  • 181. Data: 2017-02-01 15:24:55
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

    > W Warszawie jeszcze do grudnia była jedna wylotówka oświetlona
    > sodówkami niskociśnieniowymi. Tam, to już naprawdę było światło
    > prawie monochromatyczne. Ale skasowali.

    Na Gdańsk? Nie wiedziałem, że skasowali, dawno tamtędy nie jechałem.
    Co tam teraz świeci?

    --
    Jarek

  • 182. Data: 2017-02-01 15:30:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Kierunkowskazy mają barwę "żółtą samochodową", światła mijania miały
    > "żółtą selektywną". To są oficjalne nazwy z przepisów i gdzieś pewnie
    > były do tego definicje...

    No właśnie podejrzewam, że nie było. Kolory we fladze, to owszem, są
    teraz ustawowo opisane wpółrzędnymi barwowymi.

    --
    Jarek

  • 183. Data: 2017-02-01 15:37:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:
    >Czymże to?

    Lepsze :-)

    Jestem sklonny uwierzyc, ze na tym goracym halogenie naprawde lepsze

    > To bedzie to
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2003032
    0262
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2016000
    2022

    > Przeciwmgielne ciagle moga byc zolte.

    Dobrze mieć to ze sobą wydrukowane, jeśli ktoś koniecznie chce takie
    mieć w samochodzie. Jeśli, bo jednak na drodze trudno takiego spotkać.

    To wolno wlaczyc tylko w czasie mgly. No i na kretej drodze
    ...oznakowanej.

    Ale warto by jeszcze sprawdzic stan prawny w tych dokumentach
    https://en.wikipedia.org/wiki/Selective_yellow

    >To musi się najpierw zdecydować, czy to poczucie daje mu farbka
    >żółta, czy niebieska. Bo szkoły są dwie.

    P.S. Philips juz zamknal biznes zarowkowy ?

    Bo to mi smierdzi ... brakiem homologacji ...
    https://www.powerbulbs.com/product/philips-x-treme-v
    ision-led-fog-lamp

    J.

  • 184. Data: 2017-02-01 15:46:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2017-02-01 o 13:19, J.F. pisze:
    >Filtr interferencyjny ma szerokość pasma kilkanaście nanometrów.

    To widac sa i gorsze.

    >Zastosowanie takiego filtra oznaczałoby zamianę w ciepło co najmniej
    >95% światła.

    Ale filtr interferencyjny/dichroiczny nie pochlania swiatla !
    (tak jak idealnego kondensatora nie da sie rozladowac idealnym kablem)

    A jesli 95% odbija do srodka ... takie pomysly z podczerwienia juz
    byly, jakos sie nie przyjely :-(
    J.

  • 185. Data: 2017-02-01 15:47:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Lepsze :-)
    >
    > Jestem sklonny uwierzyc, ze na tym goracym halogenie naprawde lepsze

    Biorąc pod uwage kryteria audiofilskie, to wręcz jedynie słuszne.

    --
    Jarek

  • 186. Data: 2017-02-01 16:23:51
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > Chyba nikt nie bedzie mial, ale raczej nie na nagrywaniu wtedy sie polega.

    No jasne, że nie, ale zawsze to może być pewien dowód. Na YT jest trochę
    filmów, jak goście ganiają pijanych, jednak na jednym trafiłem, że gość
    przyuważył, zapodał, a 112 miało na to, po prostu, wyjebane, mogę spróbować
    wyszukać.
    Jasne, że nie czepnę się jakiejś niegroźnej drobnostki, ale jeśli gość
    stworzy zagrożenie, to nie uważam za stosowne, nie widzieć tego.

    --
    Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz

  • 187. Data: 2017-02-01 17:34:04
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-02-01 o 15:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > To widac sa i gorsze.

    Są i gorsze, i lepsze. Tyle, że mają 50% transmisji w maksimum.

    > Ale filtr interferencyjny/dichroiczny nie pochlania swiatla !
    > (tak jak idealnego kondensatora nie da sie rozladowac idealnym kablem)

    Klasyczny filtr interferencyjny działa tak, że w paśmie interferencja
    jest dodatnia, poza pasmem ujemna. Więc jak najbardziej pochłania
    światło i zamienia je na ciepło. Popatrz na taki filtr, jest bardzo
    ciemny z obu stron, odbija bardzo niewiele światła ( w kolorze
    dopełniającym do światła przepuszczanego).
    W kwestii kondensatora: każdy układ ma jakąś indukcyjność, nastąpi
    oscylacja i energia pójdzie sobie razem z falami.

    > A jesli 95% odbija do srodka ... takie pomysly z podczerwienia juz byly,
    > jakos sie nie przyjely :-(

    Dawno temu miałem taką żarówkę w powiększalniku foto. Ale to w niej, to
    nie jest klasyczny filtr interferencyjny.

    P.P.

  • 188. Data: 2017-02-01 18:29:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Są i gorsze, i lepsze. Tyle, że mają 50% transmisji w maksimum.

    To zobacz np tu
    https://www.thorlabs.com/newgrouppage9.cfm?objectgro
    up_id=6082

    Da sie zrobic filtr, co ma np okno od 550 do 2200nm ?
    Da.

    Ten akurat jest calkiem dobry, bo zbocze ma ostre - w samochodzie az
    takiego nie trzeba.

    >Klasyczny filtr interferencyjny działa tak, że w paśmie interferencja
    >jest dodatnia, poza pasmem ujemna. Więc jak najbardziej pochłania
    >światło i zamienia je na ciepło. Popatrz na taki filtr, jest bardzo

    Interferencja ujemna zazwyczaj oznacza odbicie.

    >ciemny z obu stron, odbija bardzo niewiele światła ( w kolorze
    >dopełniającym do światła przepuszczanego).

    Ale sa i gorsze
    https://www.youtube.com/watch?v=p3zy99H86ZA

    Albo taka smieszna kostka
    https://www.youtube.com/watch?v=aqjvQ2h5Ey4

    J.

  • 189. Data: 2017-02-01 20:33:56
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-02-01 o 18:29, J.F. pisze:
    [...]
    > Interferencja ujemna zazwyczaj oznacza odbicie.
    [...]

    Weź do ręki filtr interferencyjny. Jest on bardzo ciemny, prawie czarny,
    z obu stron. Gdyby interferencja oznaczała odbicie, to z jednej strony
    byłby on praktycznie lusterkiem, pewnie z niewielkim zafarbem. Pasmo
    typowego filtra interferencyjnego to 2-3% zakresu widzialnego, dla oka
    obniżenie luminancji o 2-3% jest praktycznie niezauważalne, więc byłoby
    to lustro. Tak nie jest.
    A że konstrukcje filtrów interferencyjnych mogą być różne, to inna sprawa.

    P.P.

  • 190. Data: 2017-02-01 23:07:13
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Jasne, że nie czepnę się jakiejś niegroźnej drobnostki, ale jeśli gość
    >stworzy zagrożenie, to nie uważam za stosowne, nie widzieć tego.

    Zuch!