eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe koło)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 11. Data: 2010-07-12 20:52:29
    Temat: Re: [Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe koło)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Jul 2010 15:16:38 +0200, G.K. wrote:
    >Pacjent Opel Zafira, ale zawieszenie jest to samo chyba w Astrach. Co
    >może stukać w zawieszeniu prawego koła? Podczas jazdy po nierównościach
    >słychać stukot, jakby mocowania amortyzatora, wytłuczonej jakiejś
    >gumy... Wolałbym wiedzieć czego mogę się spodziewać zanim rozbiorę
    >zawieszenie. Co zazwyczaj pada i powoduje takie stuki?

    A jakim cudem ma nie stukac jesli zrobiony z plastiku ?
    http://www.allegro.pl/item1079637794_lacznik_stabili
    zatora_opel_zafira_99_05.html

    Pekl to i stuka. Opel.


    To mi wyglada na metal
    http://www.allegro.pl/item1082657294_lacznik_stabili
    zatora_astra_g_h_2_zafira_nowe.html

    J.


  • 12. Data: 2010-07-12 22:53:22
    Temat: Re: [Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe koło)
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > A jakim cudem ma nie stukac jesli zrobiony z plastiku ?
    > Pekl to i stuka. Opel.

    chyba się zagalopowałeś, są z tworzywa ale nie z tego powodu stukają (jeżeli
    już), nigdy też nie widziałem (poza dzwonem) żeby pękł, powiem wręcz, że
    chciałbym aby przynajmniej takiej trwałości były zawieszenia w kolejnych
    autach które będę miał, jeden zmieniałem przy 150kkm a drugi bodaj przy
    180kkm (i bynajmniej nie jestem wyjątkiem w tym przypadku),

    > To mi wyglada na metal
    > http://www.allegro.pl/item1082657294_lacznik_stabili
    zatora_astra_g_h_2_zafira_nowe.html

    właśnie podałeś link do największego szajsu jaki sprzedają do tych aut,
    jeżeli to łącznik to trzeba kupić Febiego, TRW, Mooga lub Lemfordera i
    będzie spokój - tak one wszystkie są z plastiku i kosztują kilka razy więcej
    niż 22zł ;-)

    brat


  • 13. Data: 2010-07-12 23:42:14
    Temat: Re: [Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe koło)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Jul 2010 22:53:22 +0200, bratPit wrote:
    >> A jakim cudem ma nie stukac jesli zrobiony z plastiku ?
    >> Pekl to i stuka. Opel.
    >
    >chyba się zagalopowałeś, są z tworzywa ale nie z tego powodu stukają (jeżeli
    >już), nigdy też nie widziałem (poza dzwonem) żeby pękł, powiem wręcz, że

    Zagalopowalem sie o tyle ze przenioslem doswiadczenia ze wczesniejszej
    wersji, gdzie pekaly. Byly calkiem inne, ale tez z plastiku :-)

    >> To mi wyglada na metal
    >> http://www.allegro.pl/item1082657294_lacznik_stabili
    zatora_astra_g_h_2_zafira_nowe.html
    >
    >właśnie podałeś link do największego szajsu jaki sprzedają do tych aut,

    Byc moze, ale co - peka i gnie sie ?
    Ci Włosi to nawet metal robia z gowna :-)

    No nic - poczekajmy az GK zajrzy pod auto i pochwali sie - plastik
    pekl, czy nie.

    Skoro takie daja fabrycznie, to musi faktycznie nienajgorsze .. a
    jednak jakos nie mam zaufania :-)

    J.


  • 14. Data: 2010-07-13 10:01:59
    Temat: Re: [Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe koło)
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>


    >>> To mi wyglada na metal
    >>> http://www.allegro.pl/item1082657294_lacznik_stabili
    zatora_astra_g_h_2_zafira_nowe.html
    >>
    >>właśnie podałeś link do największego szajsu jaki sprzedają do tych aut,
    >
    > Byc moze, ale co - peka i gnie sie ?
    > Ci Włosi to nawet metal robia z gowna :-)

    jakość sworznia jest taka, że nadaje się jedynie do założenia celem
    sprzedaży auta ;-)
    niestety w tym przypadku podejście 'rozumowe' się nie sprawdza, plastik
    (dobrej jakości) będzie działał długo, metalowe - są tanie i na tym kończą
    się ich zalety,

