-
1. Data: 2013-07-21 19:58:41
Temat: Ograniczenie mocy do 35 kW
Od: Jacek <s...@o...pl>
Czy i gdzie można legalnie ograniczyć moc do 35 kW aby motocykl dało się
zarejestrować tak, aby jeździł w kategorii A2 (do 35 kW)?
Czytam i widzę, że są dwie wykluczające się opcje:
1. kupuję moto, oddaję do serwisu, gdzie założą ogranicznik i zrobią
wykres z hamowni, pod którym podpisze się rzeczoznawca, potem OSKP i
wydz. komunikacji i gotowe.
2. cokolwiek bym nie zrobił liczy się tylko to, co producent napisał w
papierach i żadne ograniczniki i armia rzeczoznawców nie pomogą i nie da
się tym legalnie jeździć z A2.
Jak to w końcu jest? Ktoś przerabiał osobiście?
Jacek
-
2. Data: 2013-07-24 16:36:17
Temat: Re: Ograniczenie mocy do 35 kW
Od: doktorski <d...@g...com>
W dniu niedziela, 21 lipca 2013 19:58:41 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> Czy i gdzie można legalnie ograniczyć moc do 35 kW aby motocykl dało się
> zarejestrować tak, aby jeździł w kategorii A2 (do 35 kW)?
Np. tu: www.motomirek.pl
> 1. kupuję moto, oddaję do serwisu, gdzie założą ogranicznik i zrobią
> wykres z hamowni, pod którym podpisze się rzeczoznawca, potem OSKP i
> wydz. komunikacji i gotowe.
>
> 2. cokolwiek bym nie zrobił liczy się tylko to, co producent napisał w
>
> papierach i żadne ograniczniki i armia rzeczoznawców nie pomogą i nie da
>
> się tym legalnie jeździć z A2.
>
> Jak to w końcu jest? Ktoś przerabiał osobiście?
Punkt 1. dziala. Sa mniej lub bardziej upierdliwi diagnosci i urzednicy w WK ale
ogolnie nie ma problemu.
--
pzdr, dr
400,525,RR i K12S na czesci
-
3. Data: 2013-07-24 22:43:01
Temat: Re: Ograniczenie mocy do 35 kW
Od: Jacek <s...@o...pl>
W dniu 2013-07-24 16:36, doktorski pisze:
> Punkt 1. dziala. Sa mniej lub bardziej upierdliwi diagnosci i urzednicy w WK ale
ogolnie nie ma problemu.
No właśnie dziś byłem na rozmowie w Wydz. Kom. i du.a
Nie zarejestrują inaczej, niż jest w papierach od producenta. Takie mają
wytyczne i mogę klękać, błagać - nie pomoże. Żadne opinie rzeczoznawców,
wykresy z hamowni ani przeglądy w OSKP ich nie interesują.
Mam kupić moto oryginalnie do 35 kW albo won na drzewo.
Jacek
-
4. Data: 2013-07-25 07:28:43
Temat: Re: Ograniczenie mocy do 35 kW
Od: doktorski <d...@g...com>
W dniu środa, 24 lipca 2013 22:43:01 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> No właśnie dziś byłem na rozmowie w Wydz. Kom. i du.a
>
> Nie zarejestrują inaczej, niż jest w papierach od producenta. Takie mają
>
> wytyczne i mogę klękać, błagać - nie pomoże. Żadne opinie rzeczoznawców,
>
> wykresy z hamowni ani przeglądy w OSKP ich nie interesują.
>
> Mam kupić moto oryginalnie do 35 kW albo won na drzewo.
Byzy dura. Znam wiele osob z roznych rejpnpw Polski, ktore z powodzeniem
prerejestrowaly motocykl na A2.
Nie wiem gdzie masz swoj WK i co to za dziwna interpretacja przepisow. Zmiana mocy
maksymalnej to nic innego jak zmiana techniczna dokonana w pojezdzie. Tak samo
dokonujesz zmiany, gdy montujesz w puszce hak albo zmieniasz "ciezarowy" z kratka na
"osobowy" z piecioma pasami bezpieczenstwa. Ktos usuwa kratke i montuje pasy,
diagnosta potwierdza poprawnosc operacji a WK zmienia dane w dowodzie.
Jeszcze jedno: najlepiej cala operacje przeprowadzic gdy motocykl ma juz polska,
czarna blache.
--
pzdr, dr
400,525,RR i K12S na czesci
-
5. Data: 2013-07-25 08:01:00
Temat: Re: Ograniczenie mocy do 35 kW
Od: doktorski <d...@g...com>
W dniu czwartek, 25 lipca 2013 07:28:43 UTC+2 użytkownik doktorski napisał:
> Jeszcze jedno: najlepiej cala operacje przeprowadzic gdy motocykl ma juz polska,
czarna blache.
Mialo byc "czarna blache" czyli biala z czarnymi napisami :).
