  • 11. Data: 2010-04-07 23:15:48
    Temat: Re: Orange nie ma prawa kasować za ściągnięcie simlocka
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 08 Apr 2010 00:37:28 +0300, Piotr M napisał(a):

    > Była to raczej zmowa, zmowa operatorów do stosowania simlocków. UOKiK
    > trochę za późno się za to wziął bo blokady wymarły śmiercią naturalną
    > (jedna jeszcze tylko podskakuje ile może w agonii).

    Moment, bo nie nadążam - zmowa że można było kupić telefon bez simlocka?

    "Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 12. Data: 2010-04-07 23:47:06
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 08 Apr 2010 01:44:02 +0300, Piotr M napisał(a):

    > Zmowa, że nie było możliwości zawarcia umowy terminowej z telefonem (w
    > preferowanej cenie) bez blokady.

    Oczywiście, ze istniała taka możliwość, tylko telefon miał inną cenę.
    Za to opłaty miesięczne mozna było mieć sporo tańsze

    "Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla
    dywidenda i wzrost kursu" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 13. Data: 2010-04-08 06:25:36
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 7 Apr 2010 11:17:32 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Oczywiście, że była. Zawsze jest.

    Oczywiście mogłeś pójść, wybrać abonament za tyle i tyle, telefon w
    promocji i bez simlocka. Masz rację. Mogłeś się zgodzić na warunki, albo
    nie. Możliwości negocjacji żadnych (dla osoby prywatnej)
    Wolność w stylu 'nie musisz podpisywać umowy' możesz sobie darować. Tym
    bardziej, że u każdego było tak samo.
    --
    marcin

  • 14. Data: 2010-04-08 06:26:55
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 7 Apr 2010 12:13:16 +0200, frank drebin napisał(a):

    > ale operatorowi nie wystarczy, że mu z łaski zapłacisz abo.
    > On chce także abyś korzystał z jego sieci po jego przekroczeniu.

    Ale simlock zupełnie nie ma na to wpływu. Jak ktoś będzie chciał inną sieć
    to i tak weźmie inną firmę z telefonem za złotówkę

    > niech każdy abonent przekroczy abo o np. 2 zł, to w skali (dajmy na to) np.
    > 6 mln abonentów jest aż 12 mln zł dodatkowego przychodu. I to tylko z
    > głupich 2 złotych.

    Jw. Simlock nie ma tu nic do rzeczy. Jak ktoś będzie chciał skończyć to
    skończy.
    --
    marcin

  • 15. Data: 2010-04-08 10:28:18
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    zly wrote:

    > Ale simlock zupełnie nie ma na to wpływu. Jak ktoś będzie chciał inną
    > sieć to i tak weźmie inną firmę z telefonem za złotówkę

    i z abonamentem na 24 m-ce? Tylko dlatego, żeby nie zostawić 2 złotych
    więcej operatorowi?
    Nie przesadzasz?

  • 16. Data: 2010-04-08 10:39:41
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 8 Apr 2010 12:28:18 +0200, frank drebin napisał(a):

    > i z abonamentem na 24 m-ce? Tylko dlatego, żeby nie zostawić 2 złotych
    > więcej operatorowi?
    > Nie przesadzasz?

    Napisałem, że jak ktoś będzie chciał zmienić firmę. Jak nie będzie to dalej
    będzie u tego samego operatora, więc co za różnica czy ma ten simlock czy
    nie.
    --
    marcin

  • 17. Data: 2010-04-08 11:19:04
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    zly wrote:

    > Napisałem, że jak ktoś będzie chciał zmienić firmę. Jak nie będzie to
    > dalej będzie u tego samego operatora, więc co za różnica czy ma ten
    > simlock czy nie.

    Zaraz, bo zacząłem się gubić.
    Czy rozmawiamy o ściąganiu simlocka w trakcie umowy czy po umowie?
    Ja cały czas piszę o "w trakcie".

  • 18. Data: 2010-04-09 06:39:03
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 8 Apr 2010 13:19:04 +0200, frank drebin napisał(a):

    > Zaraz, bo zacząłem się gubić.
    > Czy rozmawiamy o ściąganiu simlocka w trakcie umowy czy po umowie?
    > Ja cały czas piszę o "w trakcie".

    Nie ma znaczenia :) Jak ma umowę, to płaci abo tak czy siak (a mało kto
    chyba będzie po wykorzystaniu abo zmieniał kartę i numer na inne, po to by
    od nowego okresu rozliczeniowego zmieniać z powrotem. Jak mu się umowa
    skończyła, to albo zostanie w tej samej sieci i dalej będzie płacił abo,
    albo przeniesie się do innej i dostanie nowy telefon. Tak czy siak idea
    simlocka jest chora.
    --
    marcin

  • 19. Data: 2010-04-11 10:23:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Apr 2010 11:13:10 +0200, zly wrote:
    >Jaka znowu wolność umów? Mogłeś sobie negocjować umowę z operatorem?

    Tak samo jak nie mozesz negocjowac ceny ubezpieczenia, chleba w
    supermarkecie, benzyny na stacji, samochodu w salonie - no, tu niby
    jakies mozliwosci sa, ale czesciej uslyszysz "rabatow nie dajemy,
    gwarancja ma 24 miesiace i ani dnia dluzej, termin dostawy do 6
    miesiecy, ale w podarunku od firmy dostanie pan dywaniki i breloczek".

    >Była szansa na telefon bez simlocka? Operatorzy w m.in tej kwestii nadużywają
    >swojej pozycji.

    Niby mozna juz kupic telefon gdzie indziej.

    Sporo tych niedozwolonych klauzul budzi moje wapliwosci, ale coz, moze
    taka rola urzedu..

    J.

  • 20. Data: 2010-04-11 10:29:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Apr 2010 12:13:16 +0200, frank drebin wrote:
> [...]
    >niech każdy abonent przekroczy abo o np. 2 zł, to w skali (dajmy na to) np.
    >6 mln abonentów jest aż 12 mln zł dodatkowego przychodu. I to tylko z

    A co to jest 6 mln dla operatora ?

    Mam watpliwosci czy oni tak chca. Np Era do mnie miesiacami
    wydzwaniala "panu sie zdarza przekroczyc abonament, proponujemy nowy,
    lepszy, wiekszy."
    Argument koronny "dwa razy wiecej minut i juz nigdy nie przekroczy pan
    abonamentu".
    I spojrz na cennik - minuty ponad abonament drogie. towar
    reglamentowany, pomyslalby kto.

    Bo oni tez umieja liczyc - lepsze 5zl regularnie co miesiac, niz 2 zl
    placone z laski :-)

    J.