    > No nic - poczekajmy az GK zajrzy pod auto i pochwali sie - plastik
    > pekl, czy nie.
    >
    > Skoro takie daja fabrycznie, to musi faktycznie nienajgorsze .. a
    > jednak jakos nie mam zaufania :-)

    dają radę ;-)

    brat


  • 15. Data: 2010-07-13 12:44:15
    Temat: Re: [Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe koło)
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>


    > On 2010-07-12, G.K. <g...@g...pl> wrote:
    >
    >> W sumie sensowna rada... wcześniej przy okazji innej drobnej naprawy
    >> mechanik próbował dojść co stuka metodą na "bujanie auta" ale mu się nie
    >> udało. Ale obstawiał coś z amortyzatorem, z jego zamocowanie u góry.
    >> Mnie też się tak wydaje. Stuk dochodzi raczej do góry
    >
    > To dokładnie tak jak u mnie :)

    Gumy od drążka reakcyjnego są to takie małe okalające przecięte na pół
    gumy które chronią drążek aby nie uderzał o ramę, na szarpakach to nie
    wychodzi a na małych nierównościach stuka jak pierun. Przerabiałem to
    gumy kosztują 50zł komplet. z wymianą gorzej bo trzeba podnieść auto :(
    a same gumy długo nie służą


  • 16. Data: 2010-07-13 13:48:53
    Temat: Re: [Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe koło)
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 13.07.2010 12:44, Szymon Łuczak pisze:

    > Gumy od drążka reakcyjnego są to takie małe okalające przecięte na pół
    > gumy które chronią drążek aby nie uderzał o ramę, na szarpakach to nie
    > wychodzi a na małych nierównościach stuka jak pierun. Przerabiałem to
    > gumy kosztują 50zł komplet. z wymianą gorzej bo trzeba podnieść auto :(
    > a same gumy długo nie służą

    W Lagunie II jest taki patent że pod te gumy podkłada się kawałek
    czegoś, np ~3cm paska rozrządu czy coś podobnego o grubości 2..3mm.
    Powoduje to że same gumy są ciaśniej dopasowane do drążka i tym samym
    nie ma on luzów. Obejmy są tak dopasowane że niewielkie wytarcie gum
    powodowało luzy i stukanie. Może ten patent będzie prawidłowy też do
    innych samochodów. A roboty z podłożeniem tych pasków jest mniej niż z
    wymianą gum, wystarczy poluzować obejmy aby tylko to tam wcisnąć.


  • 17. Data: 2010-07-13 14:03:15
    Temat: Re: [Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe koło)
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Rafał pisze:
    > W dniu 13.07.2010 12:44, Szymon Łuczak pisze:
    >
    >> Gumy od drążka reakcyjnego są to takie małe okalające przecięte na pół
    >> gumy które chronią drążek aby nie uderzał o ramę, na szarpakach to nie
    >> wychodzi a na małych nierównościach stuka jak pierun. Przerabiałem to
    >> gumy kosztują 50zł komplet. z wymianą gorzej bo trzeba podnieść auto :(
    >> a same gumy długo nie służą
    >
    > W Lagunie II jest taki patent że pod te gumy podkłada się kawałek
    > czegoś, np ~3cm paska rozrządu czy coś podobnego o grubości 2..3mm.
    > Powoduje to że same gumy są ciaśniej dopasowane do drążka i tym samym
    > nie ma on luzów. Obejmy są tak dopasowane że niewielkie wytarcie gum
    > powodowało luzy i stukanie. Może ten patent będzie prawidłowy też do
    > innych samochodów. A roboty z podłożeniem tych pasków jest mniej niż z
    > wymianą gum, wystarczy poluzować obejmy aby tylko to tam wcisnąć.

    O kurka dobry patent.


  • 18. Data: 2010-07-13 14:07:20
    Temat: Re: [Opel] Stukanie w zawieszeniu (prawe koło)
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    bratPit[pr] pisze:
    >
    >>>> To mi wyglada na metal
    >>>> http://www.allegro.pl/item1082657294_lacznik_stabili
    zatora_astra_g_h_2_zafira_nowe.html
    >>>>
    >>>
    To się w zafirze nie psuje nawet po 200 tysiącach - ja swój wymieniłem
    przy 205 i okazało się że wcale nie potrzebnie. Trzeba było wymienić
    gumy które są do d.... i wymienia się je często niestety.....

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: