-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Conrado" <z...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: [OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego
Date: Mon, 9 Nov 2009 22:37:28 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 25
Message-ID: <hda22k$co9$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: acer42.neoplus.adsl.tpnet.pl
X-Trace: news.onet.pl 1257802644 13065 83.9.193.42 (9 Nov 2009 21:37:24 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 9 Nov 2009 21:37:24 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:613744
[ ukryj nagłówki ]Witam,
Temat lotniczy, a jednak tez motocyklowy :) - dotyczy przeróbki silnika
powstałego na podstawie silnika ETZ 150.
Latam na paralotni i sam skonstruowałem napęd plecakowy do paralotni. Nic
wielkiego i pionierem tez nie jestem. Silnik, to praktycznie tylko wał
korbowy wraz z otaczającym go blokiem, cylinder, głowica, gaźnik, zapłon od
pily spalinowej, gaznik wallbro, przekładnia, śmigło - i tu fotka
http://www.tinyurl.pl?dfo2WZZE . Sprawuje się nieźle, ale jedna rzecz mi
bardzo dokucza podczas startu, gdzie silnik dźwigam na plecach - waga...
Jedynym praktrycznie elementem,który mogłbym odciążyc, to wał korbowy z
kołami zamachowymi. Podczas pracy silnika sporą masą wirującą jest śmigło -
działa też trochę jak żyroskop. Nie ma skrzyni biegów, nie ma obciążenia
przy ruszaniu, silnik na biegu jałowym i tak ma wirujące śmigło, działąjace
w pewnym stopniu, jak koło zamachowe. Obciążenie silnika rośnie stopniowo
wraz ze zwiększaniem obrotów.
I tu pytanie - jest szansa pozbycia się jakiejś znaczacej masy materiału z
kół zamachowych bez szkody dla pracy silnika?
Dziękuję za pomoc :)
Conrado
ST 1100 Pan-European
Następne wpisy z tego wątku
- 10.11.09 09:55 Baczek
- 10.11.09 10:06 Glub
- 10.11.09 16:26 Conrado
- 10.11.09 21:20 Hinek
- 11.11.09 10:28 n...@s...com
- 11.11.09 11:20 Hinek
- 11.11.09 12:59 Kuczu
- 12.11.09 14:08 Jacot
- 12.11.09 14:10 AZ
- 12.11.09 15:46 Budyn
- 12.11.09 18:51 Conrado
- 12.11.09 19:58 Budyń
- 12.11.09 23:14 Conrado
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst