  • 31. Data: 2014-03-12 02:21:16
    Temat: Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <k...@g...com> wrote in message
    news:3b9f2e9a-764c-47bf-944b-9a4c7cb81a11@googlegrou
    ps.com...

    > Przy takich prądach to stycznik a nie przekaźnik.

    No toś powiedział!

  • 32. Data: 2014-03-12 10:38:53
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 12 marca 2014 02:21:16 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > <k...@g...com> wrote in message

    ps.com...

    > No toś powiedział!

    Uważasz że używanie właściwych nazw jest zbędne? Przekaźnik i stycznik pomimo tej
    samej zasady działania bardzo się różnią budową i są do innych zastosowań. O ile
    bogatemu nikt nie zabroni zastosować stycznika zamiast przekaźnika to w drugą stronę
    się nie da.

  • 33. Data: 2014-03-12 12:38:25
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-03-12 02:21, Pszemol pisze:
    > <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > No toś powiedział!

    Ma rację. 30 A obciążenia indukcyjnego to jak najbardziej trzeba
    stycznika zamiast przekaźnika.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 34. Data: 2014-03-13 00:36:11
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Mario napisał:

    > To co najwyżej była próba podważenia ale ci nie wyszła.

    No cóż, spierać się nie będę. Każdy kto potrafi używać obu półkul
    mózgowych wyciągnie wnioski sam, reszta zapłaci frycowe.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 35. Data: 2014-03-13 05:31:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message

    > No cóż, spierać się nie będę. Każdy kto potrafi używać obu półkul
    > mózgowych wyciągnie wnioski sam, reszta zapłaci frycowe.

    Naprawdę próbowałeś nas przekonać, że ktoś jeszcze
    produkuje TV kineskopowe i ich era się jeszcze nie skończyła?
    Kiedy Ty ostatnio byłeś w sklepie z elektroniką? ;-)

  • 36. Data: 2014-03-13 09:24:28
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Naprawdę próbowałeś nas przekonać, że ktoś jeszcze
    > produkuje TV kineskopowe i ich era się jeszcze nie skończyła?
    > Kiedy Ty ostatnio byłeś w sklepie z elektroniką? ;-)
    O co Ci chodzi człowieku?
    Kolega podał Ci przejaskrawiony nieco przykład na to, że ratowanie na siłę
    rynku złomu przekaźnikowego
    jest bez sensu, bo zginie identycznie jak rynek telewizorów kineskopowych, a
    Ty robisz z siebie kalekę?
    Przecież to jest proste.
    I teraz czepiasz się i wyśmiewasz z ludzi mądrych, bo nie byli w sklepie?A
    kto w tym sklepie miałby mi doradzić co jest lepsze?
    Ty się radzisz zazwyczaj handlowców, czy inżynierów?
    Jeśli jesteś inżynierem i nie umiesz sam wyciągnąć wniosków, że 100 letni
    przekaźnik to złom,
    i musisz się radzić handlowców w sprawie telewizora, to wypada się
    zastanowić nad przyszłością rozwoju.
    S.

  • 37. Data: 2014-03-13 11:53:25
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 13 marca 2014 09:24:28 UTC+1 użytkownik Sylwester Łazar napisał:

> [...]
    >
    > przekaźnik to złom,
    >
    > i musisz się radzić handlowców w sprawie telewizora, to wypada się

    Przekaźniki i styczniki będą używane do końca świata i jeden dzień dłużej. Mają jedną
    charakterystyczną cechę. W przypadku awarii prawdopodobieństwo że pozostaną w stanie
    włączonym jest dużo mniejsze niż 50%. W przypadku półprzewodników 100% pozostaje w
    takiej sytuacji włączone. W przypadku zabezpieczeń zawsze będzie jeden element który
    stworzy fizyczną przerwę w obwodzie.

  • 38. Data: 2014-03-13 12:54:02
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    > produkuje TV kineskopowe i ich era się jeszcze nie skończyła?
    > Kiedy Ty ostatnio byłeś w sklepie z elektroniką? ;-)

    Marketing i cena ma niewiele wspólnego z jakością i postępem technicznym.

  • 39. Data: 2014-03-13 12:58:27
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik k...@g...com napisał:
    [..]
> [...]
    > zabezpieczeń zawsze będzie jeden element który stworzy fizyczną przerwę w obwodzie.

    Chyba nigdy Ci się stycznik nie skleił/zespawał...
    Wspomniane przeze mnie w tym wątku sterowanie sprężarek zawiodło podczas
    rozruchu (1 faza stycznika się skleiła), całe szczęście że usłyszałem
    nietypowe buczenie z szafy bo 400A zabezpieczenie główne wytrzymało.

  • 40. Data: 2014-03-13 13:16:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > przekaźnik to złom,
    > i musisz się radzić handlowców w sprawie telewizora, to wypada się

    Zamiast napisać garść technicznych konkretów obaj z Alexem piszecie
    jakieś banialuki pokrętnie i nie na temat, robicie zawiłe aluzje czy też
    wycieczki na temat tego jakie intencje miał autor pytania...

    Czemu nie napiszesz po ludzku, jak inżynier, techniczne powody które
    dla Ciebie są ważne aby nie używać przekaźników przy dużych prądach.
    To jest grupa elektroniczna a nie imieniny u cioci Zuzi.