  • 11. Data: 2014-02-07 13:55:22
    Temat: Re: tosca 307 problem z napięciami zasilacza
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-02-07 12:27, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
> [...]
    R505 650
    R508 340

    Włodek

  • 12. Data: 2014-02-07 14:20:26
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-02-07 12:18, Krzysztof Kucharski wrote:
    (ciap)

    > Tak na szybko:
    > 1. Sprawdzić, czy aby stabilizator tego napięcia nie jest przeciążony -
    > sprawdzić pobór prądu, ewentualnie odłączać od niego poszczególne obwody
    > z niego zasilane.
    > 2. Wymontować i sprawdzić h21 tranzystora T502. W razie potrzeby
    > wymienić tranzystor na inny z tej samej lub wyższej grupy (60< h21 <160).

    Szybko się nie da ;-)

    "szynę" trzeba wymontować...

    Włodek

  • 13. Data: 2014-02-07 14:25:02
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-02-07 12:31, RoMan Mandziejewicz wrote:
    (ciap)

    > Chyba masz przeciążoną tą gałąź zasilania...
    > Stawiałbym na uszkodzenie modułu wskaźników właśnie a nie na zasilacz.

    Odłączenie całego tunera dało wzrost napiecia do 14V, czyli o 0,2 V.

    Sprawdzę jeszcze to o czym pisał Krzysztof, tylko to potrwa trochę,
    elementy są nad profilem konstrukcyjnym :-/

    Włodek

  • 14. Data: 2014-02-07 15:53:22
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:52f4c339$0$2219$65785112@news.neostrada.pl...
    [...]
    > to za chwilę

    > B 14,5V no żesz tu jest zenerka
    > C 18,3V czyli za mało
    [...]

    Biorąc pod uwagę typ zenerki - BZP-683 C15 i związany z nim rozrzut napięcia
    stabilizacji Uz wynoszący od 13,0 do 16,5 V wartość napięcia na bazie T502
    wydaje się być prawidłowa. W ciemno można strzelać, że "beta" T502 się
    wzięła i wyschła ;-) Trzeba poszukać innych egzemplarzy tego tranzystora,
    pomierzyć im wartość wzmocnienia i wybrać taki z prawidłową.
    A tak swoją droga - czy zasilałeś zespół diodowego wskaźnika sygnału z
    zewnętrznego źródła napięcia? Może okazać się, że niezależnie od wartości
    napięcia zasilającego ten zespół i tak nie będzie poprawnie pracować. Bo się
    wziął i popsuł :-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 15. Data: 2014-02-07 16:00:14
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-02-07 15:53, Krzysztof Kucharski wrote:
    (ciap)

> [...]
    > T502 się wzięła i wyschła ;-) Trzeba poszukać innych egzemplarzy tego
    > tranzystora, pomierzyć im wartość wzmocnienia i wybrać taki z prawidłową.

    Sie zrobi.

> [...]
    > zewnętrznego źródła napięcia? Może okazać się, że niezależnie od
    > wartości napięcia zasilającego ten zespół i tak nie będzie poprawnie

    To jest w planie na dziś wieczór, opiszę efekty.

    Włodek

  • 16. Data: 2014-02-07 16:04:18
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ld2s17$nlh$1@node2.news.atman.pl...

    [...]
> [...]
    > napięcia zasilającego ten zespół i tak nie będzie poprawnie pracować. Bo
    [...]

    Dopiero teraz naszła mnie genialność ;-) - układ stabilizatora jest OK, a
    nie wydala zespół trafo + prostownik. Jak sprawdzić - ano prosto. Wystarczy
    rozłączyć połączenie pomiędzy wyprowadzeniami: nr 6 trafo i nr 1 zespołu
    bezpieczników. Pomiędzy wyprowadzenia nr 1 zespołu bezpieczników i masę
    płytki zasilacza (pkt. nr 19) podać napięcie stałe z zasilacza, o wartości
    minimum 23 V. Sprawdzić wartość napięcia na wyjściu zasilacza - pkt. nr
    K503. Jak jest OK, to się należy "czepić" diody D506 oraz trafo TR. Cudów
    nie ma ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 17. Data: 2014-02-07 17:47:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-02-07 16:00, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > On 2014-02-07 15:53, Krzysztof Kucharski wrote:
    > (ciap)

    > Sie zrobi.

    Z całym szacunkiem: jaki jest sens grzebania w sprawnym zasilaczu?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 18. Data: 2014-02-10 09:44:23
    Temat: Re: Odp: tosca 307 problem z napięciami zasilacza
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-02-07 12:18, Sylwester Łazar wrote:
    (ciap)
    > Może zasilacz jest O.K.?
    > 1,5 V spadku to niewiele.
    > Ten schemat był rysowany, gdy wskaźniki były wychyłowe i mierzyły
    > najczęściej
    > poprawne napięcie średnie, a wyskalowane były w skutecznym dla przebiegu
    > sinusoidalnego.
    > Jeśli są pulsacje niesinusoidalne, to rozbieżności mogą być.
    > Musisz lepiej opisać swój problem, gdyż założyłeś, że wskaźniki nie działają
    > z powodu zasilania.
    > Może być inny powód niedziałania wskaźników.

    Za słaby sygnał z anteny, jeszcze to sprawdzę.
    Sprzęt Technics, czy Telefunken w tych samych warunkach pokazywał poziom
    sygnału i zapalał diode stereo.
    Zapomniałem że to Diora :-(

    > Widzę, tutaj starą dobrą konstrukcję zasilaczy. Jednak chyba projektantowi
    > płacili od liczby bezpieczników.
    > Prosze pamiętać, że bezpiecznik to 2 styki.
    > Mogą być zaśniedziałe gniazdka.
    > Z tego co pamiętam, to były to wlutowane takie pozaginane blaszki, wprost do
    > PCB.

    Zasilacz po przegladzie, bez obciazenia na kolektorze T502 23V, po
    obciazeniu tunerem 180 mA spada do 19V - widac ten typ tak ma.
    Przy okazji wyszło że istotna jest jakość C512, kondensator z
    upływnoscia i całą stabilizację diabli biorą na zenerce wtedy spada
    poniżej nap. zenera.

    Tuner zasilany z zenetrznego zasilacza przy napieciu bliskim 15V pracuje
    jakby nieco lepiej (osłuchowo) ale tak szczerze to zapewne autosugestia.

    Wyszło na to że rozwiazujemy nieistniejacy problem.

    Dziękuję wszystkim za udział.

    Włodek

  • 19. Data: 2014-02-11 23:18:38
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-02-10 09:44, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
> [...]
    >
    > Za słaby sygnał z anteny, jeszcze to sprawdzę.
    > Sprzęt Technics, czy Telefunken w tych samych warunkach pokazywał poziom

    Tak to bywa jak sie od d... strony podchodzi do zagadnienia.
    Przyczyna niesprawności był uszkodzony UL1200, niby działał bo radio
    grało ;-) pobierał 65 mA, a max katalogowo 33mA.
    Wstawiłem nowy i po niezbędnych regulacjach (2 cewki/filtry z nim
    współpracujace) wszystko działa.

    Włodek

  • 20. Data: 2014-02-12 02:38:15
    Temat: Odp: Odp: tosca 307 problem z napięciami zasilacza
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > grało ;-) pobierał 65 mA, a max katalogowo 33mA.
    > Wstawiłem nowy i po niezbędnych regulacjach (2 cewki/filtry z nim

    Gratuluję!
    Nie ma to jak dojście do końca z sukcesem.

    --
    -- .
    pozdrawiam