-
61. Data: 2012-04-28 18:32:32
Temat: Re: Efektywna jazda w korku
Od: RedLite(R) <y...@b...ua>
W dniu 2012-04-28 18:20, Shrek pisze:
> Ale jeden z drugim naczyta się w na początku PoRD, że należy możliwie
> blisko prawej strony
Bo taka jest zasada. Są wyjątki, ale nie zmienia to faktu, że to jest
punkt wyjścia.
> a dalej już nie
> czytają i głupoty wypisują.
:/
--
RedLite(R)
-
62. Data: 2012-04-28 18:32:55
Temat: Re: Efektywna jazda w korku
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2012-04-28 18:24, RedLite(R) wrote:
> W dniu 2012-04-28 18:18, Shrek pisze:
>
>>>>> Znaczy lewy pas _jest_ dla zapierdalającej elity. Tyle
>
>>>> Ale ja prosiłem o podstawę prawna:P
>
>>> Art 3.1
>
>
>> ten?
>> Uczestnik ruchu [...]
>
> No ten ten
A możesz podkreślić który fragment zabrania jazdy lewym pasem i dlaczego?
Shrek.
-
63. Data: 2012-04-28 18:36:30
Temat: Re: Efektywna jazda w korku
Od: RedLite(R) <y...@b...ua>
W dniu 2012-04-28 18:32, Shrek pisze:
> A możesz podkreślić który fragment zabrania jazdy lewym pasem i dlaczego?
Ale ja pisałem coś przeciwnego - lewym pasem jak najbardziej można tyle,
że szybciej niż ci na prawym :D
--
RedLite(R)
-
64. Data: 2012-04-28 18:42:40
Temat: Re: Efektywna jazda w korku
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2012-04-28 18:32, RedLite(R) wrote:
> W dniu 2012-04-28 18:20, Shrek pisze:
>
>> Ale jeden z drugim naczyta się w na początku PoRD, że należy możliwie
>> blisko prawej strony
>
> Bo taka jest zasada. Są wyjątki, ale nie zmienia to faktu, że to jest
> punkt wyjścia.
A że te wyjątki oznaczają, że ta zasada w praktyce nie obowiązuje jak są
jakiekolwiek wyznaczone pasy, to już sobie pomijasz?
Prawo jest tak skonstruowane, że są zasady ogolne -w tym przypadku
mozliwie blisko prawej strony i szczególne (które mają wyższość nad
ogólnymi) - w tym wypadku jezdnie jednokierunkowe lub o wyznaczonych
czterech pasach po dwa w każdą stronę, które sprawiają, że ta ogólna
odnosi się w praktyce do dróg z niewyznaczonymi pasami, albo po jednym
wyznaczonym w każdą stronę (ale w tych przypadkach dyskusja o "lewym
pasie" z oczywistych powodów jest bezcelowa).
Zostaje kwestia pasów 2+1, ale wtedy jest podwójna ciągła, co powinno
rozwiać wątpliwości, zresztą przypadek tak marginalny, że nie chce mi
się o nim dyskutować - mogę ci oddać walkowerem, albo strzałkami
kierunkowymi na pasach tu sytuacja jest oczywista.
Shrek.
-
65. Data: 2012-04-28 18:43:38
Temat: Re: Efektywna jazda w korku
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2012-04-28 18:36, RedLite(R) wrote:
> W dniu 2012-04-28 18:32, Shrek pisze:
>
>> A możesz podkreślić który fragment zabrania jazdy lewym pasem i dlaczego?
>
> Ale ja pisałem coś przeciwnego - lewym pasem jak najbardziej można tyle,
> że szybciej niż ci na prawym :D
Dalej bym prosił, żebyś podkreślił stosowny fragment cytowanego przez
ciebie przepisu.
Shrek.
-
66. Data: 2012-04-28 20:51:17
Temat: Re: Efektywna jazda w korku
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:jnh03g$4p4$1@cougar.axelspringer.pl...
> On 2012-04-27 11:38:00 +0200, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> said:
>
>> W dniu 2012-04-27 11:02, to pisze:
>>> ....i dynamiczna jazda po autostradzie. Może jakby wszyscy tak jeździli,
>>> to liczba korków w miastach i poza nimi by się zmniejszyła? No, ale nie
>>> każdy tak dobrze ogarnia auto. Jak myślicie, jest to jakieś remedium na
>>> duże natężenie ruchu czy lepiej jednak szukać innych sposobów?
