-
11. Data: 2010-04-14 18:24:20
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Od: Michał <m...@o...pl>
W dniu 2010-04-14 17:59, Robert Rędziak pisze:
> ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
> On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100, kamil<k...@s...com> wrote:
>
>> Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
>> imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w
>> stosunku do fabrycznych.
>
> To jak ma wyhamować te same masy na krótszej drodze, skoro nie
> jest twardszy?
>
Progresja, na początku jest komfort potem jest twardo jak cholera :)
Amortyzator też musi mieć inne tłumienie dlatego musi być bardzo drogi.
http://www.allegro.pl/item999373869_vw_golf_iv_4_mot
ion_amortyzatory_przod_bilstein_b8.html
Dla porównania:
http://www.allegro.pl/item967878179_bilstein_amortyz
atory_przod_vw_golf_iv_octavia.html
Pozdrawiam
-
12. Data: 2010-04-14 20:12:49
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hq4ctu$rtc$1@news.onet.pl...
> Witam
>
> Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość
> układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem
> twardości.
No trochę twardziej miałem jak teraz po powrocie do 'cywila'
> Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po
> tuskowej drodze nie działa na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba
> jest? Wynika że:
>
ciach..
żeś nakombinował.
Nie podnosiłbym gdyby nie to, że miska do mnie kosztuje 1300zł a ją
rozp..łem na naszych jeb.. drogach (pod częstochową na krzyrzówce z
zajeb..mi koleinami przytarłem o wybrzuszony asfalt i się jej pekło).
Poza tym same plusy jeśli chodzi o trakcję, zawiecha lekko więcej dostaje po
dupie a trwałość? Trochę mniejsza.. Po podniesieniu nie odczułem zwiększenia
trwałości tylko mniej mogę uważać na miskę, ale nadal jest nisko.
Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyższego ale nie suv bo nie mam tyle
kasy.
Pozdrawiam.
--
Irokez
AR 156 2.4JTD
-
13. Data: 2010-04-14 20:28:00
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Wed, 14 Apr 2010 18:24:20 +0200, Michał <m...@o...pl>
wrote:
> Progresja, na początku jest komfort
Tak, tak. Zazwyczaj w tych progresywnych sprężynach następuje
szybkie zblokowanie gęściej ustawionych zwojów (już w zakresie
napięcia wstępnego) i sprężyna pracuje głównie twardą częścią.
Tak naprawdę najczęściej ta miękka część sprężyny progresywnej
spełnia rolę helpera z zawieszeń sportowych.
> Amortyzator też musi mieć inne tłumienie dlatego musi być bardzo drogi.
>
> http://www.allegro.pl/item999373869_vw_golf_iv_4_mot
ion_amortyzatory_przod_bilstein_b8.html
Akurat w Bilsteinie płacisz jeszcze za inne rzeczy. Poza tym 860
za parkę kolumn to nie jest jakiś straszny koszt. Drogi to jest
Ohlins, Rieger, AVO, Spax...
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
14. Data: 2010-04-14 20:32:45
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Wed, 14 Apr 2010 18:24:20 +0200, Michał <m...@o...pl>
wrote:
> Progresja, na początku jest komfort
Tak, tak. Zazwyczaj w tych progresywnych sprężynach następuje
szybkie zblokowanie gęściej ustawionych zwojów (już w zakresie
napięcia wstępnego) i sprężyna pracuje głównie twardą częścią.
Tak naprawdę najczęściej ta miękka część sprężyny progresywnej
spełnia rolę helpera z zawieszeń sportowych.
> Amortyzator też musi mieć inne tłumienie dlatego musi być bardzo drogi.
>
> http://www.allegro.pl/item999373869_vw_golf_iv_4_mot
ion_amortyzatory_przod_bilstein_b8.html
Akurat w Bilsteinie płacisz jeszcze za inne rzeczy. Poza tym 860
za parkę kolumn to nie jest jakiś straszny koszt. Drogi to jest
Ohlins, Reiger, AVO, Spax...
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
15. Data: 2010-04-14 22:59:56
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Od: Marek Józefowski <m...@p...onet.pl>
W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
[...]
> ciach..
>
> żeś nakombinował.
> Nie podnosiłbym gdyby nie to, że miska do mnie kosztuje 1300zł a ją
> rozp..łem na naszych jeb.. drogach (pod częstochową na krzyrzówce z
> zajeb..mi koleinami przytarłem o wybrzuszony asfalt i się jej pekło).
>
> Poza tym same plusy jeśli chodzi o trakcję, zawiecha lekko więcej
> dostaje po dupie a trwałość? Trochę mniejsza.. Po podniesieniu nie
> odczułem zwiększenia trwałości tylko mniej mogę uważać na miskę, ale
> nadal jest nisko.
>
> Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyższego ale nie suv bo nie mam
> tyle kasy.
[...oraz przedpiśćcy z podwątku "pseudo-politycznego"...]
Jaasne... tylko po jaką cholerę krospostujesz(-ecie) to na
pl.sci.fizyka?
