  • 21. Data: 2011-11-05 11:13:08
    Temat: Re: [ OT ] jak podpiąć dodatkowy player DVD do TV?
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Nie kumam problemu. Manta ma wyjście Euro, a TV ma wolne drugie wejście
    Euro. Więc czemu z niego nie skorzystać. Jakość złącz Euro jest wyższa
    niż kompozytowego (czincz) i chyba taka sama jak SVHS. Więc jest to
    chyba najlepsze rozwiązanie i w tym przypadku chyba jedyne. Więc jak nie
    masz to kup se kabel euro i gotowe.

    Obok podłączenia tego pierwszego DVD widać złącze które wygląda na SVHS
    ale biorąc pod uwagę, że jest w jednej ramce ze złączem kompozytowym
    zgaduję, że nie jest ono do użytku gdy używa się łącze kompozytowe (ale
    bym to sprawdził na twoim miejscu jak bym miał kabel SVHS). Te złącze
    SVHS było by interesujące bo manta też ma takie (nazwane dla picu S-Video).

    Odp na PYT1:
    Jeśli chodzi o te złącza chinch jakie wychodzą z wtyczki Euro to one nie
    służą do podłączania czegokolwiek dodatkowego tylko do użycia ich
    zamiast złącza euro (to mi logika podpowiada, nie siedzę w RTV więc nie
    gwarantuje tego).

    Odp na PYT2:
    Możesz spróbować wpiąć te Euro do Manty, a te czincze do telewizora na
    wejście composite. Problem w tym, że telewizor ma chyba wejście RGB,
    natomiast z wtyku euro wychodzą dziwnie pokolorowane wtyki. Czerwony i
    zielony mogą pasować, ale nie wiem, czy na czarnym albo na żółtym jest
    kolor niebieski. Spróbuj - może zadziała. Pozostały wtyk będzie zapewne
    sygnałem dźwiękowym - tylko znowu dziwne jest to że jest on jeden co
    znaczy, że dźwięk byłby mono. Ale to robisz na własne ryzyko, ja bym się
    nie bawił w łącza composite kiedy to nie jest konieczne i wykorzystałbym
    łącza Euro i SVHS, bo są one kompletne (obraz i dźwięk stereo), dają
    wyższą jakość i nie można ich źle podłączyć.

  • 22. Data: 2011-11-05 14:38:02
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości

    > poki co - podlaczylem euro-euro, nie działa (pisze o tym dokladniej, czyli
    > co widac - w innym poście).

    A ustawiłeś w Mancie wyjście sygnału RGB? To wejście Euro 1 masz RGB,
    zreszta napisane masz poniżej. Podepnij na chwilę Mantę pod Ext 2 (AV) i
    zmień w menu wyjście dygnału wideo na RGB a później już podłącz pod to
    drugie Euro (zdaje się że nazywa się EXT 1).

  • 23. Data: 2011-11-05 15:16:50
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 05 Nov 2011 11:47:54 +0100, Rafał Łukawski
    <r...@l...pl> wrote:

    >Zwracam honor, nie sprawdzałem tematu bo przy dobrych kablach jakośc
    >(dostrzegalna przez przeciętnego usera) nie odbiega od tego co leci po
    >HDMI /sam uzywalem/

    Może tak, może nie. Jeśli chodzi o tę Mantę to nie spodziewałbym się
    jakiegoś rewelacyjnego obrazu via component, w porównaniu do tego, co
    wysyła scartem przez RGB. Piszę to w oparciu o marketowego Korra.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 24. Data: 2011-11-05 15:25:09
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-05 16:16, jerzu wrote:

    > Może tak, może nie. Jeśli chodzi o tę Mantę to nie spodziewałbym się
    > jakiegoś rewelacyjnego obrazu via component, w porównaniu do tego, co
    > wysyła scartem przez RGB. Piszę to w oparciu o marketowego Korra.

    Też nie znam parametrów owej Manty, tak czy owak przez component
    obsłuzysz nawet 1080p /a przy tv LCD/plasma to robi spora roznice (nawet
    przy 720p)/

    poza tym wykorzystanie 'komponentu' tu nic nie kosztuje (poza ew.
    kabelkiem), gniazda w obu urzadzenia sa wolne. po prostu zadziala.

  • 25. Data: 2011-11-05 17:41:10
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sat, 05 Nov 2011 16:25:09 +0100, Rafał Łukawski
    <r...@l...pl> wrote:

    >Też nie znam parametrów owej Manty, tak czy owak przez component
    >obsłuzysz nawet 1080p /a przy tv LCD/plasma to robi spora roznice (nawet
    >przy 720p)/

    Primo, wątpię, żeby stary odtwarzacz DVD podawał coś innego niż 576i.
    Secundo, tak czy inaczej masz obraz SD przeskalowany do natywnej
    rozdziałki wyświetlacza, jak nie zrobi tego elektronika Manty, to
    zrobi to elektronika Samsunga. Zresztą nawet jeżeli zrobi to
    elektronika Manty, to Samsung przeskaluje go jeszcze raz.

