  • 161. Data: 2011-12-28 08:24:55
    Temat: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    news:1tunb9tuvrugq.y8b6irlfv1mc$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > zrodla: http://www.pge.com/tariffs/ERS.SHTML#ERS
    >
    > Taryfa np E-1:
    > Total Energy Rates ($ per kWh)
    > Baseline Usage $0.12233 ( )
    > 101% - 130% of Baseline $0.13907 ( )
    > 131% - 200% of Baseline $0.29276 (R)
    > 201% - 300% of Baseline $0.33276 (R)
    > Over 300% of Baseline $0.33276 (R)
    >
    > No i
    > "BASELINE RATES: PG&E may require the customer to complete and file with
    > it
    > a Declaration of Eligibility for Baseline Quantities for Residential

    Ja bym się nie spierał. W Kalifornii mają taką kasę,
    że nikt na rachunki nie patrzy. A Polak, który udzielił koledze odpowiedzi
    nie zauważał (albo z oszczędności nie przekraczał),
    i udzielił (nieświadomie) błędnej odpowiedzi.
    :).

    Artur(m)

  • 162. Data: 2011-12-28 08:36:58
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Cezary Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moim zd anie komuna trwa w najlepsze.

    Do białej gorączki doprowadza mnie fakt,
    gdy komuś brak argumentów (albo woli myślenia)
    wyciąga "komunę" o której z "jakiś powodów"
    rodzice mu nie opowiadali (a na czytanie "nie miał czasu")
    - i nie ma o niej "zielonego pojęcia".

    Artur(m)

    ps. z takich ortodoksyjnych krytyków
    najczęściej wyrastają neofici "nowej wiary"
    (gdyby komuna miała rzeczywiście wrócić).

  • 163. Data: 2011-12-28 11:07:40
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Artur(m) pisze:

    > Zasada jest taka, aby zmniejszać pobór mocy, bo przybywa mikrofalówek
    > plazm, wzmacniaczy, opiekaczy, odtwarzaczy, nagrywaczy, dłubaczy,
    > klepaczy,...
    > Plazm jest jedna na 10 -20 domostw, żarówek 10 -20 w każdym domu.

    Jeśli ktoś ma dom z nowoczesnym ogrzewaniem z automatyczną regulacją
    temperatury, to w okresie grzewczym, czyli u nas jakieś pół roku,
    oszczędności energii z tytułu energooszczędnych żarówek, plazm itd są
    praktycznie zerowe. Jak w zimowy wieczór włączę sobie plazmę na parę
    godzin i lampę z klasyczną żarówką, to tyle samo ciepła, ile te
    urządzenie wyemitują, oszczędzę na ogrzewaniu.
    Latem owszem, oszczędności będą, ale akurat w przypadku żarówek bardzo
    niewielkie, ze względu na długi dzień.
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 164. Data: 2011-12-28 11:58:53
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomo?ci

    > Tobie tej sekundy braklo.
    > Ktos kto wie jaki byl rezym moskiewski nie moze byc mlody.
    >
    > Na AHG jeden starszy pyta od lat studentow "Kto wyzwolil Oswiecim -
    > Anglicy czy Francuzi".
    > Po namysle wybieraja Francuzow. Zaden mlody nie wie nic o przeszlosci.
    >
    > A warto wiedziec ze rezim moskiewski skonczyl sie w 1976r.
    > A nazwa zmienila sie dopiero w 1990r .

    Chyba nie przeczytałeś dokładnie.
    a może ja, zbyt skrótowo...
    Wydaje mi się, że powiedziałem dokładnie to, co Ty.

    Artur(m)

  • 165. Data: 2011-12-28 19:52:08
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 28/12/2011 11:07, ajt wrote:

> [...]
    > temperatury, to w okresie grzewczym, czyli u nas jakieś pół roku,
    > oszczędności energii z tytułu energooszczędnych żarówek, plazm itd są

    Nie sa zerowe.

    > Jak w zimowy wieczór włączę sobie plazmę na parę
    > godzin i lampę z klasyczną żarówką, to tyle samo ciepła, ile te
    > urządzenie wyemitują, oszczędzę na ogrzewaniu.

