  • Data: 2011-03-06 19:13:17
    Temat: Odp: Zasilacz ATX 200W o sprawnosci > 80%
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:iku3h8$q0$...@i...gazeta.pl...
    > Użytkownik "Remek" napisał w wiadomości grup
    > Dokładnie. Jeżeli np. zasilacz o sprawności 75% kosztuje 100zł, a 80+ gold to
    > 400zł (ceny z głowy) to, aby zaczęło się opłacać to w ciągu 3 lat różnica w
    > cenie energii powoduje opłacalność droższego zasilacza.

    dla 15W przez 8h dziennie codziennie w trzy lata masz jakies 60pln
    wyjda tak samo jezeli bedzie miedzy nimi 75W roznicy (kWh przyjeta jako 0.5 pln)

    dla ulatwienia - core i3, 4gb ram, dysk, nagrywarka, zintegrowana graficzna
    idle ~60W pod pelnym obciazeniem (hdd, cpu, gpu) ~120W
    zasilacz za niewiele ponad stowe, sprawnosc podawana przez producenta do 80%
    czyli niska

    nawet gdybym mogl z tego urwac 20W to i tak predzej zmienie komputer niz
    zwroci mi sie doplata wieksza niz 100 pln - nie jest uzywany codziennie i
    na pewno nie dziala 8h non stop...