-
1. Data: 2019-02-13 11:42:22
Temat: Optymalna prędkość w trasie
Od: Marek <t...@f...pl>
Cześć,
jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się zastanawiam, z jaką
prędkością
najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110 km/h, to na 6
biegu
silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h. W pierwszym
przypadku jest
mniejszy opór powietrza, co przekłada się na mniejszą stratę energii, ale silnik
pracuje z mniejszym
momentem obrotowym, więc nie wykorzystuję maksymalnie jego mocy. W drugim przypadku
występuje większa
strata energii z powodu większego oporu powietrza, ale silnik na wyższych obrotach
pracuje bardziej
wydajnie.
Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie?
Załóżmy,
że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
--
Pzdr.
Marek
-
2. Data: 2019-02-13 11:50:14
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2019-02-13 o 11:42, Marek pisze:
> Cześć,
>
> jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się
> zastanawiam, z jaką prędkością
> najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110
> km/h, to na 6 biegu
> silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h. W
> pierwszym przypadku jest
> mniejszy opór powietrza, co przekłada się na mniejszą stratę energii,
> ale silnik pracuje z mniejszym
> momentem obrotowym, więc nie wykorzystuję maksymalnie jego mocy. W
> drugim przypadku występuje większa
> strata energii z powodu większego oporu powietrza, ale silnik na
> wyższych obrotach pracuje bardziej
> wydajnie.
> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej
> ekonomicznie? Załóżmy,
> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
https://autokult.pl/3955,jaka-predkosc-na-autostradz
ie-jest-najlepsza
--
Liwiusz
-
3. Data: 2019-02-13 11:52:55
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 13 Feb 2019 11:42:22 +0100, w <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>, Marek
<t...@f...pl> napisał(-a):
> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie?
Załóżmy,
> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
Ekonomicznie to będzie jak nawolniej -- ale ze względu na obciążenia silnika
podobno lepiej nie jechać poniżej 70km/h. Czyli 70km/h. Realizuj teraz na
autostradzie :)
-
4. Data: 2019-02-13 12:02:25
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2019-02-13 o 11:52, r...@k...pl pisze:
> Wed, 13 Feb 2019 11:42:22 +0100, w <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>, Marek
> <t...@f...pl> napisał(-a):
>
>> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej
ekonomicznie? Załóżmy,
>> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
>
> Ekonomicznie to będzie jak nawolniej -- ale ze względu na obciążenia silnika
> podobno lepiej nie jechać poniżej 70km/h. Czyli 70km/h. Realizuj teraz na
> autostradzie :)
Zdecyduj się, jak najwolniej, czy jednak 70km/h?
--
Liwiusz
-
5. Data: 2019-02-13 12:03:36
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: p...@g...com
--Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie?
110 km/h spalanie w Skodzie rośnie nieznacznie bo do 5,3 l/100 km.
czyli odpalasz tryb kapelusz i zeglujesz :-)
-
6. Data: 2019-02-13 12:04:49
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: yabba <g...@g...com>
W dniu 13-02-2019 o 11:42, Marek pisze:
> Cześć,
>
> jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się
> zastanawiam, z jaką prędkością
> najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110
> km/h, to na 6 biegu
> silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h. W
> pierwszym przypadku jest
> mniejszy opór powietrza, co przekłada się na mniejszą stratę energii,
> ale silnik pracuje z mniejszym
> momentem obrotowym, więc nie wykorzystuję maksymalnie jego mocy. W
> drugim przypadku występuje większa
> strata energii z powodu większego oporu powietrza, ale silnik na
> wyższych obrotach pracuje bardziej
> wydajnie.
> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej
> ekonomicznie? Załóżmy,
> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
>
Włącz wskaźnik spalania chwilowego i posprawdzaj dla każdej prędkości.
yabba
-
7. Data: 2019-02-13 12:05:39
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Wed, 13 Feb 2019 11:42:22 +0100, Marek napisał(a):
> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie?
Załóżmy,
> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
Optymalna (dla zużycia paliwa) prędkość to 60-80 km/h. Mniejsza dla brył
nieopływowych, większa dla opływowych.
--
Jacek
I hate haters.
-
8. Data: 2019-02-13 12:07:16
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: s...@g...com
W dniu środa, 13 lutego 2019 04:42:38 UTC-6 użytkownik Marek napisał:
> Cześć,
>
> jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się zastanawiam, z
jaką prędkością
> najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110 km/h, to na
6 biegu
> silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h. W pierwszym
przypadku jest
> mniejszy opór powietrza, co przekłada się na mniejszą stratę energii, ale silnik
pracuje z mniejszym
> momentem obrotowym, więc nie wykorzystuję maksymalnie jego mocy. W drugim przypadku
występuje większa
> strata energii z powodu większego oporu powietrza, ale silnik na wyższych obrotach
pracuje bardziej
> wydajnie.
> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie?
Załóżmy,
> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
>
>
Bez komputera bedzie trudno powiedziec.
Ale kup sobie interfejs obd elm.
Wepnij w auto, sparuj z apka np. Torque (jest wersja darmowa).
W torque poklikaj i sobie wpisz nieco danych dotyczacych auta.
To nie do konca potrzebne ale nieco uprawdopodobni wyniki.
I dodaj w torque miernik spalania na 100km.
On bedzie pokazywac nie do konca prawdziwe dane ale to czy auto spala wiecej czy
mniej przy dajen predkosci pokaze.
I jedz w trase. Juz w 2-5 minut bedziesz wiedzial o co biega.
Po jednym tankowaniu mozna w torque wpisac korekte i od tego czasu to co pokazuje
bedzie relatywnie wiernie odpowiadac rzeczywistosci.
-
9. Data: 2019-02-13 12:07:26
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: Marek <t...@f...pl>
W dniu 2019-02-13 o 11:52, r...@k...pl pisze:
> Wed, 13 Feb 2019 11:42:22 +0100, w <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>, Marek
> <t...@f...pl> napisał(-a):
>
>> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej
ekonomicznie? Załóżmy,
>> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
>
> Ekonomicznie to będzie jak nawolniej -- ale ze względu na obciążenia silnika
> podobno lepiej nie jechać poniżej 70km/h.
No na 6-tce to nie pojadę 70 km/h, bo bym silnik "zadusił", gdyż przy tak małych
obrotach benzyniak jest bardzo słaby, więc musiałbym jechać najwyżej na 5-tce,
a to już wiąże się ze zwiększonym zużyciem paliwa na km, więc nieekonomiczne.
--
Pzdr.
Marek
-
10. Data: 2019-02-13 12:36:33
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 13 Feb 2019 12:07:26 +0100, w <q40tpr$35o$1@node2.news.atman.pl>, Marek
<t...@f...pl> napisał(-a):
> W dniu 2019-02-13 o 11:52, r...@k...pl pisze:
> > Wed, 13 Feb 2019 11:42:22 +0100, w <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl>, Marek
> > <t...@f...pl> napisał(-a):
> >
> >> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było najbardziej
ekonomicznie? Załóżmy,
> >> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
> >
> > Ekonomicznie to będzie jak nawolniej -- ale ze względu na obciążenia silnika
> > podobno lepiej nie jechać poniżej 70km/h.
>
> No na 6-tce to nie pojadę 70 km/h, bo bym silnik "zadusił", gdyż przy tak małych
> obrotach benzyniak jest bardzo słaby, więc musiałbym jechać najwyżej na 5-tce,
> a to już wiąże się ze zwiększonym zużyciem paliwa na km, więc nieekonomiczne.
Różnica przy tej prędkości między 5 a 6 jest pomijalna.