  • 51. Data: 2019-01-25 15:27:12
    Temat: Re: Obowiązkowe badania DIESLI
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-01-25 o 14:26, kosmos pisze:

    > Pewnie, lepiej, żeby kot zdechł niż miałbyś wąchać przykre zapachy albo
    > nawet wdepnąć w szczyny.
    > Najwyraźniej lubisz obrażać innych bez powodu. Przykre, ale może w Twoim
    > otoczeniu to norma i się dostosowałeś. A może szybciej piszesz niż myślisz.

    Dlaczego zdechł? Są schroniska dla bezdomnych zwierząt.
    Ale cała masa półgłówków uważa że będzie fajnie jak wpuści zwierzę do
    klatki czy piwnicy żeby hałasowało i smrodziło wszystkim mieszkańcom.
    Dolicz jeszcze kretynów którzy to pochwalają a krytykę takich
    antyspołecznych zachowań traktują jak wystawienie zwierzaka na śmierć.
    Czyli siebie.

    Pozdrawiam

  • 52. Data: 2019-01-25 15:40:44
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2019-01-25 o 15:27, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Dolicz jeszcze kretynów którzy to pochwalają a krytykę takich
    > antyspołecznych zachowań traktują jak wystawienie zwierzaka na śmierć.

    W obrażaniu innych to możecie z Chrisem rywalizować. Nigdzie nie
    napisałem, że pochwalam zachowanie osób w ten sposób "opiekujących" się
    bezpańskimi zwierzętami. Zwróciłem uwagę, że nieładnie Chris określa
    osoby, które tym zwierzakom współczują, i - może faktycznie nieudolnie -
    próbują pomóc.
    Rozumiem, że zarówno dla Chrisa jak i dla Ciebie lepiej byłoby, gdyby
    zwierzę zdechło i przestało stanowić problem dla kogokolwiek. Bo w to,
    że któryś z Was zabrałby zwierzę do weterynarza (to sugeruje Chris) albo
    do schroniska (Twój pomysł) nie wierzę. Niech inni się tym zajmą, aby
    tylko Wam to nie przeszkadzało. Albo niech się nie zajmują, Wy to macie
    w poważaniu, bo to w końcu tylko zwierzak.
    Obaj w tym wątku dyskusji wychodzicie na wyjątkowo niekulturalnych
    typów. Ciekawe, czy w swoim otoczeniu też tak szybko ludziom
    "wrzucacie", czy to tylko w internecie tak.

  • 53. Data: 2019-01-25 17:00:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-01-25 o 15:40, kosmos pisze:

> [...]
    > bezpańskimi zwierzętami. Zwróciłem uwagę, że nieładnie Chris określa
    > osoby, które tym zwierzakom współczują, i - może faktycznie nieudolnie -

    Z kontekstu jednak wynika że napisałeś.

> [...]
    > tylko Wam to nie przeszkadzało. Albo niech się nie zajmują, Wy to macie
    > w poważaniu, bo to w końcu tylko zwierzak.

    Napisałem kto i na jakiej zasadzie powinien się zająć zwierzakiem.
    Ale oczywiście możesz dalej robić z siebie kretyna twierdząc że
    "lepiej byłoby, gdyby zwierzę zdechło".
    Ja napisałem że są schroniska dla zwierząt, ale ty dalej z uporem
    maniaka twierdzisz że lepiej dla nas jakby jednak zdechło.

    > Obaj w tym wątku dyskusji wychodzicie na wyjątkowo niekulturalnych
    > typów. Ciekawe, czy w swoim otoczeniu też tak szybko ludziom
    > "wrzucacie", czy to tylko w internecie tak.

    W dyskusji wychodzę na niekulturalnych, ale w realu nie smrodzę
    sąsiadom zwierzęcymi odchodami ani nie powoduje hałasu za pomocą
    różnych biednych zwierzątek. A ty?

    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2019-01-25 17:41:08
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 25.01.2019 o 17:00, RadoslawF pisze:

    > Z kontekstu jednak wynika że napisałeś.

    To jakoś dziwnie Ci ten kontekst wyszedł, bo ja po prostu sprzeciwiam
    się nazywaniu wulgarnie osób, które jakoś tam zwierzętom pomagają. Nie
    pochwalam takich zachowań (pomaganie w taki sposób) bo rozumiem ich
    uciążliwość, ale samemu będąc pasywnym w tym temacie nie obrażam
    jednocześnie w prostacki sposób innych.

    > Napisałem kto i na jakiej zasadzie powinien się zająć zwierzakiem.

    Nigdzie nie napisałeś, kto i na jakiej zasadzie powinien się zająć
    zwierzakiem. Może chciałeś napisać.

> [...]
    > Ja napisałem że są schroniska dla zwierząt, ale ty dalej z uporem
    > maniaka twierdzisz że lepiej dla nas jakby jednak zdechło.

