-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Conrado" <z...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: [OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego
Date: Mon, 9 Nov 2009 22:37:28 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 25
Message-ID: <hda22k$co9$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: acer42.neoplus.adsl.tpnet.pl
X-Trace: news.onet.pl 1257802644 13065 83.9.193.42 (9 Nov 2009 21:37:24 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 9 Nov 2009 21:37:24 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:613744
[ ukryj nagłówki ]Witam,
Temat lotniczy, a jednak tez motocyklowy :) - dotyczy przeróbki silnika
powstałego na podstawie silnika ETZ 150.
Latam na paralotni i sam skonstruowałem napęd plecakowy do paralotni. Nic
wielkiego i pionierem tez nie jestem. Silnik, to praktycznie tylko wał
korbowy wraz z otaczającym go blokiem, cylinder, głowica, gaźnik, zapłon od
pily spalinowej, gaznik wallbro, przekładnia, śmigło - i tu fotka
http://www.tinyurl.pl?dfo2WZZE . Sprawuje się nieźle, ale jedna rzecz mi
bardzo dokucza podczas startu, gdzie silnik dźwigam na plecach - waga...
Jedynym praktrycznie elementem,który mogłbym odciążyc, to wał korbowy z
kołami zamachowymi. Podczas pracy silnika sporą masą wirującą jest śmigło -
działa też trochę jak żyroskop. Nie ma skrzyni biegów, nie ma obciążenia
przy ruszaniu, silnik na biegu jałowym i tak ma wirujące śmigło, działąjace
w pewnym stopniu, jak koło zamachowe. Obciążenie silnika rośnie stopniowo
wraz ze zwiększaniem obrotów.
I tu pytanie - jest szansa pozbycia się jakiejś znaczacej masy materiału z
kół zamachowych bez szkody dla pracy silnika?
Dziękuję za pomoc :)
Conrado
ST 1100 Pan-European
Następne wpisy z tego wątku
- 10.11.09 09:55 Baczek
- 10.11.09 10:06 Glub
- 10.11.09 16:26 Conrado
- 10.11.09 21:20 Hinek
- 11.11.09 10:28 n...@s...com
- 11.11.09 11:20 Hinek
- 11.11.09 12:59 Kuczu
- 12.11.09 14:08 Jacot
- 12.11.09 14:10 AZ
- 12.11.09 15:46 Budyn
- 12.11.09 18:51 Conrado
- 12.11.09 19:58 Budyń
- 12.11.09 23:14 Conrado
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-02-28 Chrzanów => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-28 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-28 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-02-28 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-02-28 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-28 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-28 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-28 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-28 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-02-28 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D
- 2025-02-28 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=