>>>
>>> http://www.youtube.com/watch?v=S5CDHvkPeME
>>>
>>
>> Myślę że lekarstwem na korki w miastach jest paliwo po 10-12PLN/litr ;)
>
> Jak by ci to deliktnie podsunąć, żeby szoku nie wywołać...?
>
> A gdyby (paliwo) było po 60 000 zł z litr, to tłok (na drogach) byłby
> ujemny?
> :)
Zalezy od formalnej, matematycznej definicji tloku, moge sobie wyobrazic
taka, ze bylby. Bynajmniej nie bezsensowna.
-
67. Data: 2012-04-28 20:51:58
Temat: Re: Efektywna jazda w korku
Od: RedLite(R) <y...@b...ua>
W dniu 2012-04-28 18:43, Shrek pisze:
>>> A możesz podkreślić który fragment zabrania jazdy lewym pasem i
>>> dlaczego?
>>
>> Ale ja pisałem coś przeciwnego - lewym pasem jak najbardziej można tyle,
>> że szybciej niż ci na prawym :D
> Dalej bym prosił, żebyś podkreślił stosowny fragment cytowanego przez
> ciebie przepisu.
"unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego"
plus
Art. 19.2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
1. jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym
jazdy w tym samym kierunku.
--
RedLite(R)
-
68. Data: 2012-04-28 20:55:09
Temat: Re: Efektywna jazda w korku
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
news:jnec3g$u6l$1@news.icm.edu.pl...
>
> Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:4f9a6f88$0$26683$6...@n...neostrad
a.pl...
>>
>> Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
>
>>> Niepotrzebna nam tutaj trollernia z pręga.
>>
>> buahahaha, rzekl przedstawiciel grupy z nadmiarem idiotow
>
> To jest jakiś powód, żeby tą liczbę zwiększać, czy o co Ci chodziło?
Gdyby nie uwzglednic moherow, podlaczenie pregierza obniza srednia.
-
69. Data: 2012-04-28 21:07:59
Temat: Re: Efektywna jazda w korku
Od: RedLite(R) <y...@b...ua>
W dniu 2012-04-28 18:42, Shrek pisze:
> Prawo jest tak skonstruowane, że są zasady ogolne -w tym przypadku
> mozliwie blisko prawej strony i szczególne (które mają wyższość nad
> ogólnymi) - w tym wypadku jezdnie jednokierunkowe lub o wyznaczonych
> czterech pasach po dwa w każdą stronę, które sprawiają, że ta ogólna
> odnosi się w praktyce do dróg z niewyznaczonymi pasami, albo po jednym
> wyznaczonym w każdą stronę (ale w tych przypadkach dyskusja o "lewym
> pasie" z oczywistych powodów jest bezcelowa).
1 fakt - mamy ruch prawostronny; jest nakaz trzymania się prawej strony
jezdni.
2 fakt - wyprzedzanie odbywa się lewym pasem, a wyjątki od tej reguły
ściśle określa kodeks. (art 24.10)
3 fakt tamowanie ruchu jest przewinieniem drogowym.
Sumarycznie oznacza to, że poza obszarem zabudowanym, żeby nie łamać
przepisów możesz 'zawalać' lewy pas tylko jeśli są trzy pasy do jazdy w
tym samym kierunku.
--
RedLite(R)
-
70. Data: 2012-04-28 22:29:10
Temat: Odp: Efektywna jazda w korku
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4f9c3d11$0$1298$6...@n...neostrada
.pl...
>
> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
> news:jnec3g$u6l$1@news.icm.edu.pl...
>>
>> Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:4f9a6f88$0$26683$6...@n...neostrad
a.pl...
>>>
>>> Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
>>
>>>> Niepotrzebna nam tutaj trollernia z pręga.
>>>
>>> buahahaha, rzekl przedstawiciel grupy z nadmiarem idiotow
>>
>> To jest jakiś powód, żeby tą liczbę zwiększać, czy o co Ci chodziło?
>
> Gdyby nie uwzglednic moherow, podlaczenie pregierza obniza srednia.
Mniej więcej tak samo, jak pozwolenie na import starych złomów, zmniejsza
ilość złomów u nas.