--
The only difference between a tax man and a taxidermist
is that the taxidermist leaves the skin. [Mark Twain]
-
16. Data: 2010-04-15 00:43:20
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Robert Rędziak pisze:
> ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
> On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:
>
>> Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
>> imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w
>> stosunku do fabrycznych.
>
> To jak ma wyhamować te same masy na krótszej drodze, skoro nie
> jest twardszy?
Po prostu zmniejsza się prześwit, rośnie szansa dobicia podwoziem, ale
utwardzać nic nie trzeba.
Np. opuszczanie auta na gwincie - nic się nie utwardza.
-
17. Data: 2010-04-15 00:57:18
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-04-14 14:37, Michał pisze:
Po pierwsze, uprzedza sie ze crosspostujesz!!!
> Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po
> tuskowej drodze nie działa na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba
> jest?
Nie.
-
18. Data: 2010-04-16 13:30:01
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
"Michał" wrote:
> Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość układu
> kierowniczego?
Golf 3 GTI, rok jazdy na gwintowanym zawieszeniu, bez żadnych
ograniczeń typu "a tu nie pojadę, bo to, a tam nie pojadę, bo tamto".
Po roku jazdy żadnych problemów z zawieszeniem i układem
kierowniczym, w aucie nic nie zaczęło trzeszczeć, wszystko było OK.
Jedyne straty związane z niskim zawieszeniem to połamana dokładka
przedniego zderzaka i kilka rys na śrubach mocujących przednie
wahacze do wózka i na poprzeczce pod wydechem, mniej więcej
w połowie auta. :-)
Niskie i twarde zawieszenie to imho fajna sprawa, Golfina jeździła
zakręty jak przyklejona, żadnego wychylania się nadwozia, bujania,
pływania itp dziwnych objawów. Gwint + Yokohama Parada daje
pełną satysfakcję z jazdy.
Inna sprawa, że nasze drogi się średnio nadają na takie wynalazki,
moje Toledo teraz jeździ na seryjnym zawieszeniu (i tak bardzo
twardym) i z jednej strony korci mnie zakup gwintu, z drugiej
szkoda mi trochę tych resztek komfortu. Gdybyśmy mieli dobre,
lub chociaż zadowalające drogi, kupiłybm gwint na pewno.
A, jeszcze jedno. Gwint + rozpórka przednich kielichów to też
niezły pomysł. :-)
Pozdrawiam
.Peeter
-
19. Data: 2010-04-18 22:28:25
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Od: "Wlodzimierz Zabotynski" <a...@p...onet.pl>
"Marek Józefowski" <m...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
news:hq5ace$q0h$1@news.onet.pl...
> W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
> [...]
> > ciach..
> >
> > żeś nakombinował.
> > Nie podnosiłbym gdyby nie to, że miska do mnie kosztuje 1300zł a ją
> > rozp..łem na naszych jeb.. drogach (pod częstochową na krzyrzówce z
> > zajeb..mi koleinami przytarłem o wybrzuszony asfalt i się jej pekło).
> >
> > Poza tym same plusy jeśli chodzi o trakcję, zawiecha lekko więcej
> > dostaje po dupie a trwałość? Trochę mniejsza.. Po podniesieniu nie
> > odczułem zwiększenia trwałości tylko mniej mogę uważać na miskę, ale
> > nadal jest nisko.
> >
> > Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyższego ale nie suv bo nie mam
> > tyle kasy.
> [...oraz przedpiśćcy z podwątku "pseudo-politycznego"...]
>
> Jaasne... tylko po jaką cholerę krospostujesz(-ecie) to na
> pl.sci.fizyka?
> --
> The only difference between a tax man and a taxidermist
> is that the taxidermist leaves the skin. [Mark Twain]
-
20. Data: 2010-04-19 08:05:01
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Od: "Wlodzimierz Zabotynski" <a...@p...onet.pl>
"Wlodzimierz Zabotynski" <a...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
news:489ce$4bcb6b6c$54702a04$27070@news.chello.at...
>
> "Marek Józefowski" <m...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> news:hq5ace$q0h$1@news.onet.pl...
> > W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
> > [...]
> > > ciach..
> > >
> > > żeś nakombinował.
> > > Nie podnosiłbym gdyby nie to, że miska do mnie kosztuje 1300zł a ją
> > > rozp..łem na naszych jeb.. drogach (pod częstochową na krzyrzówce z
> > > zajeb..mi koleinami przytarłem o wybrzuszony asfalt i się jej pekło).
> > >
> > > Poza tym same plusy jeśli chodzi o trakcję, zawiecha lekko więcej
> > > dostaje po dupie a trwałość? Trochę mniejsza.. Po podniesieniu nie
> > > odczułem zwiększenia trwałości tylko mniej mogę uważać na miskę, ale
> > > nadal jest nisko.
> > >
> > > Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyższego ale nie suv bo nie mam
> > > tyle kasy.
> > [...oraz przedpiśćcy z podwątku "pseudo-politycznego"...]
> >
> > Jaasne... tylko po jaką cholerę krospostujesz(-ecie) to na
> > pl.sci.fizyka?
> > --
> > The only difference between a tax man and a taxidermist
> > is that the taxidermist leaves the skin. [Mark Twain]
>