  • 11. Data: 2010-02-05 21:40:36
    Temat: Re: Opony letnie: Dębica Furio czy Barum Bravuris
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Tomasz Pyra pisze:
    (...)
    > O ile Frigo są bardzo dobre na śnieg, Navigatory to nawet przyzwoite
    > szutrówki, to za Furio Dębica powinna przepraszać...

    Jesteś jedną z niewielu osób, które są takiego zdania o Furio.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 12. Data: 2010-02-05 21:42:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    J_K_K pisze:
    > "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał:
    (...)

    > Jak to potomek Vivo, to pewnie tak ;-)

    Potomek? W najgorszym wypadku można uznać, że to daleki krewny,
    ale nie rodzina w rodzaju zięcia :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 13. Data: 2010-02-05 22:04:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Artur Maśląg pisze:
    > Tomasz Pyra pisze:
    > (...)
    >
    > Jesteś jedną z niewielu osób, które są takiego zdania o Furio.

    Bardzo słabe odprowadzanie wody, w ogóle na mokrym (nawet lekko mokrym)
    przyczepność po prostu beznadziejna.
    Do tego po kilku (dosłownie) ostrych manewrach krawędzie bieżnika się
    strzępią.
    Generalnie opony miały ogromne problemy z potworną mocą 86KM w Corolli.

    Może do jeżdżenia 50km/h po mieście opona jest wybitna, ale niestety nic
    ponadto.

    W każdym razie najgorsze opony na jakich jeździłem. W porównaniu z moimi
    obecnymi letnimi ER300 to była lipa.

  • 14. Data: 2010-02-05 22:07:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 05 Feb 2010 21:42:43 +0100, Artur Maśląg wrote:
    >(...)
    >
    >Potomek? W najgorszym wypadku można uznać, że to daleki krewny,
    >ale nie rodzina w rodzaju zięcia :)

    Chyba jednak ziec czy szwagier sa dobrym porownaniem.

    One swego czasu byly made in England.

    J.

  • 15. Data: 2010-02-05 22:50:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:

    > Chyba jednak ziec czy szwagier sa dobrym porownaniem.

    :)

    > One swego czasu byly made in England.

    Nie one były, tylko były produkowane w różnych miejscach.
    Moje nie były made in England, nie były też made in Poland
    - nawet o tym dyskutowaliśmy :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 16. Data: 2010-02-05 22:59:06
    Od: Bet <h...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-02-05 10:37, Auto pisze:
    > Witam
    > Potrzebuję kupić ekonomiczne ogumienie letnie do auta użytkowanego wyłącznie
    > w mieście: przebiegi rzędu 600km miesięcznie, jazda po równych drogach z
    > małymi prędkościami
    >
    > Co lepsze:
    > -Dębica Furio
    > -Barum Bravuris
    >
    > obie mogę mieć w rozmiarze 195/50/15 w cenie 150zl/szt
    >
    > lub inne propozycje maks. 800zł komplet

    Fulda Ecocontrol.

    --
    Bet

  • 17. Data: 2010-02-05 23:10:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Bardzo słabe odprowadzanie wody, w ogóle na mokrym (nawet lekko mokrym)
    > przyczepność po prostu beznadziejna.

    No, cóż - wrażenia wręcz odwrotne. Dobre odprowadzenie wody i dość
    przyzwoita przyczepność na mokrym - ba, nawet zimową porą dawały radę
    zimą w mieście. Faktem jest, że zrobiły się śliskie po kilku sezonach,
    ale to nie one pierwsze, nie ostanie. Do tego zrobiły się też z czasem
    głośne :)

    > Do tego po kilku (dosłownie) ostrych manewrach krawędzie bieżnika się
    > strzępią.

    Eeee????

    > Generalnie opony miały ogromne problemy z potworną mocą 86KM w Corolli.

    Co Ty nie powiesz? U mnie w domu były ujeżdżane również w identycznym
    pojeździe i problemów nie zanotowano - poza wcześniej wymienioną
    "śliskością" po kilku sezonach.

