  • 81. Data: 2005-07-27 06:16:39
    Temat: Re: Oficjalne oświadczenie czyli problemy pewnego TANIEGO hostingowca
    Od: DarekB <d...@g...pl>

    Krzysztof Antoń wrote:

    > Po kolejne przecież nie będzie też tak, że 100% ludzi kupuje 100% towarów z
    > Chin, a po kolejne - to dlaczego nie dadza ludziom wyboru - tylko
    > podwyższają ceny na tamte towary - zamiast obniżyć podatki tutaj?

    .. i pensje, i ograniczyc wolnosc itp. tutaj jak robotnik bedzie
    pracowal na miske ryżu to tez towary i uslugi bedą tańsze tylko ze u nas
    prawie nic sie nie produkuje.

  • 82. Data: 2005-07-27 06:55:56
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 27 Jul 2005 08:16:39 +0200, użyszkodnik DarekB <d...@g...pl>
    napisał:

    > .. i pensje, i ograniczyc wolnosc itp. tutaj jak robotnik bedzie
    > pracowal na miske ryżu to tez towary i uslugi bedą tańsze tylko ze u nas
    > prawie nic sie nie produkuje.

    nie za miske ryżu tylko za ok 800zł w przeliczeniu na nasze, darmowa
    opieka socjalna, tańsze towary w sklepach,praktycznie nie istniejące
    zatory płatnicze z robienie których trafia się poprostu do więzienia

    --
    futszaK
    "Od samego początku celem hakera było zniszczenie danych znajdujących

  • 83. Data: 2005-07-27 07:10:41
    Temat: Re: unikod
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotr KUCHARSKI napisał(a):

    > Trudno, żebym nie miał racji, skoro byłem (i ciągle jestem) jednym
    > z motywatorów... Eh.

    Jakie są oczekiwania wobec tego eksperymentu? Do kiedy trwa?

    M.

  • 84. Data: 2005-07-27 10:40:49
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:
    > Jakie są oczekiwania wobec tego eksperymentu? Do kiedy trwa?

    Eksperyment miał na celu obnażenie problemów oraz oszacowanie
    technicznego dostosowania (czytników) do czytania i pisania w utf.

    Kilka problemów.
    Po pierwsze psucie unikodu (celowo przez niektórych osobników lub nie
    przez niektóre czytniki) przez cytowanie utf-8 i pisanie swojej części
    w iso. Na szczęście nie jest to częste.

    Po drugie zarażanie utf-em kolejnych postów, nawet jeśli nie jest
    wymagany w odpowiedzi (w czym celuje bodaj OE). Takie zachowanie
    sprzeciwia się zaleceniom RFC o najmniejszym możliwym kodowaniu,
    ale obawiam się, że nic z tym nie zrobimy.

    Po trzecie, stara plaga, brak deklaracji kodowania. Ale to się
    zdarza niezależnie od użytego kodowania.

    Oszacowanie technicznego dostosowania czytników wydaje się być
    zadowalające. Faktycznie jeszcze są w użyciu czytniki, które nie
    radzą sobie z unikodem, ale w tym momencie to raczej one są
    problemem, nie sam unikod.

    Według mnie eksperyment raczej się udał i nalegam na wprowadzenie
    utf-8 oficjalnie, jako równorzędnego kodowania z iso-8859-2.
    Większość adminów news też już jest za.

    Kiedy to się uda, nie wiem[1]. :) Ale na pewno zostanie to ogłoszone.

    p.

  • 85. Data: 2005-07-27 10:41:44
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:
    > uważam za podobnej skali masochizm, jak używanie
    > tylko i wyłacznie trybu znakowego 80 x 25 ;-)

    A odczepżeż się od trybu znakowego. Co prawda 90x34, ale jest wyśmienity.

    p.

  • 86. Data: 2005-07-27 13:11:16
    Od: Wojciech Myszka <m...@n...eu.org>

    On Tue, 26 Jul 2005 22:11:23 +0200, Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    [...]
    >wszystkie współczesne programy, restrykcyjne trzymanie się jedynego
    >słusznego standardu uważam za podobnej skali masochizm, jak używanie
    >tylko i wyłacznie trybu znakowego 80 x 25 ;-).
    [...]

    Napisz proszę, jeszcze, parę ciepłych słów na temat obrazków
    ascii robionych w jedynie słuszny i koszerny sposób (to znaczy
    fontem Arial :-). Proszę...
    Wojtek ---(___C'>

  • 87. Data: 2005-07-27 14:59:37
    Od: "Miet" <f...@f...fm>

    >praktycznie nie istniejące
    > zatory płatnicze z robienie których trafia się poprostu do więzienia

    Dwie myśli na szybko; więzienia w Chinach do przyjemnych raczej nie
    należą... A druga: Nie mówcie czasem o tym Lepperowi! ;-)

  • 88. Data: 2005-07-27 18:54:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Wojciech Myszka napisał(a):

> [...]
    >
    > Napisz proszę, jeszcze, parę ciepłych słów na temat obrazków
    > ascii robionych w jedynie słuszny i koszerny sposób (to znaczy

    Wiesz, uwielbiam ASCII ART. W zamierzchłych czasach sam dokonywałem
    twórczości artystycznej, np. na najlepszych minikomputerach MERA 303
    (TTY) czy 305 (DZM). Niejednokrotnie, z braku fizycznego dostepu do
    maszyny dzieła były przygotowywane offline przy użyciu tasiemki
    papierowej i odpowiednio spreparowanych szczypiec konduktorskich :-P

    Niemniej zdjęcia z wakacji wolę oglądać w trybie graficznym 1024 x 768,
    32 bity koloru. Chyba się juz starzeję ;-)

    M.

  • 89. Data: 2005-07-27 21:03:04
    Od: Wojciech Myszka <m...@n...eu.org>

    On Wed, 27 Jul 2005 20:54:46 +0200, Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    >[...] Niejednokrotnie, z braku fizycznego dostepu do
    >maszyny dzieła były przygotowywane offline przy użyciu tasiemki
    >papierowej i odpowiednio spreparowanych szczypiec konduktorskich :-P

    Taaaa.... A drukowane były... Ja pamiętam taki model drukarki
    wierszowej do której wkładało się papier na rolce. Bez perforacji.
    Widziałem to w Kijowie, gdzie jakieś R-y nam pokazywali.

    >Niemniej zdjęcia z wakacji wolę oglądać w trybie graficznym 1024 x 768,
    >32 bity koloru. Chyba się juz starzeję ;-)

    Oczywiście.

    Na moich studentach ZAWSZE powalające wrażenie robi ten starutki
    fragment Matrixa przerobiony do ASCII :-)

    Wracając do meritum: tak to jest i ASCII-artami i z Unikodem - jest
    on forsowany (w sensie standard "de facto"[1]") przez "jednostki"
    uwielbiające jedyny słuszny produkt...

    I żeby nie było: tak jak gdzieś już pisałem w tym wątku - nie o sam
    Unikod chodzi tylko o brak deklaracji kodowania (i ewentualnie inne
    błędy implementacji).

    [1] A jak nie - to w mordę!

    --
    Wojtek ---(___C'>

  • 90. Data: 2005-07-28 06:47:28
    Od: wer <a...@o...pl>

    futszaK wrote:

    > nie za miske ryżu tylko za ok 800zł w przeliczeniu na nasze, darmowa
    > opieka socjalna, tańsze towary w sklepach,praktycznie nie istniejące
    > zatory płatnicze z robienie których trafia się poprostu do więzienia

    Skad to 800zl? Za godzine dostaja jakies 25 centow. To jest 3 dolary
    dziennie (tam sie nie pracuje 8 godz.). Czyli max 100 dolarow
    miesiecznie. Jaka darmowa opieka socjalna? No chyba, ze jest
    pracownikiem panstwowym albo czlonkiem partii.

    Druga grupe pracownikow stanowia wiezniowie obozow reedukacyjnych.
    Dostaja miseczke ryzu, kilka przemowien propagandowych, kilka godzin
    snu, a reszte czasu przeznaczaja na prace.

    Co do zatorow platniczych. Kto moze sobie na to pozwolic ten moze. Poza
    tym dotyczy to raczej dyrektorow przedsiebiorstw panstwowych, a nie
    malych fabryczek.

    Nie zapominaj, ze na prowincji nie zarzadzi panstwo czy partia, tam
    rzadza lokalne mafie (triady). I tam placa 25 centow za godzine to moze
    byc marzenie kazdego robotnika.

    A teraz odpowiedz jak mozna z nimi konkurowac w produkcji? Zejdziesz z
    pensja do 80 groszy za godzine?

    Taniosc hostingu wynika tez z tego, ze jest zapotrzebowanie na takie
    uslugi. Wiele firm wiesza statyczny html, aktualizacja raz na dwa lata.
    Poczte raz na tydzien ktos sprawdza. Po co maja placic kilkaset zlotych
    rocznie jak moga za 30 zl rocznie? Ile skrzynek firmowych jest na wp czy
    onecie? Rynek jest u nas "zepsuty". Po czesci wynika to z tego, ze ktos
    kupi sobie chipa z linuxem, zainstaluje i juz czuje sie adminem. Potem
    stawia sobie serwer i oferuje uslugi. Oczywiscie nikt nie patrzy na
    jakosc i koszty. Po tem odbieram telefony dlaczego macie takie drogie
    serwery, bo ja widzialem w sieci po 30 zl za rok. Mozna tylko
    odpowiedziec to prosze sie skontaktowac z tym dostawca, pewnie jest w
    domu, o ile mama go nie wyslala po ziemniaki.

    wer