    Nie. Bo z 1kW pradu mozna zrobic 3kW ciepla uzywajac do tego celu cos
    lepszego niz zarowka. Wiec argumenty tego typu sie nie trzymaja.

    > Latem owszem, oszczędności będą, ale akurat w przypadku żarówek bardzo
    > niewielkie, ze względu na długi dzień.

    Oszczednosci w zuzyciu energii sa. Natomiast pojecia nie mam czy
    produkcja/uzywanie/utylizacja zarowek energooszczednych jest mniej
    energochlonnym cyklem od takiego samego cyklu dla zwyklych (lub
    halogenowych) zarowek.

    --
    Jerry1111

  • 166. Data: 2011-12-28 21:07:03
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-12-28 12:07 ajt napisał(a):

> [...]
    > godzin i lampę z klasyczną żarówką, to tyle samo ciepła, ile te
    > urządzenie wyemitują, oszczędzę na ogrzewaniu.

    Wszystko fajnie tylko plazma/żarówka ogrzewają mieszkanie zużywając
    drogi prąd, natomiast inne źródła ogrzewania zrobione w tym konkretnym
    celu (piec) zużyją zamiast tego węgiel/groszek
    ekologiczny/drewno/olej/gaz i co tam lubisz innego. Wszystko z
    powyższych tańsze niż prąd.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 167. Data: 2011-12-28 22:00:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

> [...]
    > celu (piec) zużyją zamiast tego węgiel/groszek
    > ekologiczny/drewno/olej/gaz i co tam lubisz innego. Wszystko z

    Jeden litr oleju opałowego za 4,20 PLN, to 37,8 MJ energii, a wyrażając
    się po ludzku -- 10,5 kWh (za jakieś 6 PLN). Sprawność pieca olejowego
    jest mniejsza niż 100%, a plazmy/żarówki, to i owszem. Można rzec, że
    nawet większa niż 100%, bo za wydane złotówki robi się nie tylko ciepło,
    ale mamy również dodatkową frajdę z tego, że możemy sobie oglądać tańce
    na lodzie, albo przynajmniej z tego, że w chałupie robi się nam jasno
    i oglądamy co (albo kogo) chcemy. Gdyby nie plazma/żarówka, to by trzeba
    było i tak świecić -- za przeproszeniem -- świetlówką, a może nawet --
    o zgrozo -- zabrać się za czytanie książki. To też nie jest za darmo.
    Jak się to wszystko uwzględni, to różnica wcale nie wychodzi taka duża.

    --
    Jarek

  • 168. Data: 2011-12-28 22:17:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 22:00:45 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Jeden litr oleju opałowego za 4,20 PLN, to 37,8 MJ energii, a wyrażając
    > się po ludzku -- 10,5 kWh (za jakieś 6 PLN)

    kurde, faktycznie, i to chyba za jakies 4 zl.

    OO drozszy od pradu ?
    A jak jest z gazem ?

    J.

  • 169. Data: 2011-12-28 22:28:02
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-12-28 23:17 J.F. napisał(a):

    > kurde, faktycznie, i to chyba za jakies 4 zl.
    >
    > OO drozszy od pradu ?

    Kłania się czytanie ze zrozumieniem.

    1l oleju opałowego kosztuje 4,20 PLN.
    10,5kWh prądu (po ok. 0,50 PLN/kWh) kosztuje 5,25 PLN, powiedzmy że w
    niektórych okolicach już te wspomniane wyżej 6 PLN.

    A to jest wciąż o połowę drożej niż koszt 1l oleju. Dlatego taniej grzać
    olejem (a ogólnie prawie że czymkolwiek w tym kraju) niż prądem. Może w
    innych krajach prąd jest relatywnie tańszy, nie wiem.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 170. Data: 2011-12-28 22:38:45
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    > olejem (a ogólnie prawie że czymkolwiek w tym kraju) niż prądem. Może w
    > innych krajach prąd jest relatywnie tańszy, nie wiem.

    Jest. Na przykład w Norwegii oraz Islandii, ale tam grzeją w większości wodą
    z kranu :-).

    Waldek