eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego
  • Data: 2009-11-09 21:37:28
    Temat: [OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego
    Od: "Conrado" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    Temat lotniczy, a jednak tez motocyklowy :) - dotyczy przeróbki silnika
    powstałego na podstawie silnika ETZ 150.
    Latam na paralotni i sam skonstruowałem napęd plecakowy do paralotni. Nic
    wielkiego i pionierem tez nie jestem. Silnik, to praktycznie tylko wał
    korbowy wraz z otaczającym go blokiem, cylinder, głowica, gaźnik, zapłon od
    pily spalinowej, gaznik wallbro, przekładnia, śmigło - i tu fotka
    http://www.tinyurl.pl?dfo2WZZE . Sprawuje się nieźle, ale jedna rzecz mi
    bardzo dokucza podczas startu, gdzie silnik dźwigam na plecach - waga...
    Jedynym praktrycznie elementem,który mogłbym odciążyc, to wał korbowy z
    kołami zamachowymi. Podczas pracy silnika sporą masą wirującą jest śmigło -
    działa też trochę jak żyroskop. Nie ma skrzyni biegów, nie ma obciążenia
    przy ruszaniu, silnik na biegu jałowym i tak ma wirujące śmigło, działąjace
    w pewnym stopniu, jak koło zamachowe. Obciążenie silnika rośnie stopniowo
    wraz ze zwiększaniem obrotów.
    I tu pytanie - jest szansa pozbycia się jakiejś znaczacej masy materiału z
    kół zamachowych bez szkody dla pracy silnika?

    Dziękuję za pomoc :)

    Conrado
    ST 1100 Pan-European


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: