  • 21. Data: 2012-06-10 22:55:09
    Temat: Re: Odzyskiwanie danych
    Od: JDX <j...@o...pl>

    > Podrzuć zrzut smarta (np. z HDTune - zestaw atrybutów z wartosciami
    > przetłumaczonymi dla człowieka). Jeżeli tam nic nie będzie, to są
    > generalnie dwie opcje:
    Od razu mówię że mam tylko darmowego HDTune 2.55 i z tą czytelnością dla
    człowieka to jest IMO raczej słabo: :-)

    HD Tune: OCZ-VERTEX2 Health

    ID Current Worst ThresholdData
    Status
    (01) Raw Read Error Rate 116 100 50 136598214
    Ok
    (05) Reallocated Sector Count 100 100 3 0
    Ok
    (09) Power On Hours Count 100 100 0 13110
    Ok
    (0C) Power Cycle Count 100 100 0 336
    Ok
    (AB) (unknown attribute) 0 0 0 0
    Ok
    (AC) (unknown attribute) 0 0 0 0
    Ok
    (AE) (unknown attribute) 0 0 0 45
    Ok
    (B1) (unknown attribute) 0 0 0 0
    Ok
    (B5) (unknown attribute) 0 0 0 0
    Ok
    (B6) (unknown attribute) 0 0 0 0
    Ok
    (BB) (unknown attribute) 100 100 0 0
    Ok
    (C2) Temperature 1 129 0 8454145
    Ok
    (C3) Hardware ECC Recovered 116 100 0 136598214
    Ok
    (C4) Reallocated Event Count 100 100 0 0
    Ok
    (E7) Temperature 100 100 10 0
    Ok
    (E9) (unknown attribute) 0 0 0 1472
    Ok
    (EA) (unknown attribute) 0 0 0 1664
    Ok
    (F1) (unknown attribute) 0 0 0 1664
    Ok
    (F2) (unknown attribute) 0 0 0 7616
    Ok

    Power On Time : 13110
    Health Status : Ok

    SmartMonTools/GSmartControl jest pod tym względem znacznie lepszy. Ale
    nie zapodaję zrzutu ponieważ Thunderbird długie wiersze mi zawija i
    wygląda to jeszcze gorzej niż powyższy zrzut. :-)

    > w czasie pracy systemu tablica partycji nie jest zapisywana tylko
    > odczytywana, jak rozumiem z tablicy zniknely dwie partycje, czy w
    > tablicy są, ale nie sa czytelne?
    Nie bardzo rozumiem skąd wziąłeś te dwie partycje. Ja miałem i nadal mam
    na tym dysku tylko jedna partycję NTFS. Po awarii TestDisk po
    odnalezieniu partycji krzyczał, że NTFS boot sector jest uszkodzony i
    jako jedną z opcji umożliwiał odtworzenie go z zapasowego boot sectora
    co też uczyniłem i wszystko jest OK póki co.

  • 22. Data: 2012-06-10 23:31:16
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 10 Jun 2012 02:38:47 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A porządne systemy mają takie narzędzia załączone.

    Jak konkurencja(!) coś załącza, to jest oskarżana przez pryszczersów o
    monopol.
    --
    marcin

  • 23. Data: 2012-06-11 00:35:03
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-06-09 12:55, Leon Mazurek (inny) pisze:
    > Jest dysk.
    > Na dysku były 3 partycje - została jedna.
    > Na tych, co ich nie ma, były zdjęcia.

    Ponieważ przedpiścy udzielili już wyczerpujących odpowiedzi, pozwolę
    sobie przy zakończeniu wątku na niewinny żarcik:

    Dane najlepiej odzyskuje się z backupu :)

  • 24. Data: 2012-06-11 01:14:07
    Od: Maciej Milinkiewicz <n...@m...pl>

    Dnia 2012-06-10, o godz. 22:55:09
    JDX <j...@o...pl> napisał(a):

    > HD Tune: OCZ-VERTEX2 Health
    >
    > ID Current Worst ThresholdData
    > Status
    > (01) Raw Read Error Rate 116 100 50 136598214

    Wartość, która wydaje się horrorem. Spróbowałbym wymienić kabel i
    monitorowałbym na bieżąco tę wartość - optymalna to 0.

  • 25. Data: 2012-06-11 05:17:39
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:

    > Tertio: nie rób paniki, ignorancie - manipulowanie tablicą partycji
    > danym nie zaszkodzi.

    Brakuje argumentów to epitety? Powtarzam raz jeszcze. Nie wypisuj
    szkodliwych bzdur. Manipulowanie tablicą partycji? W jaki sposób i po co?
    Pomanipuluj sobie swoim narzędziem w rozporku i nie zawracaj d...

    PLONK

    Remek

  • 26. Data: 2012-06-11 05:20:22
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "Michal Kawecki" napisał:

    > Tak, ale wystarczy podejrzeć odtworzoną tablicę partycji ...

    Find & Mount odtwarza tablicę partycji? Która wersja?

    Remek

  • 27. Data: 2012-06-11 05:21:45
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "JDX" napisał:

    > PF&M jest OK, tylko że wersja bezpłatna ma ograniczenie prędkości
    > kopiowania odzyskanych plików do 512KiB/s

    Jest na to lekarstwo :)

    Remek

  • 28. Data: 2012-06-11 06:59:13
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-11 01:14, Maciej Milinkiewicz wrote:

    > Wartość, która wydaje się horrorem. Spróbowałbym wymienić kabel i
    > monitorowałbym na bieżąco tę wartość - optymalna to 0.

    Sure? W niektórych dyskach domyslnie te wartosci leca wielocyfrowe
    liczby /zalezy od producenta/. Sprawdziłem droaźnie na swoim OCZ Agility
    3, też coś jest wysoko, kiedyś robiłem monitoring dyskow, przy seagate
    te liczby miały po 10 lub więcej cyfr...

    Interpretacja ostatniej kolumny może być IMHO bardzo zróżnocowana,
    książkowa awaria powstaje wówczas gdy current osiagnie threshold

  • 29. Data: 2012-06-11 07:04:34
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-10 22:55, JDX wrote:

> [...]
    > jako jedną z opcji umożliwiał odtworzenie go z zapasowego boot sectora
    > co też uczyniłem i wszystko jest OK póki co.

    SMART wygląda OK.

    Odnosnie partycji: "Na dysku były *3 partycje* - została jedna. ". Nie
    jest wprost powiedzianie, kto zmieniał układ partycji, może banalnie
    przy zmianie tego układu coś zostało źle zrobione. Z tego co piszesz
    powyzej partycja jest, ale boot loader na partycji (nie w MBR) był
    niewidoczny/uszkodzony.

    Moze po prostu sprzetowo nic się nie stało, tylko konwersja spowodowała
    problemy z ładowaniem windowsów...

  • 30. Data: 2012-06-11 10:26:06
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-06-11 07:04, Rafal Lukawski wrote:
    [.....]
    > Odnosnie partycji: "Na dysku były *3 partycje* - została jedna. ".
    Ale to dotyczy problemu OP a nie mojego. :-)