I na koniec - oczywiscie nie kazdy motocykl nadaje sie do zablokowania na A2. Warunki
sa 3:
a. Moc nie moze przekraczac 35kW
b. stosunek mocy do masy nie wiekszy niz 0,2kW/kg
c. motocykl na A2 nie moze powstac z motocykla, ktory mial moc wieksza niz dwa razy
moc po blokadzie. Czyli maksymalna moc motocykla wyjsciowego to teoretycznie 70kW a
praktycznie jakies 65kW (nikt nie zablokuje motocykla idealnie na 35kW wiec blokady
ustawia sie nieco nizej, dla bezpieczenstwa).
--
pzdr, dr
400,525,RR i K12S na czesci
-
6. Data: 2013-07-25 09:13:08
Temat: Re: Ograniczenie mocy do 35 kW
Od: Jacek <s...@o...pl>
W dniu 2013-07-25 08:01, doktorski pisze:
> I na koniec - oczywiscie nie kazdy motocykl nadaje sie do zablokowania na A2.
Warunki sa 3:
> a. Moc nie moze przekraczac 35kW
Mowa o mocy po zablokowaniu
> b. stosunek mocy do masy nie wiekszy niz 0,2kW/kg
Tego pilnuję
> c. motocykl na A2 nie moze powstac z motocykla, ktory mial moc wieksza niz dwa razy
moc po blokadzie.
Tego też pilnuję.
Czyli jeśli dobrze kapuję kupuję motocykl trochę mocniejszy, rejestruję
taki, jak jest. Potem robię blokadę i rejestruję zmiany w WK?
Jacek
-
7. Data: 2013-07-25 12:51:19
Temat: Re: Ograniczenie mocy do 35 kW
Od: "Seoman" <r...@t...op.pl>
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:51f03c54$0$1257$6...@n...neostrada
.pl...
>> Punkt 1. dziala. Sa mniej lub bardziej upierdliwi diagnosci i urzednicy w
>> WK ale ogolnie nie ma problemu.
> No właśnie dziś byłem na rozmowie w Wydz. Kom. i du.a
> Nie zarejestrują inaczej, niż jest w papierach od producenta. Takie mają
To ja opowiem historyjkę. Rejestrowałem kiedyś moto z GB. Brakowało jednego
papierka - wszystko było, cała dokumentacja wymagana w GB, powpisywani
kolejni właściciele i tak dalej, ale brakowało jednej rzeczy nie wymaganej
tam, a wymaganej u nas, dość redundantnej w obliczu innych papierów. Byłem w
CZTERECH urzędach. W każdym z nich powiedzieli, że się nie da. W KAŻDYM z
nich byłem w końcu odsyłany do szefa urzędu, który twierdził, że no, może
się trochę da, może jest inna ścieżka. W końcu zarejestrowali, jak ktoś
zwrócił uwagę, że w zasadzie w papierach wszystko jest i po co robić
problem.
Wnioski:
1) cierpliwość
2) poprosić o spotkanie z szefem (grzecznie) - nie, żeby kogokolwiek
straszyć, po prostu szef urzędu mniej boi się o własny tyłek i szuka dróg
rozwiązania problemu, a nie odsyła Cię na bambus, gdy sprawa jest choćby
trochę niestandardowa
3) jak nie da się w jednym urzędzie, to iść do innej instancji tego samego
urzędu - szok, że jeden papier dla jednego urzędnika jest kompletnie bez
sensu, a dla innego zupełnie w porządku. Ja musiałem załatwiać sprawę w
dwóch miastach.
4) cierpliwość.
Pozdrawiam,
Seoman
-
8. Data: 2013-07-25 21:26:25
Temat: Re: Ograniczenie mocy do 35 kW
Od: doktorski <d...@g...com>
W dniu czwartek, 25 lipca 2013 09:13:08 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> Czyli jeśli dobrze kapuję kupuję motocykl trochę mocniejszy, rejestruję
>
> taki, jak jest. Potem robię blokadę i rejestruję zmiany w WK?
Tak. Po zrobieniu blokady a przed wizyta w WK musisz zrobic badanie techniczne na
OSKP.
--
pzdr, dr
400,525,RR i K12S na czesci
-
9. Data: 2013-07-26 13:46:54
Temat: Re: Ograniczenie mocy do 35 kW
Od: m...@g...com
On Thursday, July 25, 2013 12:51:19 PM UTC+2, Seoman wrote:
> W każdym z nich powiedzieli, że się nie da. W KAŻDYM z
> nich byłem w końcu odsyłany do szefa urzędu, który twierdził, że no, może
> się trochę da, może jest inna ścieżka.
Dobra rada - jak sie "nie da" to prosic o odmowe na pismie z podstawa prawna odmowy.
Jak nie chca dac - skarga do przelozonego i skladac wniosek na pismie na skrzynke
podawcza. Zwykle nagle sie okazuje ze sie da (a nawet jesli nie to juz masz na pismie
konkretna przyczyne ktora mozesz zaskarzyc - zamiast "nie bo nie").
--
Regards
Matt