  • 51. Data: 2012-04-28 13:10:20
    Temat: Re: Efektywna jazda w korku
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-28 12:42, RedLite(R) wrote:

    > Znaczy lewy :-)

    Ale ja prosiłem o podstawę prawna:P

    Shrek.

  • 52. Data: 2012-04-28 13:26:05
    Od: RedLite(R) <y...@b...ua>

    W dniu 2012-04-28 13:09, Shrek pisze:

    > Zasadniczo nie mówimy to o jeżdzie pod prad. Od kiedy jazda lewym pasem
    > łamie zasadę poruszania się prawa strona?

    Np. d momentu gdy się wleczesz i uniemożliwiasz sprawne wyprzedzanie. Bo
    to m.in. wyprzedzanie jest jednym z manewrów uzasadniających
    nieporuszenie się pasem prawym. :)

    --

    RedLite(R)

  • 53. Data: 2012-04-28 13:29:53
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-28 13:26, RedLite(R) wrote:

    > Np. d momentu gdy się wleczesz i uniemożliwiasz sprawne wyprzedzanie. Bo
    > to m.in. wyprzedzanie jest jednym z manewrów uzasadniających
    > nieporuszenie się pasem prawym. :)

    To jeszcze raz od kiedy poruszanie się lewym pasem prawej jezdni gwałci
    zasady ruchu prawostronnego? Prawy półdupek masz z lewej czy z prawej
    strony dupy, mimo, że prawa rękę masz prawsza?

    Shrek.

  • 54. Data: 2012-04-28 13:46:13
    Od: RedLite(R) <y...@b...ua>

    W dniu 2012-04-28 13:10, Shrek pisze:

    > Ale ja prosiłem o podstawę prawna:P

    Art 3.1

    --

    RedLite(R)

  • 55. Data: 2012-04-28 13:47:46
    Od: RedLite(R) <y...@b...ua>

    W dniu 2012-04-28 13:29, Shrek pisze:

    > To jeszcze raz od kiedy poruszanie się lewym pasem prawej jezdni gwałci
    > zasady ruchu prawostronnego?

    Pytanie jest fatalnie postawione. :) Prawidłowo powinno być:
    Kiedy poruszanie się lewym pasem jezdni nie jest sprzeczne z przepisami
    prawa w ruchu prawostronnym?
    Odpowiedź: np. przy wyprzedzaniu :D

    --

    RedLite(R)

  • 56. Data: 2012-04-28 16:50:24
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-04-27 11:38:00 +0200, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> said:

    > Myślę że lekarstwem na korki w miastach jest paliwo po 10-12PLN/litr ;)

    Jak by ci to deliktnie podsunąć, żeby szoku nie wywołać...?

    A gdyby (paliwo) było po 60 000 zł z litr, to tłok (na drogach) byłby ujemny?
    :)

    --
    Bydlę

  • 57. Data: 2012-04-28 18:16:26
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-28 13:47, RedLite(R) wrote:

    > Pytanie jest fatalnie postawione. :)

    Tylko dlatego, że odpowiedź jest niewygodna?

    > Prawidłowo powinno być:
    > Kiedy poruszanie się lewym pasem jezdni nie jest sprzeczne z przepisami
    > prawa w ruchu prawostronnym?

    Na jezdni jednokierunkowej (czyli wszystkie z "psem zieleni") lub jeśli
    są OIDP pamiętam co najmniej dwa wyznaczone pasy w każdą stronę i ten po
    którym się poruszamy jest po prawej stronie jezdni (czyli praktycznie
    zawsze w pozostałych przypadkach). Sprawdź w PoRD - stoi napisane jasno
    i wyraźnie.

    Jak widać prawie zawsze jak są dwa wyznaczone pasy. Tak samo jak kiedy
    mnożna wyprzedzać z prawej strony - praktycznie zawsze, jak są
    wyznaczone pasy (z drobnym wyjątkiem drogi po dwa pasy w każdym kierunku
    która nie składa się z dwóch jezdni jednokierunkowych - przypadek prawie
    nie spotykany w naturze).

    Ale jeden z drugim naczyta się w na początku PoRD, że należy możliwie
    blisko prawej strony i wyprzedzać wolno tylko z lewej, a dalej już nie
    czytają i głupoty wypisują.

    > Odpowiedź: np. przy wyprzedzaniu :D

    Owszem jest to odpowiedź prawidłowa, jednakże nie wypełniająca tematu;)

    Shrek.

  • 58. Data: 2012-04-28 18:18:25
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-28 13:46, RedLite(R) wrote:

    > Art 3.1

    ten?

    Art. 3. 1.Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować
    zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten
    utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny
    oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również
    zaniechanie.

    Shrek.

  • 59. Data: 2012-04-28 18:20:05
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-04-28 18:16, Shrek wrote:

> [...]
    > mnożna wyprzedzać z prawej strony - praktycznie zawsze, jak są
    > wyznaczone pasy (z drobnym wyjątkiem drogi po dwa pasy w każdym
    kierunku w terenie niezabudowanym,

  • 60. Data: 2012-04-28 18:24:53
    Od: RedLite(R) <y...@b...ua>

    W dniu 2012-04-28 18:18, Shrek pisze: