  • 11. Data: 2020-03-07 10:30:40
    Temat: Re: Obsesja wymiany liczników
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Mar 2020 21:34:40 +0100, PeJot napisał(a):

    > Ja to w ogóle zaczynam się bać, bo od ~18 lat mam *ten sam* licznik
    > elektromechaniczny, a do tego reszta lokatorów na klatce ma już l.
    > elektroniczne. Ktoś o mnie zapomniał, czy o co innego chodzi ?

    Nie zmieniles "dostawcy pradu" ? A moze wszyscy inni zmienili ?

    > Cóż, za energię płaci klient końcowy, a na fakturze ma pozycję "za
    > przesył". Biznes z wymianą liczników się kręci, a sztucznie napędzać
    > koniunkturę da się przez takie skonstruowanie ceny nowego licznika by
    > była konkurencyjna do legalizacji starego. A wszystko dla poprawy
    > jakości rozliczeń.

    Ale "dostawca energii" ma w *** biznes producenta licznikow.

    Natomiast ... teraz sie tych "dostawcow" namnozylo, powiedzmy polowa
    osiedla ma od A, polowa od B.
    Jak rozliczyc prad dla osiedla ?
    Wierzyc "dostawcom" ze ich klienci zuzyli tyle, ile oni deklaruja ?
    Czy liczniki zostawic rzeczywistemu dostawcy, a ci wirtualni niech
    tylko faktury drukuja ?

    Ale "dostawcy" maja rozne taryfy. Powiedzmy, ze B ma duzo klientow
    dwutaryfowych. A tu dzis w szczycie pradu w sieci brakuje, i trzeba
    interwencyjna elektrownie uruchomic, ktora daje drogi prad.
    Jak ten prad rozliczyc miedzy A i B ?
    Z elektronicznymi licznikami w miare latwe ...

    J.

  • 12. Data: 2020-03-07 10:33:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Mar 2020 21:12:07 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > No pewnie 100 czy 200 zł, ale to i tak przecież odbiorca zapłaci.

    Ale przed wyborami mu sie przypomni, ze prad podrozal :-)

    > Dziś założony u mnie licznik nie ma zdalnego odczytu.

    Dziwne.

    > Mechaniczne też są i chyba też się wymienia...

    Mechaniczne sie wymienia, bo legalizacja.

    Te ze zdalnym odczytem trzeba wymienic, bo bateryjka sie skonczy.

    J.

  • 13. Data: 2020-03-07 11:24:55
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-03-07 o 10:30, J.F. pisze:

    > Nie zmieniles "dostawcy pradu" ? A moze wszyscy inni zmienili ?

    Jasne że zmieniłem. Tak jak cała reszta klatki schodowej. Płacę Orange
    czy jakoś tam. XXI wiek a oni uparcie przysyłają papierowe faktury. Nie
    wiem, mam się kłócić o nowy licznik czy jak ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2020-03-07 11:25:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Kilka dni temu wymienili mi elektroniczny na mechaniczny. Nawet bez
    > diody. I używany. Wilka czarna skrzynka.
    > Pytam montera, co to za zwyczaj, aby cofać się do analogowych.

    Jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi. Idzie nowe choć stare :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2020-03-07 13:41:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Mar 2020 11:24:55 +0100, PeJot napisał(a):

    > Jasne że zmieniłem. Tak jak cała reszta klatki schodowej. Płacę Orange
    > czy jakoś tam. XXI wiek a oni uparcie przysyłają papierowe faktury. Nie
    > wiem, mam się kłócić o nowy licznik czy jak ?

    Podlaczyc sobie wlasny i sprawdzic co sie oplaca :-)

    IMO - najlepiej trzymac, jak kiedys zuzyjesz wiecej, to sie mozesz
    reklamowac zadac z sredniej z ostatnich 3 miesiecy :-)

    Albo poczekac az zacznie liczyc za duzo, i zazadac zwrotu nadplaty od
    wygasniecia legalizacji :-)

    J.

  • 16. Data: 2020-03-07 13:50:58
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-03-07 o 13:41, J.F. pisze:

    > Podlaczyc sobie wlasny i sprawdzic co sie oplaca :-)

    No technicznie mógłbym, ale.....po co ? Wolę żyć w nieświadomości :)

    Taka historia: studenci w ramach laborki określali kaloryczność gazu
    ziemnego. Wychodziło duuuuuużo za mało w porównaniu do wartości
    deklarowanej przez ZG. Na reklamację i wyniki ZG odpowiedział że pomiary
    były robione *nielegalizowanym* sprzętem. Koniec.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2020-03-07 14:04:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Mar 2020 13:50:58 +0100, PeJot napisał(a):

> [...]
    > deklarowanej przez ZG. Na reklamację i wyniki ZG odpowiedział że pomiary
    > były robione *nielegalizowanym* sprzętem. Koniec.

    Byc moze to jest wyjasnienie.

    Ale wtedy uderzasz do UOKiK, i moze oni maja legalizowany sprzet.

    J.

  • 18. Data: 2020-03-07 14:27:15
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 07.03.2020 o 10:20, J.F. pisze:

    > We wrocku tez takie sa ... ale to skutek poznego PRL.
    > Ciekawe ... moze po prostu licznikow zabraklo ?
    >
    > A teraz moze za drogo instalowac.
    >
    > Przyjdzie mrozna zima, ryczalt skoczy :-)
    >
    > Kogutek pisal, ze ludzie z gazu rezygnuja i butle wstawiaja.
    > Fakt, ze na rachunku to mam oplat abonamentowych drugie tyle co za
    > gaz.
    >
    > J.

    w Lublinie też takie są, zarówno wieżowce i czteropiętrowce, z lat 70
    jak i przełomu lat 80-90 więc zależy jak projektant narysował, żeby
    teraz założyć gazomierze trzeba by było instalację przebudowywać- nie
    przewidziane są miejsca na gazomierze.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 19. Data: 2020-03-07 14:44:21
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-03-07 o 14:27, tck pisze:

> [...]
    > jak i przełomu lat 80-90 więc zależy jak projektant narysował, żeby
    > teraz założyć gazomierze trzeba by było instalację przebudowywać- nie

    W całym kraju takie są.
    W pewnych latach robiono gazomierz dla pionu i tak stoi do dzisiaj.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2020-03-07 14:57:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 07.03.2020 o 14:27, tck pisze:

> [...]

    Kuchenka gazowa do ogrzewania mieszkania słabo się nadaje.

    MJ