  • Data: 2011-02-19 11:53:00
    Temat: Odp: "Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fałsz?
    Od: "Maikok" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "V-Tec" <v...@z...pl> napisał w wiadomości
    news:ijmma3$ofm$2@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > usłyszałem opinię, że przed uruchomieniem silnika na mrozie warto
    > "rozgrzać" akumulator obciążając go na chwilę np. światłami, wtedy kręcąc
    > rozrusznikiem da większy prąd. Prawda to czy fałsz?

    Przekrecilem kluczyk , silnik z ledwością parę razy obrocił się, ale nie
    zaskoczył. Powtórzylem próbę, ale bez skutku, akumulator byl wyraznie
    padnięty. Trzecia próba - bez efektu. Była to
    pierwsza próba uruchomienia tego dnia, temperatura poniżej zera.
    Zlapalem za komorkę, zadzwonilem w kilka miejsc informując, że spóźnię się.
    Przed wyjsciem z samochodu jeszcze raz przekręcilem kluczyk i o dziwo
    silnik zaskoczył - z ledwością, ale zaskoczył.
    Nie wiem czy to w wyniku "rozgrzania", ale skutek był pozytywny.
    W czasie rozmów telefonicznych akumulator "obudzil się".