    --
    Maciej Bójko

  • 26. Data: 2011-11-05 17:48:15
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-05 18:41, Maciej Bojko wrote:

> [...]
    > zrobi to elektronika Samsunga. Zresztą nawet jeżeli zrobi to
    > elektronika Manty, to Samsung przeskaluje go jeszcze raz.

    ... co się ogranicza do pytania co wypuszcza z siebie owa Manta,
    aczkolwiek - jak wspomnialem, nie ma tu inwestycji poza kablem. To po
    prostu zadziala (jak mysle, zgodnie z intencja pytajacego).

    Da sie podlaczyc mante i jeszcze (jezeli dobrze pamietam) pare iinych
    urzadzen (port HDMI, SCART) byly wolne

  • 27. Data: 2011-11-05 19:06:04
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > ... co się ogranicza do pytania co wypuszcza z >siebie owa Manta

    Skoro Manta nie posiada HDMI to jest niemal pewne że wypuszcza z siebie
    zwykły, nieprzeskalowany sygnał SD. A w zasadzie jest to całkiem pewne :)
    Optymalnie jest podłączyć pięciona czinczami, wygodniej jednym skartem.
    Różnica w obrazie będzie widoczna, na korzyść czinczy oczywiście.

  • 28. Data: 2011-11-06 14:16:48
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2011-11-05 20:06, Santana pisze:

> [...]

    Ja tam na podobnej klasy sprzęcie - Wivie 128U na chipsecie Mediateka z
    2005/2006 r. podłączonej do 50" wyświetlacza plazmowego FullHD widzę
    wyraźną różnicę pomiędzy SCART RGB, SVIDEO, a component YPbPr po RCA. O
    przyczynach poniżej.

    Tylko pokaż mi sprzęt konsumencki AV, który puści 1080p po component -
    bluraye ograniczają component do 1080i/720p, co gorsza tegoroczne modele
    BD 3D nawet bardziej - przy połaczeniu analogowym component ograniczają
    rozdzielczość do 576p/i. IMHO krótkowzroczność
    i głupota producentów sprzętu poddających się naciskom dostawców treści
    w dobie powszechnie plątających się po sieci BDRipów - w d*ę dostaje jak
    zwykle uczciwy nabywca.

    A i owszem. Upscaling DVD na wspomnianej 50" plaźmie jest u mnie lepszy
    ze wspomnianej Wiwy 128U po component, niż z tegorocznego modelu BluRaya
    3D - LG BD660 też na chipsecie Mediateka, ale o 6 lat nowszym i
    nowocześniejszym. Widać to zwłaszcza po poziomie detali. Dodatkowo przy
    wybraniu component można lepiej dostroić sobie poprawiacze obrazu w TV,
    co po HDMI jest częściowo zablokowane.
    Kolejny plus starych playerów to lepsze wyjście analogowe audio - w
    obecnie produkowanych często na analog położono kreskę i o 5.1 czy SNR
    >95 dB w tańszych modelach można zapomnieć - skupiono się na dźwięku
    cyfrowym. To o tyle ciekawe, że kilkukrotnie tańsze Wivy itp. sprzed 5-6
    lat mają DD 5.1 po analogu i deklarowany SNR > 100 dB oraz niższe THD.
    Generalnie wtedy było więcej złącz - np: audio miały jednocześnie 5.1,
    2.0 oraz cyfrowe elektryczne i optyczne. To się czasem przydaje,
    bo w recaiverze do obecnego sprzętu zabrakło mi już wejść optycznych,
    więc Wive 128U mam podłączoną po cyfrowym elektrycznym (jakość taka
    sama) a dodatkowe wyjście 2.1 wykorzystane równolegle z cyfrowym 7.1
    jako dopełniające z góry głośniki nr 8 i 9 oraz drugi subwoofer
    (dodatkowo rozkładający po pomieszczeniu dźwięk).

