  • Data: 2010-04-05 11:53:08
    Temat: Odp: Pytanie o procesor
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek" <m...@s...interia.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hpc751$57i$...@n...net.icm.edu.pl...

    > Wnioskuję, że ręcznie sterujesz obrotami.
    ---------------
    Może nie tyle steruję, co wstawiłem prosty regulatorek i ustawiłem
    obroty na poziomie 800/min. Dokładniej to ustawiałem maksymalne,
    przy których nie słyszałem szumu powietrza. Potem tylko zapuściłem
    na trochę prime95 by sprawdzić, czy się nie przegrzewa.

    > Czy orientujesz się w płytach głównych Gigabyte'a odnośnie supportu dla
    > niskoobrotowych wentylatorów? Czy da się zastosować automatykę sterowania
    > takimi wentylatorami? Od dawna stosuję takie rozwiązania - są bardzo
    > skuteczne jeśli chodzi o redukcję hałasu. Jeśli da się to przenieść na i
    > tak ciche wiatraki, to byłoby idealnie.
    ---------------
    Pierwszy raz słyszę, żeby płycie robiło różnicę czy wentylator jest
    nisko czy wysokoobrotowy. To nie ma znaczenia. Jaki wstawisz,
    takim zakręci. Ważne, by radiator dał radę schłodzić twój procesor
    przy zastosowanym wentylu.
    Mam płytę Asus P6T, która potrafi wprawdzie sterować wentylatorem
    procesora, ale tylko w trybie PWM. Nie steruje więc zastosowanym u
    mnie wentylatorem, dlatego zastosowałem dodatkowy regulator.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl