  • 1. Data: 2010-01-30 12:08:54
    Temat: Olej do Tico
    Od: "zho" <b...@p...com>

    Witam,
    Mialem niedawno wypadek moim cieniaskiem, teraz bujam sie Tico '98, ktore
    nabylem droga zakupu. Poprzedni wlasciciel twierdzi ze lal Castrol
    syntetyczny.
    Patrzac na przebieg 213 000 km troche boje sie lac syntetyk?
    Jakie oleje stosuje sie w tego typu wynalazkach? Czyli co wlac przy
    wymianie, ewentualnie jak sprawdzic prawdomownosc poprzedniego wlasciciela?
    Wiem ze to cud ze to jezdzi ale co zrobic.
    --
    Pozdrawiam ZHO
    www.akwa.aip.pl Prawdopodobnie najstarsza strona akwarystyczna po polsku.

  • 2. Data: 2010-01-30 22:36:17
    Temat: Re: Olej do Tico
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    zho pisze:

> [...]
    > syntetyczny.
    > Patrzac na przebieg 213 000 km troche boje sie lac syntetyk?

    A co takiego strasznego może się stać?
    Inna sprawa, że chyba faktycznie nie warto do starego auta lać drogiego
    oleju.

    Kup jakiś tani półsyntetyk (Lotos, albo olej GM z ASO Opla) i wystarczy :)

  • 3. Data: 2010-02-01 09:19:16
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    zho pisze:
    > Patrzac na przebieg 213 000 km troche boje sie lac syntetyk?

    a co ma wspólnego przebieg z olejem? Jeśli tak lał i był ok to zalewaj
    dalej syntetyk. Swoją drogą 213tyś na taki mały motorek to już sporo, to
    musi być jakaś udana konstrukcja.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-02-01 10:29:40
    Od: Krzysztof Szmergiel <k...@s...com>

    On 2010-02-01 09:19, krzysiek82 wrote:

    > a co ma wspólnego przebieg z olejem? Jeśli tak lał i był ok to zalewaj
    > dalej syntetyk. Swoją drogą 213tyś na taki mały motorek to już sporo, to
    > musi być jakaś udana konstrukcja.

    Zdecydowanie udana konstrukcja. Wystarczy dbac i mozna zrobic i 280 tys.
    Mam znajomego, ktory jezdzi Tico z takim przebiegiem.

    K.

  • 5. Data: 2010-02-01 10:31:10
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Krzysztof Szmergiel pisze:
    > Zdecydowanie udana konstrukcja. Wystarczy dbac i mozna zrobic i 280 tys.
    > Mam znajomego, ktory jezdzi Tico z takim przebiegiem.
    >
    > K.

    i powiem, szczerze nawet to jedzie całkiem dynamicznie, w sumie taki
    silnik można by założyć do cc zamiast silnika 700 cz 900 :)

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2010-02-01 13:24:01
    Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>

    zho pisze:

> [...]
    > wymianie, ewentualnie jak sprawdzic prawdomownosc poprzedniego
    > wlasciciela? Wiem ze to cud ze to jezdzi ale co zrobic.

    Nie kombinowac i lac taki sam, a jak sie boisz to nalej jakies 10w40.
    Ogolnie te silniki jak o nie dbano i wymieniano olej to robia i do
    400kkm to w sumie wdzieczne autko, tyle ze troche slabe przy jakiejs
    kolizji...

    --
    **** krzyss vel Qkill ****
    ===--- A3 TDI ---===

  • 7. Data: 2010-02-01 22:48:59
    Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > wymianie, ewentualnie jak sprawdzic prawdomownosc poprzedniego
    > wlasciciela? Wiem ze to cud ze to jezdzi ale co zrobic.

    Spoko ja lalem do swojego Mobil1 5W50 i bylo oki :) nie bral i fruwal to
    jest silnik nie do zajechania(zepsuc sie da) byle by mial wode i oliwe i
    bedzie fruwal.

    Buniek

  • 8. Data: 2010-02-02 12:34:35
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Ogolnie te silniki jak o nie dbano i wymieniano olej to robia i do
    > 400kkm to w sumie wdzieczne autko, tyle ze troche slabe przy jakiejs

    Jasne że robią po 400 tysięcy. W marzeniach sennych i na imieninach u cioci.
    Zrobili malutki miejski samochodzik o przewidywanej żywotności 5 do 7 lat z
    silnikiem wytrzymującym 400 tysięcy.

  • 9. Data: 2010-02-03 02:30:47
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > wymianie, ewentualnie jak sprawdzic prawdomownosc poprzedniego wlasciciela?
    > Wiem ze to cud ze to jezdzi ale co zrobic.

    jak to jest ?

    1. jak silnik nowy i dobry - to syntetyk
    2. jak silnik po przejściach to półsyntetyk - dlaczego ?
    3. a jak stary i zły to mineralny - bo mniej dymi ?

  • 10. Data: 2010-04-01 10:38:30
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Michał pisze:
    > 1. jak silnik nowy i dobry - to syntetyk

    tak

    > 2. jak silnik po przejściach to półsyntetyk - dlaczego ?

    nie, nadal syntetyk.

    > 3. a jak stary i zły to mineralny - bo mniej dymi ?

    nie to jakaś bzdura, nadal syntetyk.

    Zalewanie minerała to tak jakby kopać leżącego. Ludzie się łudzą, że
    wtedy przestanie brać olej itp itd to jakieś bzdury.

    --
    krzysiek82