    To prawda, napisałeś, że są schroniska. Ale co z tego wynika? Może
    napisz dokładniej, co konkretnie masz na myśli.

    > W dyskusji wychodzę na niekulturalnych, ale w realu nie smrodzę
    > sąsiadom zwierzęcymi odchodami ani nie powoduje hałasu za pomocą
    > różnych biednych zwierzątek. A ty?

    Nie mam w domu zwierząt, więc powyższe mnie nie dotyczy.

  • 55. Data: 2019-01-25 18:00:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wszyscy ludzie kochaja i szanuja zwierzeta. A co z tymi co nie kochaja i nie szanuja?
    To nie ludzie. I tyle w temacie.

  • 56. Data: 2019-01-25 19:17:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Jan 2019 08:50:56 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Jaka kolej. Tam zadne normy z wyjatkiem maksymalnego zuzycia na
    > godzine nie obowiazuja. Jest sporo filmow jak spalinowa lokomotyywa
    > odpala albo pod gore ciagnie trzysta wagonow. Przez 5 minut da
    > wiecej smrodu niz wszystkie dizle w stu tysiacznym miescie w dzien.

    Bo jest zle serwisowana ?

    > Podobnie statki i duze samoloty pasazerskie. Wiekszosc dizli w
    > duzych statkach to dwusuwy.

    A to cos zlego, ze dwusuw ? W przypadku diesli.

    No i statki daleko sa ...

    J.

  • 57. Data: 2019-01-25 19:35:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Jan 2019 19:17:36 +0100, J.F. napisał(a):

    > Jest sporo filmow jak spalinowa lokomotyywa

    Tak, ale to jest 5 min. Potem jedzie z górki z godzinę a ciągnie tonażu
    tyle co wszystkie bryki w stutysięcznym mieście cały boży dzień.
    Zanim zabierze się głos w technicznej dyskusji warto sprawdzić ile spala
    trakcja spalinowa na kolei w przeliczeniu na 1 km i 1 tonę w porównaniu
    do naszego codziennego cinqucento czy VW czy fordziaka którym wozimy
    naszą 75-kilogramową d.... . Którym w dodatku wcale nie musimy jechać bo
    słonecznie, ciepło i nic ciężkiego nie przewozimy i moglibyśmy jechać
    rowerem.
    Ty, kapelinder, odrób zadanie domowe i policz zużycie na km i kg twojej
    d... w bryce i porównaj do analogicznych danych z trakcji
    kolejowo-spalinowej. Może odzyskasz część wiarygodności. O ile
    kiedykolwiek ją miałeś.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 58. Data: 2019-01-25 19:46:37
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.01.2019 o 12:10, TOJA pisze:
    > Uważam, że powinna być obowiązkowa, natychmiastowa
    > (jeszcze tej zimy) kontrola wszystkich diesli zarejestrowanych
    > w Polsce. Te, które przejdą obowiązkową kontrolę powinny
    > dostać wyraźną naklejkę na przednią szybę. Pozostałym
    > powinien zostać odebrany dowód rejestracyjny.
    >
    > Dlaczego wszyscy są zmuszani do wdychania smrodów z diesli?
    Popieram. Diesle mają lepszą sprawność, przez co mniej palą i mniej
    wpływów z akcyzy ma skarb państwa, a potrzeby coraz większe ;-)
    Jakby jeszcze opodatkować głupotę, to (być może) mielibyśmy w budżecie
    nadwyżkę, jak Norwegia.
    Jacek

  • 59. Data: 2019-01-25 20:02:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.focus.pl/artykul/kontenerowce-truja
    Pierwszy link po wpisaniu pytania o zanieczyszczanie atmosfery przez statki. Jak masz
    jeszcze jakies wydumane pytania i wnioski zapytaj w redakcji.

  • 60. Data: 2019-01-25 20:30:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Jan 2019 11:02:48 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > https://www.focus.pl/artykul/kontenerowce-truja
    > Pierwszy link po wpisaniu pytania o zanieczyszczanie atmosfery przez statki. Jak
    masz jeszcze jakies wydumane pytania i wnioski zapytaj w redakcji.

    Na pewno jedna rzecz jest w tym nieprawdziwa - te 5200 ton SOx w ciagu
    jednego rejsu.
    Jesli reszta danych jest podobna ...

    Fakt, ze norm nie maja zadnych, ani katalizatorow, uzywaja ciezkiego
    oleju o duzej zawartosci siarki ... ale czy siarka taka zla ?

    Ale ja sie tylko tego dwusuwa czepialem - myslisz, ze to cos zlego ?
    I smierdzi jak Syrenka czy Trabant ?

    A statek nie zawsze dymi:
    https://www.youtube.com/watch?v=7xUebk06bEg

    J.