  • 11. Data: 2012-01-30 12:08:02
    Temat: Re: Odmowa przyjęcia mandatu - komisariat
    Od: "Pabl_o" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:jg3d40$ck8$1@inews.gazeta.pl...

    > a nie było czasem tak, ze sprawca był z daleka i żeby go nie ciągać w
    > późniejszych terminach do odległych miejscowości przesłuchali go w
    > charakterze świadka IDĄĆ MU NA RĘKĘ?
    > Bo tak bywa i jest to gest dobrej woli ze strony policji akurat, a sprawca
    > jak mu to nie pasuje wcale nie musi sie na to zgodzić i może w terminie
    > wysznaczonym przez sąd udać sie później na nieplanowaną wycieczke.

    Czynnosci moze wykonac komisariat w miejscu zamieszkania obwinionego.

    --
    Picasso

  • 12. Data: 2012-01-30 13:42:02
    Temat: Re: Odmowa przyj?cia mandatu - komisariat
    Od: Icek <i...@d...pl>

    > Normalna nie ale dopuszczalna...
    > Takie dzialania naszych dzielnych "strozow prawa" przysparzaja im wielkie
    > grono sympatykow.
    > Psiarskim marzy sie powrot komuny, wtedy to obywatel szanowal pierwsza
    > wladze a jak byl nieposluszny to zapierdalal po schodach w skarpetkach jak
    > Zamachowski :)
    >
    > Pozabieralbym tym gnojom wszystkie przywileje!

    ja za odmowę przyjęcia mandatu straciłem PJ. Sąd szybciutko oddał ale
    przez 2 miesiące się bujałem bez (tyle trwa procedura)

    Powinni dupy ruszyć, żeby się zmieścić w 7 dniach jak legalnie możesz
    jeździć na pokwitowaniu. Ale decyzję podjąłem już dawno. Robie nowe PJ
    (drugie) w jakimś innym kraju. Tak dla bezpieczeństwa.

    Icek

  • 13. Data: 2012-01-30 16:29:15
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-01-30 13:42, Icek pisze:

    > ja za odmowę przyjęcia mandatu straciłem PJ. Sąd szybciutko oddał ale
    > przez 2 miesiące się bujałem bez (tyle trwa procedura)

    A niby na jakiej podstawie?

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 14. Data: 2012-01-30 16:52:09
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-01-28 22:23, wilddziki pisze:
> [...]
    > Czy to normalna procedura podczas odmowy przyjęcia mandatu ? Wydawało mi się
    > że to się załatwia później, tj. przychodzi pismo z wezwaniem na komisariat i
    > wtedy się wszystko tłumaczy na miejscu. Ewentualnie robi się to od razu na
    > miejscu zdarzenia.
    > Zakładam że nie musieli tego robić, ale jak to nasi mundurowi pewnie musieli
    > pokazać kto tu rządzi i to był główny powód całego zamieszania. Pytanie czy
    > muszą być spełnione jakieś specjalne warunki żeby mogli żądać od razu zeznań i
    > wieźć na komisariat czy po prostu jest to kolejna metoda na wciśnięcie mandatu

    Grożono mi kiedyś takim postępowaniem z racji właśnie odmówienia
    mandatu. Poinformowałem grzecznie że jeżeli chcą stracić czas to bardzo
    chętnie. Odpowiem tylko jednym zdaniem - "Odmawiam składania zeznań,
    wszystko co mam do powiedzenia powiem przed sądem"

    Chodzi głownie o to żeby później policjant mógł pod twoje zeznania
    przygotować swoje kłamstwa w taki sposób abyś w sądzie wyszedł na
    idiotę. Odmawianie zeznań jest jedynym rozsądnym wyjściem w tej sytuacji.

    Na szczęście wszystko skończyło się normalnie tzn panowie przyznali że
    może użycie ręcznego radaru do pomiarów prędkości nie było zbyt
    miarodajne w sytuacji gdy jedzie się radiowozem ze 100m za mną...

    Z prędkością przesadzili o jakieś +20km/h. Jechałem max 80km/h
    ograniczenie było do 70ciu a a wg nich jechałem około 100km/h...
    wq...łem się dokumentnie...

    Rafał

  • 15. Data: 2012-01-30 16:57:23
    Od: "Pabl_o" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > A niby na jakiej podstawie?

    A na takiej, ze pies zabiera bo ma takie widzimisie, wystawia kwitek na 7
    dni i kieruje wniosek do sadu o zatrzymanie. Sad oddala wniosek i po 7
    dniach od orzeczenia wyrok sie uprowomocnia. Po kolejnych kilku dniach
    mozesz sobie prawko odebrac i wtedy mozesz jezdzic.

    To wszystko moze trwac nawet i 3 miesiace - przerabialem to... tylko ze
    bylem cwany i koledzy policjanci wypisywali mi nowy swistek co 7 dni.

    --
    Picasso

  • 16. Data: 2012-01-30 20:21:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 07:54:21 +0100, Myjk napisał(a):

    > Aha, "na miejscu" to nie muszą pomyśleć jakie pytania zadać, nie muszą się
    > użerać osobiście z delikwentem, no i w ogóle "papiórków" nie muszą
    > wypełniać. Wcale. Że przez kolejne 3-4h już nikomu mandatu nie wlepią i
    > sobie normy nie wyrobią, nawet nie pomnę.

    Na miejscu maja miłą robotę która im się do statystyk zalicza.

    --
    ___________ (R)

  • 17. Data: 2012-01-30 20:27:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 16:57:23 +0100, Pabl_o napisał(a):

    > A na takiej, ze pies zabiera bo ma takie widzimisie, wystawia kwitek na 7

    Ano nie może mieć widzimisię i jeśli nie ma podstawy, to można komisariat
    pozwać o odszkodowanie.

    --
    ___________ (R)

  • 18. Data: 2012-01-31 11:11:39
    Od: "Pa_blo" <i...@M...PYLY>

    > Ano nie może mieć widzimisię i jeśli nie ma podstawy, to można komisariat
    > pozwać o odszkodowanie.

    Komisariat?
    Raczej skarb panstwa - ja, Ty, my - spoleczenstwo...

    Pozwac sobie mozesz, psy to funkcjonariusze zaufania publicznego i kiedy
    powiedza, ze nie zatrzymales sie do kontroli, to tak wlasnie bylo...

    Ponadto nagle okaze sie ze przekroczyles predkosc o 51 km/h, wyprzedzales w
    niedozwolonym miejscu, nie miales zapietych pasow, wlaczonych swiatel i
    wykonales niebezpieczny manewr - mysle, ze wystarczy do 24 punktow!

    --
    Picasso

  • 19. Data: 2012-02-01 17:31:48
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-30 16:52, The_EaGle pisze:
    > Chodzi głownie o to żeby później policjant mógł pod twoje zeznania
    > przygotować swoje kłamstwa w taki sposób abyś w sądzie wyszedł na
    > idiotę. Odmawianie zeznań jest jedynym rozsądnym wyjściem w tej sytuacji.

    Ale o ile wiem w przypadku PRZESTĘPSTW. W przypadku WYKROCZEŃ podpada
    pod utrudnianie.