  • 11. Data: 2009-04-29 09:17:50
    Temat: Re: Ochraniacze na kolana - jakie?
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 29 Apr 2009 09:09:50 +0200, Marcin Narzynski
    <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:

    > Mam spodnie goreteksowe, ale nie motocyklowe.

    To jaki one mają materiał na wierzchu? Pewnie jakiś lekki nylon, co?

    [...]
    > Co się stosuje w spodniach? Czy da się takie "delikatniejsze"
    > ochraniacze gdzieś kupić? Widzę, że generalny podział jest na "potężne
    > osłony" i na "ocieplacze".

    Nie ma sensu kupować lekkich osłon do lekkich spodni. W motocyklowych
    spodniach ochraniacze nie są jakieś potężnie rozbudowane, ale one
    mają chronić tylko przed uderzeniem o asfalt, przed efektami ślizgania
    się chroni Cię gruby, odporny materiał. Jeżeli masz spodnie goreteksowe
    to się przetrą w trymiga, więc potrzebujesz ochraniaczy, których nie zerwie
    ani nie zeszlifuje w sekundę-dwie.

    > MN
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 12. Data: 2009-04-29 09:40:42
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

> [...]
    > się chroni Cię gruby, odporny materiał. Jeżeli masz spodnie goreteksowe
    > to się przetrą w trymiga, więc potrzebujesz ochraniaczy, których nie

    O widzisz, o taką odpowiedź mi chodziło.
    Czyli mój pomysł, żeby oszczędzić na spodniach generalnie jest bez sensu...

  • 13. Data: 2009-04-29 11:06:07
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    (pj) pisze:

    > no właśnie miałem napisać, że wczoraj widziałem gościa pomykającego na
    > jakiejś armaturze w koszulce i jeansach, ale z ochraniaczami
    > wyglądającymi jak rolkowe: na łokcie, nadgarstki

    nie no zaraz, przeciez ochraniacze dekorolkowe/rolkowe maja taka szyne
    po wewnetrznej stronie nadgarstka. W tym sie nie da nosa wysmarkac o
    jezdzie czymkolwiek z kierownica zapomnij.

    KJ

  • 14. Data: 2009-04-29 12:01:59
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 29 Apr 2009 11:40:42 +0200, Marcin Narzynski
> [...]

    [...]

    > O widzisz, o taką odpowiedź mi chodziło.
    > Czyli mój pomysł, żeby oszczędzić na spodniach generalnie jest bez

    W stronę "w spodniach snowboardowych na narty" owszem, łatwiej oszczędzić
    w drugą stronę, ja tam w motocyklowych ciuchach na nartach jeżdżę ;-)

    Myślałem też ostatnio czy by nie przerobić Uvexa po szlifie na kask
    narciarski przez nawiercenie więcej otworów do oddychania w szczęce,
    na motocyklu nie będę w nim jeźdżić ale na nartach pełen kask byłby
    o tyle fajny, że w kasku jest dużo cieplej niż w czapce, nawet z
    windstopperem i założonej na kominiarkę :-)))

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 15. Data: 2009-04-29 12:04:01
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    KJ Siła Słów pisze:
    > nie no zaraz, przeciez ochraniacze dekorolkowe/rolkowe maja taka szyne
    > po wewnetrznej stronie nadgarstka. W tym sie nie da nosa wysmarkac o
    > jezdzie czymkolwiek z kierownica zapomnij.

    no głowy nie dam, że to były nadgarstkowe z szyną - widziałem z odl.
    50-100m, ale nie były to też zwykłe rękawiczki - może se adaptował?

