  • 11. Data: 2010-02-19 15:13:49
    Temat: Re: Olimpiada w TV
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 19.02.2010 15:51, Jermat pisze:
    > A tak nawiasem mówiąc moja kablówka nadaje Olimpiadę w Eurosporcie HD. Obraz
    > jest rzeczywiście bardzo dobry. Na razie Eurosport HD włączyli testowo za
    > free.

    może akurat na całą olimpiade.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    fedora 11, gnom, compiz-fusion

  • 12. Data: 2010-02-19 15:25:29
    Od: "Jermat" <m...@g...pl>

    > może akurat na całą olimpiade.
    >

    > --
    > pozdrawiam. pawell32
    > fedora 11, gnom, compiz-fusion

    włączyli już 1 mies. przed Olimpiadą.

    JM

  • 13. Data: 2010-02-20 00:00:22
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Jermat" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    Ciekawe tylko czy Eurosport o tym wie ;-)

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 14. Data: 2010-02-20 02:40:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-18 22:44, Tomy M. pisze:
    > Użytkownik "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> napisał w wiadomości

    > To już w SD nie mozna nadawać z porżadnym bitrate i 16:9 ?!!
    > Jakaś ustawa jest która tego zabrania?
    >
    > Ja im kupię EUROSPORT HD ... po cholerę?, aby oglądać
    > za 3 miesiące znowu w 4:3 bo wprowadzą SUPER HIPER HD?!

    No wiesz.. 16:9 to też dość nowomodny wynalazek. Telewizja była i nadal
    jest w sporej części 4:3 i dopiero jest w trakcie modyfikacji do 16:9.
    Więc co w tym dziwnego, że jest kanał 4:3 dla posiadaczy typowych
    telewizorów oraz kanał 16:9 dla posiadaczy nowomodnych?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2010-02-20 11:27:02
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

> [...]
    > Więc co w tym dziwnego, że jest kanał 4:3 dla posiadaczy typowych
    > telewizorów oraz kanał 16:9 dla posiadaczy nowomodnych?

    HD to HD a format to format.
    Jeżeli miałbym wybierać to ważniejszy jest dla mnie
    format 16:9 niż to czy sygnał jest HD czy nie.
    Przypomnę że format 16:9 (i podobne panoramiczne proporcje)
    został wprowadzony u schyłku techniki CRT, nie jest
    to więc domeną LCD i plasmy.
    Swoją drogą monitory preferuję 4:3, dają lepszy komfort pracy
    niestety producenci POPULARNYCH monitorów też gdzieś odjechali
    w 16:9 nie wiadomo w sumie czym to motywując. Chyba tak
    naprawdę tym że taniej jest zrobić ekran 16:9 o takiej
    samej przekątnej jak ma 4:3. Osobiście wolałbym w danych
    monitora widzieć powierzchnię ekranu niż marketingowe banialuki
    w postaci długości przekątnej.
    Z tym że konkretne monitory do pracy kosztują od 10 tys. zł
    wzwyż :-/

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 16. Data: 2010-02-20 18:38:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-20 12:27, Tomy M. pisze:

    > Przypomnę że format 16:9 (i podobne panoramiczne proporcje)
    > został wprowadzony u schyłku techniki CRT,

    Były CRT w formacie 16:9?

    > nie jest
    > to więc domeną LCD i plasmy.

    No a HD powstał chyba coś pod koniec lat 80. :D

    > Swoją drogą monitory preferuję 4:3, dają lepszy komfort pracy

    Żartujesz? Te boki są dla mnie nieocenione. Na 4:3 zawsze było za
    ciasno. A teraz mogę mieć drzewko z mejlami po lewej, mejle pośrodku,
    zadania po prawej. I inn epodobne.

    > niestety producenci POPULARNYCH monitorów też gdzieś odjechali
    > w 16:9 nie wiadomo w sumie czym to motywując.

    Bo to 100 razy wygodniejsze jak masz dodatkowe boki. Moi klienci też
    mnie proszą o takie monitory (zresztą od niedawna już słabo można dostać
    4:3). Ale dodatkowa przestrzeń to podstawa.

    > Z tym że konkretne monitory do pracy kosztują od 10 tys. zł
    > wzwyż :-/

    No jak się pracuje z grafiką to inna bajka.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2010-02-20 18:50:16
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > Były CRT w formacie 16:9?

    pewnie. np 32 cale

    > Żartujesz? Te boki są dla mnie nieocenione. Na 4:3 zawsze było za
    > ciasno. A teraz mogę mieć drzewko z mejlami po lewej, mejle pośrodku,
    > zadania po prawej. I inn epodobne.

    popieram, w dodatku w domu pracuje na dwóch monitorach (2 x 4:3)

  • 18. Data: 2010-02-20 21:02:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Były CRT w formacie 16:9?

    LOL