eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOrurowanie a aspekty prawne
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 11. Data: 2019-01-24 12:39:56
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 11:36:05 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Zanim zalozyles temat nie mogles samodzielnie pomyslec ze to co na zewnatrz
    samochodu ma zapewnic bezpieczenstwo tym co w nim siedza i tym w ktorych potencjalnie
    samochod moze uderzyc? Jak bylem mlody i piekny to w 126p ludzie spojlery zakladali.
    Moze tez sobie spojler dla szpanu zaloz. Swiat bylby lepszy jak
    > ludzie co do 126p zakladali spojlery by sie nie rozmnozyli. Na nieszczescie dla
    Swiata miektorym sie to jednak udalo.

    Zanim odpisałeś na post, nie mogłeś samodzielnie pomyśleć, że nie pytam o spojlery do
    malucha z Twojej młodości, tylko o bullbara do pickupa jeżdżącego też poza asfaltem,
    gdzie dodatkowa ochrona przodu jest przydatna, i którego potrzebuję dozbroić m.in. w
    dodatkowe oświetlenie?


  • 12. Data: 2019-01-24 12:46:52
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-24 o 12:27, Pablo Eldiablo pisze:
    > W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 12:05:01 UTC+1 użytkownik cef napisał:
    >> W dniu 2019-01-24 o 10:03, Pablo Eldiablo pisze:
    >>> W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 05:59:52 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    >>>> Użytkownik Pablo Eldiablo ...
    >>>>
    >>>>> 11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub
    >>>>> pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie
    >>>>> przekracza 3,5t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak,
    >>>>> mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie
    >>>>> zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w
    >>>>> pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy
    >>>>> urządzeń, o masie poniżej 0,5kg, które przeznaczone są wyłącznie do
    >>>>> ochrony reflektorów.Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy
    >>>>> na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października
    >>>>> 2007r.
    >>>>>
    >>>>> Z powyższego wynika, że teoretycznie mogę w swoim aucie nie zawracać
    >>>>> sobie głowy rurami z homologacją, tylko kupić takie jakie mi
    >>>>> odpowiadają, byle bez ostrych krawędzi - i _teoretycznie_ nie
    >>>>> powinno być problemów na przeglądach czy w razie kontroli na drodze
    >>>>> czy ew. kolizji.
    >>>>
    >>>> A nie wynika coś dokładnie odwrotnego?
    >>>>
    >>>
    >>> Wg zasad logiki - nie, ale w praktyce różnie może być, stąd założony wątek...
    ;-))
    >>
    >>
    >> A to są jakieś zestawy tych rurek homologowane do danego typu?
    >
    > Tak, od niehomologowanych różnią się tabliczką z nr homologacji i ceną x5.

    A mógłbyś wytłumaczyć mi - opierając się o te zasady logiki - z czego
    wnioskujesz,
    że możesz zamontować cokolwiek byle bez ostrych krawędzi?



  • 13. Data: 2019-01-24 12:58:11
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W takiej sytuacji jesli chcesz miec watpliwa ozdobe i ochrone to musisz kupic
    homologowane do tego modelu a nie wyspawane przez Janka od balustrad. Jak bym byl
    policjantyem to po zatrzymaniu do kontroli kazal bym Ci zdemontowac na miejscu albo
    zabral bym DR i zabronil dalszej jazdy jesli by nie bylo homologacji. Tak przy
    okazji. Gdzie sa w Polsce takie miejsca co potrzebna jest super oslona i dodatkowe
    swiatla? Rozumie ze pancerna oslona pod miska olejowa przy jezdzeniu po lesie w
    ograniczonym zakresie moze sie przydac. W ograniczonym bo jesli zajebac pancerna
    oslona w cos duzego i twardego, moze byc kamien, to zjebia sie elementy do ktorych
    jest przykrecona. A ze jest przykrecona do pasa czolowego i belki to geometria idzie
    w pizdu i trzeba wyprostowac podluznice albo rame co tanie nie bedzie. I lepiej
    rozwalic miske bo tansza.


  • 14. Data: 2019-01-24 13:31:21
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 12:46:53 UTC+1 użytkownik cef napisał:
    > W dniu 2019-01-24 o 12:27, Pablo Eldiablo pisze:
    > > W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 12:05:01 UTC+1 użytkownik cef napisał:
    > >> W dniu 2019-01-24 o 10:03, Pablo Eldiablo pisze:
    > >>> W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 05:59:52 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > >>>> Użytkownik Pablo Eldiablo ...
    > >>>>
    > >>>>> 11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub
    > >>>>> pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie
    > >>>>> przekracza 3,5t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak,
    > >>>>> mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie
    > >>>>> zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w
    > >>>>> pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy
    > >>>>> urządzeń, o masie poniżej 0,5kg, które przeznaczone są wyłącznie do
    > >>>>> ochrony reflektorów.Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy
    > >>>>> na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października
    > >>>>> 2007r.
    > >>>>>
    > >>>>> Z powyższego wynika, że teoretycznie mogę w swoim aucie nie zawracać
    > >>>>> sobie głowy rurami z homologacją, tylko kupić takie jakie mi
    > >>>>> odpowiadają, byle bez ostrych krawędzi - i _teoretycznie_ nie
    > >>>>> powinno być problemów na przeglądach czy w razie kontroli na drodze
    > >>>>> czy ew. kolizji.
    > >>>>
    > >>>> A nie wynika coś dokładnie odwrotnego?
    > >>>>
    > >>>
    > >>> Wg zasad logiki - nie, ale w praktyce różnie może być, stąd założony wątek...
    ;-))
    > >>
    > >>
    > >> A to są jakieś zestawy tych rurek homologowane do danego typu?
    > >
    > > Tak, od niehomologowanych różnią się tabliczką z nr homologacji i ceną x5.
    >
    > A mógłbyś wytłumaczyć mi - opierając się o te zasady logiki - z czego
    > wnioskujesz,
    > że możesz zamontować cokolwiek byle bez ostrych krawędzi?