    A jakie jest Twoje zdanie ntt. drogie Bravo? ;-)

    --

    pozdr
    pj

  • 16. Data: 2009-04-29 12:10:05
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Marcin Narzynski pisze:

    > Czy ochraniacze na łokcie w kurtce są lepsze od tych rolkowych?

    tak - bo są _w_kurtce_ (najlepiej skórzanej), a te rolkowe można na gołe
    łokcie założyć (jak to wczoraj widziałem); ja bym po prostu tak nie mógł

    natomiast jeśli pytasz o trwałość, atesty, crash-testy, itepe - to nie
    wiem... :-[

    --

    pozdr
    pj

  • 17. Data: 2009-04-29 12:46:35
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 29 Kwi, 09:27, "Marcin Narzynski"
    <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:

    > A "pełne motocyklowe ochraniacze" to na przykład
    takie:http://allegro.pl/item606464445_ochraniacze_na
    _kolana_polisport_devil...
    Latem jezdze w dzinsach, na wierzchu (lub pod, jesli sie mieszcza) mam
    podobne, endurowe ochraniacze. Na lokciach takze komplet endurowych, i
    tez z zawiasem. Na plecach buzer. Napewno to lepsze niz same dzinsy
    ale...

    > Jak dla mnie - to znacznie więcej, niż to, co jest w spodniach
    > motocyklowych.
    ... pozory myla. Kazdy ochraniach zamontowany swodobnie lub w luznych
    texach jest IMO kiepskim ochraniaczem w przypadku kraksy. Te w
    motocyklowych, luznych texach moga sie przesuwac na boki. Endurowe
    nakolanniki tez w mig obroca/zsuna sie na nodze i ochrona niewielka.
    Ich noszenie traktuje jako pomoc przy uderzeniu "na wprost". Co innego
    gdy nakolanniki endurowe uzywana sa w blocie - wtedy sa spiete butem i
    siedza grzecznie na miejscu.

    > Stąd moje pytanie: co jest odpowiednikiem ochraniaczy wszytych w spodnie?
    IMO tylko sztywne, atestowane protektory wlozone w opinajace nogi/
    lokcie kombi maja szanse prawidlowo zadzialac. Reszta to tylko "efekt
    placebo".

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 18. Data: 2009-04-29 14:50:29
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "zonda" <n...@s...pl> wrote
    > To nie lepiej ci kupic komplet profesjonalnych ochraniaczy na cale spodnie
    > (kolana i biodra) za nie wiele wiecej ??
    > http://halvarssons.pl/motocykle/akcesoria_protector_
    kit_pants_01.html

    Uhmmm... i przylepic je do nog plajstrem jakims,
    :-)))
    Raczej w jego texach nie ma kieszeni na ochraniacze
    wiec bedzie ciezko.
    Kup porzadne motocyklowe spodnie z wszystymi
    ochraniaczami i bedzie lepiej niz stosowanie polsrodkow.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 19. Data: 2009-04-30 15:30:00
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Wed, 29 Apr 2009 14:46:35 +0200, doktorski <d...@g...com> wrote:

    [...]
    > ... pozory myla. Kazdy ochraniach zamontowany swodobnie lub w luznych
    > texach jest IMO kiepskim ochraniaczem w przypadku kraksy. Te w
    > motocyklowych, luznych texach moga sie przesuwac na boki.

    Akurat tutaj słowem kluczowym jest "mogą". Mi się nie przesunęły, na
    przykład, a nie uderzałem na wprost tylko się turlałem po asfalcie.

    [...]
    > IMO tylko sztywne, atestowane protektory wlozone w opinajace nogi/
    > lokcie kombi maja szanse prawidlowo zadzialac. Reszta to tylko "efekt
    > placebo".

    Przesada. Istnieje większa szansa że pomogą mocno przylegające
    ochraniacze w kombinezonie, ale takie w teksie też mają spore
    szanse na zadziałanie, IMO. Nie grozi im największy problem
    stosowania zewnętrzych ochraniaczy na jakimś pasku z gumy do gaci
    zapinanym na rzep, czyli to że je po prostu pierwsze obciążenie boczne
    zerwie.

    > FJR/525
    Leslie
    --