    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: Obsługa ekranu LCD na Raspberry Pi
    Date: Tue, 15 Nov 2016 09:17:40 +0100

    Nie miałem do tej pory żadnych doświadczeń z obsługą wyświetlaczy
    graficznych na Raspberry Pi, dlatego chciałbym zapytać od której strony
    to ugryźć.

    Wyświetlacz to prosty LCD 320x240 na ILI9341. Jest już podłączony do
    RasPi przez SPI, system widzi go jako /dev/fb1. Testowo udało mi się na
    nim wyświetlić konsolę. Moim celem jest jednak generowanie na nim
    prostego interfejsu graficznego: trochę tekstu, jakieś paski postępu,
    może jakieś proste grafiki z plików. Nie chcę na tym odpalać pełnego
    interfejsu okienkowego.

    Główne pytanie brzmi tak: czy wśród standardowych bibliotek dostępnych
    na Linuxa (Raspbian Jessie) znajduje się coś, co pozwalałoby w prosty
    sposób rysować na wyświetlaczu, wykorzystując pisząc bezpośrednio do
    framebuffera, z pominięciem całego systemu okienkowego?