    Wprost z przepisu zacytowanego powyżej. A dokładnie ze zdania: Dotyczy pojazdów
    rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20
    października 2007r.

    Mój ma datę pierwszej rejestracji kilka miesięcy wcześniejszą.

    Nie istnieje przepis zabraniający montażu na starszych pojazdach, a jedynie
    nakazujący montaż homologowanych części na autach rejestrowanych po konkretnej dacie.
    Nie istnieje również przepis nakazujący demontaż już wcześniej zamontowanych części
    ze starszych aut. Dodatkowo zgodnie z podstawowymi zasadami państwa prawa prawo nie
    powinno działać wstecz, a także domyślnie kwestie nie objęte zakazami są dopuszczone.

    Wszystko to daje mi podstawy, by tak wnioskować, jak na wstępie.


  • 15. Data: 2019-01-24 13:38:41
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 12:58:13 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > W takiej sytuacji jesli chcesz miec watpliwa ozdobe i ochrone to musisz kupic
    homologowane do tego modelu a nie wyspawane przez Janka od balustrad. Jak bym byl
    policjantyem to po zatrzymaniu do kontroli kazal bym Ci zdemontowac na miejscu albo
    zabral bym DR i zabronil dalszej jazdy jesli by nie bylo homologacji. Tak przy
    okazji. Gdzie sa w Polsce takie miejsca co potrzebna jest super oslona i dodatkowe
    swiatla? Rozumie ze pancerna oslona pod miska olejowa przy jezdzeniu po lesie w
    ograniczonym zakresie moze sie przydac. W ograniczonym bo jesli zajebac pancerna
    oslona w cos duzego i twardego, moze byc kamien, to zjebia sie elementy do ktorych
    jest przykrecona. A ze jest przykrecona do pasa czolowego i belki to geometria idzie
    w pizdu i trzeba wyprostowac podluznice albo rame co tanie nie bedzie. I lepiej
    rozwalic miske bo tansza.

    Uff, całe szczęście, że nie jesteś policjantem. Ani milicjantem - chociaż mowa Twoja
    jest tak kwiecista, a język wysublimowany, że chyba mógłbyś być.


  • 16. Data: 2019-01-24 15:18:51
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: adam <a...@a...pl>

    W Polsce nie przejmuj się tym, przynajmniej na razie. Gdy w przyszłości
    zaostrzą wymagania na stacjach kontroli, i będą problemy podczas
    przeglądu, to zdemontujesz je chwilowo i po kłopocie.

    Przy wyjazdach na wschód tym bardziej bądź spokojny.
    Na południe raczej też, no może poza Węgrami, ostatnio potrafią tworzyć
    dziwne problemy.
    Na zachodzie - wielki znak zapytania.

    Poza tematem - orurowanie, nawet to homologowane, zapobiega uszkodzeniom
    tylko przy niedużych siłach. Przy większych może być przyczyną
    dodatkowej destrukcji.


  • 17. Data: 2019-01-24 17:16:33
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 15:18:52 UTC+1 użytkownik adam napisał:
    > W Polsce nie przejmuj się tym, przynajmniej na razie. Gdy w przyszłości
    > zaostrzą wymagania na stacjach kontroli, i będą problemy podczas
    > przeglądu, to zdemontujesz je chwilowo i po kłopocie.
    >
    > Przy wyjazdach na wschód tym bardziej bądź spokojny.
    > Na południe raczej też, no może poza Węgrami, ostatnio potrafią tworzyć
    > dziwne problemy.
    > Na zachodzie - wielki znak zapytania.
    >
    > Poza tematem - orurowanie, nawet to homologowane, zapobiega uszkodzeniom
    > tylko przy niedużych siłach. Przy większych może być przyczyną
    > dodatkowej destrukcji.

    W świetle dziś obowiązujących przepisów nie powinienem musieć niczego demontować
    przed przeglądami, bardziej mi chodzi o 'codzienne' podejście policji i o podejście
    ubezpieczycieli, czy nie próbują odmawiać wypłat odszkodowań, interpretując przepisy
    po swojemu.

    Co do wytrzymałości - mam świadomość, że to nie szyna kolejowa. Alternatywą byłby
    stalowy zderzak z bullbarem, ale to już duuża masa, w pikapie dokładanie jeszcze
    +-100 kg na przednią oś jeszcze pogorszy i tak kiepski rozkład mas.. koszty też sporo
    większe.

    Te homologowane orurowania są z tego co się dowiadywałem często sporo słabsze, aby
    zdobyć homologację muszą się odkształcać przyjmując energię..


  • 18. Data: 2019-01-24 17:32:46
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To po chuj pytasz jak wiesz?


  • 19. Data: 2019-01-24 18:36:01
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-01-24 o 17:16, Pablo Eldiablo pisze:

    > Te homologowane orurowania są z tego co się dowiadywałem często sporo słabsze, aby
    zdobyć homologację muszą się odkształcać przyjmując energię..

    Zastanów się czy robisz czołg do rozwalania bram czy tylko zabezpieczasz
    karoserię.


    Pozdrawiam


  • 20. Data: 2019-01-24 19:59:31
    Temat: Re: Orurowanie a aspekty prawne
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 24.01.2019 o 16:32, Zenek Kapelinder pisze:
    > To po chuj pytasz jak wiesz?
    >

    to napiszesz dlaczego masz inne zdanie czy się tylko chciałeś jako chuj
    przedstawić?


strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: