  • 21. Data: 2011-04-22 11:58:20
    Temat: Re: Nowy komputer - pomóżcie zdiagnozować kody błędu postu
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-22 11:49, Leszek pisze:

    > Dalej są kody dźwiękowe, ale teraz trochę inne (też krótkie bipnięcia,
    > ale inne). Mógłbyś mi poradzić, jak zaktualizować BIOS? W poprzedniej
    > płycie można to było zrobić z poziomu Windowsa.

    A może to z pamięciami coś nie tak?

    --
    animka

  • 22. Data: 2011-04-22 12:11:21
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > Płyta MSI P67A-G45

    pipa po jednym razie dla kazdego urzadzenia na usb, dluzej dla
    hubow czy jakos tak, do wylaczenia w biosie zapewne

    podlacz tylko klawiature i sprawdz

  • 23. Data: 2011-04-22 12:12:57
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "m4rkiz" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości grup

    > pipa po jednym razie dla kazdego urzadzenia na usb, dluzej dla
    > hubow czy jakos tak, do wylaczenia w biosie zapewne
    >
    > podlacz tylko klawiature i sprawdz

    a generalnie - jezeli nie masz wlaczonego ignorowania bledow
    i uruchamia sie (predzej czy pozniej) to wszystko ok, problemy
    z usb to pewnie za mala wydajnosc pradowa

  • 24. Data: 2011-04-22 12:19:48
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-22 14:12, m4rkiz pisze:
> [...]
    > i uruchamia sie (predzej czy pozniej) to wszystko ok, problemy
    > z usb to pewnie za mala wydajnosc pradowa

    System zawsze się uruchamia błyskawicznie. Tylko od wczoraj z 4-5 razy
    mysz i klawiatura przestały reagować.

    To mam wyłączyć w biose ignorowanie błędów USB? To jest BIOS UEFI.

  • 25. Data: 2011-04-22 12:52:47
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 22/04/2011 11:41, Leszek wrote:

    > Poprzedni też ze złą datą poszedł:
    >
    > Wysyłam jeszcze raz, bo po zmianie BIOSu miałem złą datę, mogły zostać
    > przeoczone.
    >
    > Miałem 1.08. Po aktualizacji samego MSI Live Update udało mi się w końcu
    > zaktualizować bios do 1.10 :-). Niestety teraz są 4 krótkie, 2 krótkie,
    > i jedno na końcu jak w zdrowym kompie.
    >
    > Znalazłem http://www.bioscentral.com/postcodes/amibios.htm#
    >
    > A3 Typematic rate set
    > 98 All Interrupts cleared
    > 99 Timer data setup
    > O co tu chodzi?
    > Proszę wyjaśnijcie. Będę bardzo wdzięczny.

    Nie ruszałeś na płycie zworki od CMOS? Bateria dobrze siedzi, nie
    poluzowała się?
    Ogólnie brzmi podejrzanie, może być uszkodzona płyta główna; jakie
    masz pamięci? Masz możliwość wsadzenia dla testu innej, albo
    pojedynczego modułu?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 26. Data: 2011-04-22 13:36:10
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-22 14:52, DooMiniK pisze:

> [...]
    > Ogólnie brzmi podejrzanie, może być uszkodzona płyta główna; jakie
    > masz pamięci? Masz możliwość wsadzenia dla testu innej, albo

    Nie ruszałem żadnych zworek. Baterii nie sprawdzałem. Chyba źle
    ustawiłem datę, a później po zmianie biosu znowu data się zresetowała.
    Pamięć Goodram 2x4GB 1,5 V sprawdzona w biosie. Od odłączenia huba i
    podłączenia myszy i klawiatury do portów z tyłu obudowy jest OK, ale
    wolałbym mieć pewność, co do przyczyny tych piknięć (jak pisałem, teraz
    4 krótkie, przerwa, 2 krótkie, przerwa i 1 krótkie na końcu jak w
    zdrowym kompie.

  • 27. Data: 2011-04-22 13:53:09
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 22/04/2011 14:36, Leszek wrote:

> [...]
    > wolałbym mieć pewność, co do przyczyny tych piknięć (jak pisałem, teraz
    > 4 krótkie, przerwa, 2 krótkie, przerwa i 1 krótkie na końcu jak w

    Żeby była jasność - to gdzie Ty miałeś podłączoną mysz i klawiaturę?
    Przez HUBa? Teraz nie ma już żadnych 'bipięć' ?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 28. Data: 2011-04-22 15:04:28
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-22 15:36, Leszek pisze:
    > Nie ruszałem żadnych zworek. Baterii nie sprawdzałem. Chyba źle
    > ustawiłem datę, a później po zmianie biosu znowu data się zresetowała.

    Jesli data jeszcze raz Ci się zresetuje to zmień baterię, bo ta może
    jest felerna.

    --
    animka

  • 29. Data: 2011-04-22 15:10:05
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > wolałbym mieć pewność, co do przyczyny tych piknięć (jak pisałem, teraz
    > 4 krótkie, przerwa, 2 krótkie, przerwa i 1 krótkie na końcu jak w

    Gdzieś w internecie jest objaśnienie co do piknięć, co one oznaczają.

    Zapytaj tu, bo poruszany był podobny problem:

    animka

  • 30. Data: 2011-04-22 15:17:22
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]
    > wolałbym mieć pewność, co do przyczyny tych piknięć (jak pisałem, teraz
    > 4 krótkie, przerwa, 2 krótkie, przerwa i 1 krótkie na końcu jak w

    Sprawdź czy Bios widzi pamięci.
    Poprzekładaj pamięci w inne sloty, po prostu sprawdź.

    --
    animka