metę z budżetu sfinansować.

> [...]
    > fakt uniemożliwienia "zarabiania na czarno" *oraz* (ze względu
    > na skalę interwencji państwowej) zupełny brak potencjalnych

    No i przy okazji odebranie poparcia komunistom przez "zagospodarowanie"
    poparcia nizin społecznych. Ta partia nie bez powodu nazywała się
    "socjalistyczna".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 165. Data: 2015-03-06 09:41:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Dlatego piszę, że mylisz pojęcia.

    Definicji jest wiele, dlatego sprecyzowałem o czym piszę.

    > Ciekawe czy Ty byś poszedł pracować za 10 zł/h.

    Poszedłbym pracować tam gdzie bym widział największa szasnę na swój rozwój i
    zaspokojenie potrzeb mojej rodziny. Nie raz i nie dwa zdarzało mi się brać
    gorzej płatną pracę ale za to w takich godzinach że mogłem więcej czasu
    spędzać z dziećmi, albo miałem możliwość jednoczesnej nauki.

    I tak "łopatą" też w życiu machałem. Był czas że mając wyższe wykształcenie
    więcej zarabiałem kładąc gładzie niż robiąc projekty czy nawet programując.

    > Czy jednak szukałbyś czegoś na swoim poziomie,

    Zawsze szukałem ale zawsze jednocześnie pracowałem tam gdzie miałem okazję.

    > choćby i nie pracując przez jakiś czas.

    Zawsze pracowałem. Od bezczynności rachunki się same nie zapłacą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 166. Data: 2015-03-06 09:42:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Na to nie możesz liczyć, gdyż to duża grupa wyborców, większa niż Ty sam.
    > ;-(
    > Biznes jest biznes - choćby polityczny, taki sam jak każdy inny.

    Na razie tak, ale za 10 może 15 lat w końcu klasa średnia osiągnie
    większość.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 167. Data: 2015-03-06 11:49:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >fakt uniemożliwienia "zarabiania na czarno" *oraz* (ze względu
    >na skalę interwencji państwowej) zupełny brak potencjalnych

    No nie wiem ... ktos odszuka podatki w Rzeszy w 1933 czy tam 35 ?
    Tak mi sie wydaje ze niskie byly, ZUS nie mieli, to i "pracy na
    czarno" bylo malo.

    Recepta na likwidacje "szarego bezrobocia" jest bardzo prosta -
    zlikwidowac zasilki.
    Kto nie ma pracy i z czego zyc - zapraszamy do pracy ... przy
    autostradzie czy innej.

    Pozostaja samotne matki (choc z rzadka ojcowie tez) i umiarkowani
    inwalidzi - ktorym machanie lopata naprawde szkodzi ..

    No ale czasy sie zmienily - dzis produkowac musi znikomy procent
    spoleczenstwa.
    Reszta musi robic cos innego - czy sprzedawac produkty w sklepach, czy
    np uczyc, kelnerowac, zachwalac samochody, naprawiac, wykladac kafelki
    itp.
    Co im rozsadnego, co bedzie z pozytkiem dla spoleczenstwa, panstwo
    moze zaproponowac, jesli lopatami autostrade zle sie robi ?

    Najgorzej, jak ich w urzedach zatrudni, a potem urzednicy stwierdza ze
    potrzebuja danych i kolejnych niepotrzebnych urzednikow zatrudnic
    musza przedsiebiorcy, zeby robili sprawozdania do urzedow ... np ile
    to ton telewizorow sprowadzilismy z Chin ...

    A tak prawde mowiac te zasilki to sa tez w interesie spoleczenstwa,
    przynajmniej jego czesci. Dzieki temu dostaja wysoka pensje, bo za
    mniej nie da sie pracownika zatrudnic.
    No i w razie zwolnienia, co sie jednak czasami zdarza, z glodu nie
    umra.

    J.

  • 168. Data: 2015-03-06 11:55:28
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    wiadomości news:XnsA453EDA446B1Fbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik neelix a...@w...pl ...
    > No to sie zacznie.
    > U nas panstwowe to nawet kopalnie nie przynosza zysku...

    Państwo (rząd) nie umie poradzić sobie z kopalniami? mie tylko likwidować?
    To jak może rządzić całą Polską? Spółeczki kolesi wykańczają państwo. Nic
    się nie zacznie, bo u nas realizowana jest teoria o niewidzialnej ręce
    rynku. Kiedy rynek jakoś próbuje się podnieść to ta niewidzialna ręka
    dokręca śrubę, bo np. sejmowe tablety się zestarzały, albo potrzeba na
    ratowanie bogatych krajów ze strefy euro.

    > Piekne idee... I nic wiecej. Juz próbowano.

