  • 1. Data: 2013-10-18 13:40:54
    Temat: Opony w samochodzie kiedy zmieniać
    Od: s...@g...com

    Mam samochód seata z przednim napędem.
    Do tego opony Goodyear letnie (nie najtańsze) z 2008 roku.
    Przejechałem na nich jakieś 50 tys km.

    Jadę dzisiaj mokra uliczka zakręt pod kątem 90 prędkość 40 km/h jak nie mniej.
    I wpadłem w poślizg.

    Ja nie umiem prowadzić samochodu czy opony do wymiany?

  • 2. Data: 2013-10-18 13:50:15
    Temat: Re: Opony w samochodzie kiedy zmieniać
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-18 13:40, s...@g...com pisze:
> [...]
    > I wpadłem w poślizg.
    >
    > Ja nie umiem prowadzić samochodu czy opony do wymiany?

    Jaki promień skrętu?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-10-18 14:15:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > nie mniej. I wpadłem w poślizg.
    >
    > Ja nie umiem prowadzić samochodu czy opony do wymiany?

    Skoro pytasz to podejrzewam, ze ty nie umiesz co jednoczesnie nie
    przekresla koniecznosci zmiany opon.
    Nie umiesz ocenic opon?
    Zmierz suwmiarką głębokosc bieżnika.

    W zaleznosci od tego jak jezdzisz opony po 50.000 moga miec bardzo różny
    stan. W zaleznosci od tego jak jezdzisz - potrzebujesz opon w różnym stanie
    :)
    A rocznik - osobiscie bym sie nie przejmowal.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 4. Data: 2013-10-18 14:26:02
    Od: s...@g...com

    > W zaleznosci od tego jak jezdzisz opony po 50.000 moga miec bardzo różny

    Seat z silnikiem 1,4 i chyba 60 KM na pokładzie tak że żadne cuda.

  • 5. Data: 2013-10-18 14:54:48
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > I wpadłem w poślizg.
    >
    > Ja nie umiem prowadzić samochodu czy opony do wymiany?
    Ja sądzę że wina leży pomiędzy kierownicą a fotelem.

    Ostatnio mamy taką pogodę, jak mamy, znacznie zmiany temperatury, i
    rano/po zmroku bez problemu robi się ślisko "jak oblodzone", mimo że nic
    na to nie wygląda. Jak jest to jeszcze miejsce "często uczęszczane"
    (znaczy jadą auta jedno za drugim) to asfalt jest wysuszony/rozsmarowany
    kurz po porach i jest ok, ale wystarczy skręcić z głownej na jakiś zjazd
    na parking lub drogę osiedlową, i nagle jedziemy pługiem do przodu...
    Będąc kierowcą, musisz brać takie okoliczności przyrody pod uwagę,
    nauczony doświadczeniem życiowym i wiedzą fizyczno-przyrodniczą.
    Wybieranie firmy oponiarskiej, nawet "nie najtańszej" nie pomoże tu w
    niczym, bo nie ma opon czarodziejskich, które zwalniają z myślenia i
    zachowują identyczną przyczepność w każdych warunkach i same raportują
    stan zużycia...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-10-18 15:00:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Seat z silnikiem 1,4 i chyba 60 KM na pokładzie tak że żadne cuda.

    Jedno z drugim nie ma az tak wiele wspolnego.
    Kazde auto rozpedzisz do 150 km/h

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 7. Data: 2013-10-18 15:03:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.10.2013 15:00, Budzik pisze:

    > Jedno z drugim nie ma az tak wiele wspolnego.
    > Kazde auto rozpedzisz do 150 km/h

    Każde? ;->

  • 8. Data: 2013-10-18 15:03:51
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Budzik nabazgrał(a):

    > Osobnik posiadający mail s...@g...com napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:
    > Jedno z drugim nie ma az tak wiele wspolnego.
    > Kazde auto rozpedzisz do 150 km/h

    Mój maluch doszedł tylko do 145 co i tak było sukcesem :)

  • 9. Data: 2013-10-18 15:18:30
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-10-18 13:40, s...@g...com wrote:

> [...]
    > Przejechałem na nich jakieś 50 tys km.
    >
    > Jadę dzisiaj mokra uliczka zakręt pod kątem 90 prędkość 40 km/h jak nie mniej.

    Mialem podobna rozterke, jak jakies 3 tygodnie temu przod zaczal mi rano
    bez pytania wyjezdzac na zewnatrz, podczas zawijania na placu
    Narutowicza w DC. I podczas zatrzymania na czerwonym wlaczyl sie ABS.

    Kilka godzin pozniej sprawe wyjasnila lektura newsow, w ktorych napisano
    o ciezarowce ktora gubila znaczna ilosc oleju jadac Grojecka, co
    m.in. wywolalo spory dzwonek jedna krzyzowke wczsniej, przy Wawelskiej
    ;)

    A juz myslalem ze cos za wczesnie na poranne przymrozki. I obejrzalem
    tez bieznik.

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2013-10-18 15:23:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Każde? ;->

    Prawie każde. (osobowe)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć