-
Data: 2009-04-07 05:49:57
Temat: OpenGL - problem z normalnymi
Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <w...@s...medi.com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Witam!
Coś robię wybitnie nie tak z normalnymi do trójkątów... czy ktoś może
powiedzieć mi, dlaczego jeden trójkąt nie jest oświetlony mimo podania
poprawnej normalnej i włączenia dwustronnego oświetlenia?
procedure TForm2.Timer1Timer(Sender: TObject);
var LightPos : array[0..2] of GLfloat;
LightCol : array[0..3] of GLfloat;
begin
glClearColor(0.0,0.0,0.0,1.0);
SwapBuffers(wglGetCurrentDC);
glViewport(0, 0, self.width, self.height);
// Projekcja
glMatrixMode(GL_PROJECTION);
glLoadIdentity();
glFrustum(-1,1,-1,1,1,20);
glTranslatef(0.0,0.0,-10.0);
// Światło
LightPos[0]:=0.0;
LightPos[1]:=0.0;
LightPos[2]:=0.0;
LightCol[0]:=1.0;
LightCol[1]:=1.0;
LightCol[2]:=1.0;
LightCol[3]:=1.0;
glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
glLoadIdentity();
glTranslatef(0.0,0.0,-10);
glEnable(GL_LIGHTING);
glEnable(GL_LIGHT0);
glLightModeli(GL_LIGHT_MODEL_TWO_SIDE, 1);
glLightfv(GL_LIGHT0, GL_POSITION, @LightPos);
glLightfv(GL_LIGHT0, GL_DIFFUSE, @LightCol);
glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
glLoadIdentity();
glTranslatef(0.0, 0.0, 0.0);
glBegin(GL_TRIANGLES);
glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
glVertex3f(0.0, 2.0, 0.0);
glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
glVertex3f(2.0, 2.0, 0.0);
glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
glVertex3f(2.0, 0.0, 0.0);
glEnd();
glBegin(GL_TRIANGLES);
glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
glVertex3f(0.0, 2.0, 0.0);
glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
glVertex3f(-2.0, 2.0, 0.0);
glNormal3f(0.0, 0.0, 1.0);
glVertex3f(-2.0, 0.0, 0.0);
glEnd();
end;
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.09 18:01 arti
- 07.04.09 18:59 Michoo
- 10.04.09 12:15 Wojciech Waga
Najnowsze wątki z tej grupy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=