    Próbować to za mało. Trzeba robić. Po to idziemy na wybory by ktoś wreszcie
    ustawił kraj na tory rozwoju a nie w celu palenia pod kotłem politycznych
    wojen. 50% przestało chodzić. Opowiadanie ludowi, że komisarz unijny z
    Polski nie może robić niczego dla Polski jest poprawnie polityczną brednią i
    zasłoną w celu umywania rąk. Opowiadać można ale trzeba robić po cichu dla
    własnego kraju. Niestety na unijnych stołkach umieszczają największych
    wrogów własnych krajów bo wiadomo, że jak do tej pory nie zrobili nic dla
    kraju to i na stołku nic nie zrobią. Skoro mimo 8 lat propagandy emigranci
    nadal nie wracają ze zmywaka to najwyższy czas na zmianę nierządu.

    neelix

  • 169. Data: 2015-03-06 12:16:44
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > sam poszukaj. a potem je przeczytaj ze zrozumieniem

    Nie muszę szukać. Media same podają.

    > to za komuny miałeś gwarancję dożycia?

    Nie zauważyłem by wtedy ludzie nie umierali tak młodo.

    > To może znajdź sobie dane o długości życia.

    Gus łże tak samo jak cbos.

    > hasełka, hasełka, hasełka.

    Ale jakie prawdziwe i trafne.

    > nie. i ile byś nie zaklinał to nic nie zmieni.

    Tak. Zmieni reforma zusu.

    > prawo Godwina znowu się sprawdziło.
    > Do tego argument zupełnie bez związku z tym co napisałem.

    Wszystko ma związek.

    > jakoś krusowcy dostają świadczenie, które składa się w 92% z dotacji
    > budżetowej

    Reaktywuj Auschwitz. A kto będzie następny? Już masz kandydatów? To jest
    droga do nikąd.

    > nie. To jest ustrój, który wybrali ludzie przez swoich przedstawicieli.

    Nie. Nie otake Polske walczyliśmy. Dzisiaj odmawiają nam nawet prawa do
    walki. Nawet nie mamy prawa do zwołania referendum!

    neelix

  • 170. Data: 2015-03-06 12:27:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Mar 2015, Ergie wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

    > Teoretycznie dałby radę - wystarczy zaproponować więcej.

    Nieporozumienie - odniosłem się do tekstu "albo nie ma bezrobotnych".
    Nie "nie chcących podjąć pracy", lecz deklarujących, że nie mają
    pracy (i np. chętnych na zasiłek).

    > Skoro ktoś na czarno wyciąga 3 tys. netto to za minimalną do roboty nie pójdzie,

    Chodzi o co innego - o ujawnienie, że pracuje!

    Hitler (oprócz przywoływanego powszechnie faktu, że "trafił
    w koniec kryzyzu") skutecznie zlikwidował bezrobocie pozorne.
    Numer z pracami publicznymi kategorii "budowa autostrady" (tudzież
    torowisk i innych podobnych wynalazków) polegał m.in. na tym,
    że NIE SZUKASZ tych bezrobotnych, którzy mają blisko do domu,
    żeby przyszli na 8 godzin posiedzieć przy szpadlu, a potem
    poszli zarabiać na czarno.
    Robótka duża, i tak trzeba ludzi zwozić, a cel ma drugie dno.
    Przywozisz bezrobotnych spoza ich "możliwości dotarcia" (przynajmniej
    codziennego), koszarujesz, zapewniasz raz na dwa tygodnie transport
    na weekend do domu (kupując bilet na pociąg), uniemożliwiasz w miejscu
    koszarowania "wyskok na czarno".
    Oczywiście wymaga to istnienia "przymusu pracy".

    Teraz najważniejszy hint całej operacji:
    Robisz to z *każdym* kto deklaruje że jest bezrobotny.
    Koniec.

    Masz ładnie uziemionych wszystkich "bezrobotnych" (znaczy tych
    pozornych, figurujących w papierach) jak i przedsiębiorców
    (tych zatrudniających "na czarno").
    W pół roku likwidujesz 98% bezrobocia, utrzymując znakomite
    poparcie wśród dotychczasowych pracujących :>
    (pewne niezadowolenie "bezrobotnych" zmuszonych do ujawnienia
    swojej dotychczasowej pracy niespecjalnie Cię przy tym wzrusza).

    > ale za 2,5 już może się zdecydować.

    Ale nie idzie o "danie legalnej pracy do której zechce pójść".
    Idzie o przymus ujawnienia że *ma* źródło utrzymania.
    W wersji bardziej złośliwej - dość dawno ktoś bodaj na .prawo
    proponował, żeby USy sprawdzały jakim prawem żyją osoby, które
    od paru lat nie mają żadnego dochodu :>

    > W praktyce nie ma jak tego na dłuższą metę z budżetu sfinansować.

    No właśnie przekroczenie "bariery" przy której pozornie bezrobotny
    NIE MOŻE fałszywie deklarować że nie ma pracy, bo straci tę
    wykonywaną na czarno, gwałtownie ogranicza te budżetowe potrzeby.
    Po prostu ktoś kto na czarno zarabia 2000zł nijak nie będzie
    zainteresowany fizyczną robotą za 1200, wiążącą się z wywiezieniem
    "w pole" i zerową możliwością dorabiania.
    Zostaje tylko drobna część "skrajnie bezrobotnych".

    [...]
    > No i przy okazji odebranie poparcia komunistom przez "zagospodarowanie"
    > poparcia nizin społecznych. Ta partia nie bez powodu nazywała się
    > "socjalistyczna".

    Owszem :)

    pzdr, Gotfryd