    > Może do jeżdżenia 50km/h po mieście opona jest wybitna, ale niestety nic
    > ponadto.

    Spokojnie dawała radę przez 3/4 roku na drogach europejskich - w tym na
    autostradach niemieckich, gdzie jazda czasem bywała w granicach
    prędkości maksymalnej dla samochodów.

    > W każdym razie najgorsze opony na jakich jeździłem. W porównaniu z moimi
    > obecnymi letnimi ER300 to była lipa.

    LOL - porównujesz Furio z półki eco za ca 150 PLN do półki top za ca 250
    PLN (ceny przy rozmiarze 185/60 R14)?

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 18. Data: 2010-02-06 13:16:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Artur Maśląg pisze:

    > LOL - porównujesz Furio z półki eco za ca 150 PLN do półki top za ca 250
    > PLN (ceny przy rozmiarze 185/60 R14)?

    Nie mówię o porównaniu cena/jakość, a o tym która lepsza, a która gorsza.
    Zresztą opony.com.pl mówią że ER300 kosztują 217zł, więc znowu różnica
    nie jest tak duża.
    Bo tak cena/jakość to się może okazać że chińszczyzna, albo jakieś
    najtańsze bieżnikowanie jest jeszcze lepsze pomimo że do jazdy się nie
    nadaje już zupełnie.

    A nie kto inny jak sama Dębica pokazuje że można zrobić oponę bardzo
    dobrą i nie drogą (Frigo Directional), która to opona wymiata na
    ośnieżonych trasach i pozwala uzyskiwać czasy które nie odstają zbytnio
    nawet od jeżdżących na drogowych oponach z kolcami.

  • 19. Data: 2010-02-06 18:21:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Tomasz Pyra pisze:
    (...)
    > Nie mówię o porównaniu cena/jakość, a o tym która lepsza, a która gorsza.

    Znaczy się zaczynasz teraz stawiać zasłonę dymną na swe porównania.

    > Zresztą opony.com.pl mówią że ER300 kosztują 217zł, więc znowu różnica
    > nie jest tak duża.

    Tak, tak. Możesz odpowiedzieć na zadane pytania?

    > Bo tak cena/jakość to się może okazać że chińszczyzna, albo jakieś
    > najtańsze bieżnikowanie jest jeszcze lepsze pomimo że do jazdy się nie
    > nadaje już zupełnie.

    Świetny tekst, tyle, że pozbawiony treści.

> [...]
    > ośnieżonych trasach i pozwala uzyskiwać czasy które nie odstają zbytnio
    > nawet od jeżdżących na drogowych oponach z kolcami.

    Mowa była o Furio, a nie o Twoich rewelacjach związanych z Frigo.
    Ja jeżdżę na oponach dużo lepszych od Frigo, ale nie zamierzam na tej
    podstawie twierdzić, że Frigo są do bani, albo letnie Pirelli są
    też do bani.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 20. Data: 2010-02-06 20:59:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Artur Maśląg pisze:
    > Tomasz Pyra pisze:
    > (...)
    >
    > Znaczy się zaczynasz teraz stawiać zasłonę dymną na swe porównania.

    Nie nie - ja po prostu porównałem opony. Jakoś nie ma dla mnie znaczenia
    60zł w te czy w tamte jeżeli mam różnice między oponą bardzo dobrą, a
    najwyżej mierną.

    > Tak, tak. Możesz odpowiedzieć na zadane pytania?

    Na jakie pytania? Ja piszę że Furio to opona beznadziejna, podaję jako
    porównanie bardzo dobre ER300, to bardzo się rozśmieszyłeś bo przecież
    ER300 jest droższa o kilkadziesiąt złotych.
    No to śmiej się nadal...

    > Mowa była o Furio, a nie o Twoich rewelacjach związanych z Frigo.

    Znasz coś lepszego od Frigo w cenie do 300-400zł za szutkę?
    Bo jakoś na zawodach gdzie nie wolno startować w kolcach i wymagane jest
    homologowane ogumienie jakoś zdecydowana większość jeździ na Frigo.