  • 11. Data: 2012-05-09 08:43:47
    Temat: Re: Odgrzybianie - jest sens?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 08 May 2012 20:59:51 +0200, v...@i...pl

    > BTW. Wymieniles filtr bez czyszczenia klimy??? Troche bez sensu.

    Gdyż dlaczego?

    --
    Pozdor Myjk

  • 12. Data: 2012-05-09 10:31:05
    Od: ktotamjest <b...@o...pl>

    odgrzybianie powinno się robić co najmniej co roku na początku wiosny (pianki i inne
    preparaty chemicznie np: http://www.enyrun.pl/produkty/zmywanie/cl-820-3/ ), po
    odgrzybianiu chemicznym dobrze jest też zrobić ozonowanie, które zabije resztę
    mikrobów (pianki usuwają głównie większe zabrudzenia fizyczne) i wtedy powinien być
    spokój ;0 no i zdrowie ;)
    --
    Wiadomość wysłana za pośrednictwem http://manager.money.pl/

  • 13. Data: 2012-05-09 10:32:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-08 17:32, Mumin pisze:
    > Umówiłem się na piątek na uzupełnienie czynnika w klimatyzacji i facet
    > zaproponował też odgrzybianie bo nie wiadomo czy było kiedykolwiek
    > robione (auto kończy 4 lata). Jest sens za to dopłacać jeśli w
    > samochodzie żadne nieprzyjemne zapachy się nie wydobywają, nic nie
    > drażni gardła czy nosa?

    Z mojego doświadczenia - żaden sposób odgrzybiania nigdy nic nie dał.
    Owszem, na kilka tygodni zapach się zmienił, jeśli użyłem środka mocno
    aromatycznego, ale nigdy nie usunęło to "zapachu wilgotnej szmaty",
    który pojawia się na kilkanaście sekund przy włączaniu klimy.

    Stosowałem pianki do kanałów, rozpylacze kabinowe i ozonowanie.
    Wszystko to wywalanie kasy w błoto. Najskuteczniejsze wydaje się
    zastosowanie pianki od dołu przez rurkę skraplacza, ale i tak szału nie ma.

  • 14. Data: 2012-05-09 18:05:01
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > Wszystko to wywalanie kasy w błoto. Najskuteczniejsze wydaje się
    > zastosowanie pianki od dołu przez rurkę skraplacza, ale i tak szału nie

    Zgadzam sie. Aczkolwiek dla lepszego samopoczucia psychicznego odgrzybiam
    raz na rok i wymieniam filtr kabinowy.

    Dysiek

  • 15. Data: 2012-05-09 19:03:15
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-05-09 10:32, Marcin N pisze:

> [...]
    > Wszystko to wywalanie kasy w błoto. Najskuteczniejsze wydaje się
    > zastosowanie pianki od dołu przez rurkę skraplacza, ale i tak szału nie ma.

    Mam podobny problem. W aucie klima nie była ruszana przez lata.
    Po wyjęciu filtra kabiny, aplikowałem piankę przez rurkę skraplacza i
    bezpośrednio na parownik tak, że cała komora, gdzie znajduje się
    parownik, była wypełniona pianą (ale tylko z jednej strony!). Dodatkowo
    w otwory wentylacyjne. Akurat auto miałem zamknięte, to jak wszedłem w
    czasie dezynfekcji to aż w oczy szczypało. Pomogło... na 2 dni - po
    prostu zapach przebijał się przez smród.
    30 minutowe ozonowanie zupełnie nic nie dało.

    Na oko parownik czysty (od strony filtru), nie wiem co jest z drugiej
    strony parownika (od strony kanałów), tam nie mogę dojść wężykiem z
    puszki, a przez sam parownik pianka nie przejdzie - blachy są za gęsto.

    Czy ktoś wie, gdzie zbierają się te cholerne grzyby? :)

    Myślałem, że tam gdzie wężyk skraplacza (w końcu tam jest wilgotno), ale
    jak pisałem - piany przeleciało tam sporo, a efektu nie ma.
    Może wypsikać jakimś Domestosem od strony filtru kabinowego tak, aby
    wypłynął rurką na zewnątrz samochodu? Strach tylko, aby czegoś nie zepsuć.

    Ściąganie całej deski, odłączanie parownika, itp. to ~1000zł... :/

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 16. Data: 2012-05-09 19:26:21
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-05-09 08:43, Myjk pisze:
    > Tue, 08 May 2012 20:59:51 +0200, v...@i...pl

    > Gdyż dlaczego?

    Gdyż jeżeli w układzie obiegu powietrza już był grzyb i jego zarodniki,
    to chwila moment i przy naszym klimacie nowy filtr bedzie smierdzial bo
    w nowym filtrze szybciutko urosnie nowa plesn - ot taki drobiazg.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 17. Data: 2012-05-09 19:26:35
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

  • 18. Data: 2012-05-09 20:03:00
    Od: Marcin Kiciński <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-09 18:05, Dysiek pisze:

    > Zgadzam sie. Aczkolwiek dla lepszego samopoczucia psychicznego odgrzybiam
    > raz na rok i wymieniam filtr kabinowy.

    Moje auto ma 4 lata. Filtr wymieniam raz na rok, ale dezynfekcji klimy
    nie robiłem nigdy. Efektów niepożądanych na razie brak: nie śmierdzi (
    poza krótką chwilą po włączeniu i wyłączeniu klimy - tzw. mokra szmata
    ;) - od nowości) i nie chorujemy (a jestem alergikiem).

    Marcin Kiciński
    Grande Punto 360° 1.4 77KM

  • 19. Data: 2012-05-09 20:19:46
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Dykus" <d...@s...wp.pl> wrote in message
    > Może wypsikać jakimś Domestosem od strony filtru kabinowego tak, aby wypłynął
    > rurką na zewnątrz samochodu? Strach tylko, aby czegoś nie zepsuć.

    ja sie tam nie znam ale jak juz to bym uzyl izopropanolu w sprayu, 400ml
    kosztuje z 20 zlotych, wyczysci podobnie a nic nie zostanie i nie skoroduje
    w przeciwienstwie do domestosa

  • 20. Data: 2012-05-09 22:00:20
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > krótką chwilą po włączeniu i wyłączeniu klimy - tzw. mokra szmata ;) - od
    > nowości) i nie chorujemy (a jestem alergikiem).

    No u mnie tez mokra szmata daje chwile po wlaczeniu i wylaczeniu. Ale
    odgrzybiam regularnie - jak wspomnialem dla lepszego samopoczucia
    psychicznego bo nie za bardzo wierze w skutecznosc.

    Dysiek