    Nie wiemy jaka Manta. Z tego co pisałem wyżej już wiesz, że upscalowany
    z DVD obraz 720p z takiej Manty czy Wiwy bywa lepszy niż z tegorocznych
    modeli BluRay 3D podłączonych po HDMI (mam np: Apocalypse Now Redux
    (DVD9) mam w 2 egzemplarzach z Kina Konesera kupionych przez pomyłkę i
    puszczałem równolegle - poziom szczegółów lepszy z Wiwy. N
    a 50" plaźmie FullHD widać wyraźnie na początkowych palmach czy
    żłobkowaniu rękojeści pistoletu na pościeli (w innych scenach oczywiście
    też, ale to mi się rzuciło najbardziej w oczy podczas kalibrowania
    wyświetlacza, wcześniej kalibrowanego Buroschem (wersja retail, ale może
    być i okrojona do pobrania z http://www.burosch.de/
    Dodatkowa zaleta tych starych, tanich, ale niezłych odtwarzaczy DVD to
    multisystemowość i region free prosto z pudełka bez martwienia się o
    aktualizację firmware w blurayu - wbrew pozorom ma to znaczenie
    bo przez kilkanaście lat kupiłem ~ 1000 DVD, w tym z angielskiego
    Amazona - czasem są to wersje US Import (dużo bogatsze w dodatki wydanie
    kolekcjonerskie) niż wydanie UK, o bieda-z-nędzą wydaniach PL
    zawierających często sam film bez dodatków, z wyciętym DTS, nawet nie
    wspominając). Jednym z lepszych przykładów dla mnie to Marsz Pingwinów -
    polskie wydanie to DD 2.0 z wyłacznie polskim lektorem (M. Kondrat
    strasznie wczuwa się i czyta typowo dla dzieci, co denerwuje wyjątkowo,
    zwłaszcza że PL wydanie to nawet nie jest pełne DVD5 - ma AFAIR około
    3,5GB z jedną PL scieżką dźwiękową DD 2.0 - makabra w porównaniu z
    zachodnim wydaniem z Morganem Freemanem i dookólnym dźwiękiem. Wtedy
    właśnie stary odtwarzacz DVD region free z obsługą NTFS przydaje się jak
    diabli.
    Smutne tylko to, że będąc uczciwym trzeba płacić za to ciężkie
    pieniądze, ściągać wydania z zachodu (nawet od kiedy Amazon UK wysyła
    za 1,82 funta idzie to jako list zwykły, zawsze mam wątpliwości czy nie
    przyklei się komuś na poczcie do rąk, a jak pomimo opisu "dipatched from
    UK" wysyłane jest z Wysp Kanałowych, to idzie na cło i trwa to około
    2-2,5 tygodnia - przynajmniej u mnie, a piraci nie przejmują się i
    ściągają co im się żywnie podoba mając content w trymiga na dysku :(

    Jeszcze raz - piszesz bez sprawdzenia w oparciu o teorię, wywodząc
    błędne wnioski. W praktyce w zależności od odtwarzacza i wyświetlacza
    oraz złącza wygląda to bardzo różnie. Urządzenia bardzo różnią się
    między sobą jakością upscalingu (np: BD660 na Mediateku
    ma fatalny, a BD670 na Broadcomie już bardzo OK), dodatkowo obróbka
    obrazu lepiej działa na obrazie źródłowym na poziomie dekodowania
    strumienia MPEG2, niż na podanym na wejściu już zdekodowanym sygnale
    analogowym czy cyfrowym _ZDEKODOWANYM_ z różną możliwą dokłądnością
    z wejściowego MPEG2. Ludzie często tego nie rozróżniają, tak kiedyś
    mylili zwykłą przepływowość bitową MP3 i dokładność kodowania oraz
    modele psychoakustyczne - to dwie różne sprawy.
    A tak na marginesie - jak dla mnie i tak wzorcowe upscalowanie
    DVD robi Playstation3 - od dawna chodzi mi po głowie kupienie go jako
    trzeciego odtwarzacza tylko do DVD - trochę szkoda mi jednak tych 1000+
    zł na sam odtwarzacz, bo nie gram nawet na PC, a i zużycie prądu oraz
    hałas z konsoli większy.

    > Skoro Manta nie posiada HDMI to jest niemal pewne że wypuszcza z siebie
    > zwykły, nieprzeskalowany sygnał SD. A w zasadzie jest to całkiem pewne :)

    Kolejny raz - z tą "całkowitą pewnością" to bym nie przesadzał ;>
    Powód - pisałem o tym już wyżej.

    > Optymalnie jest podłączyć pięciona czinczami, wygodniej jednym skartem.

    Tu się zgadzam.

    > Różnica w obrazie będzie widoczna, na korzyść czinczy oczywiście.

    Generalnie tak, ale dużo zależy od samych kabli. Dobrze ekranowane,
    grube SCARTY RGB (nawet takie jak Cyfra+ dodaje do swoich dekoderów -
    grubości małego palca u ręki dorosłego) bywają lepsze niż
    cienkie "jak włos" kabelki component "made in china". Sygnał analogowy
    YPbPr jest bardzo wyczulony na jakość okablowania.

    P.S.
    Co do "ciemność widzę" - proszę nie zapomnieć o przestawieniu w
    odtwarzaczu/tunerze sygnału wideo pomiędzy zintegrowanym (composite w
    SCART nr 2), RGB (SCART nr 1) i YPbPr (Component CINCH) w zazeżności jak
    jest podłączone.

  • 29. Data: 2011-11-06 14:26:55
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2011-11-06 15:16, Michal pisze:
    > Wtedy właśnie stary odtwarzacz DVD region free z obsługą NTFS przydaje
    ^^^^

    Oops, NTSC miało być, oczywiście. Chyba za bardzo wczułem się w "klimat
    imprezy" na grupie sprzętowej PC ;)

    --
    /MB

  • 30. Data: 2011-11-07 03:26:14
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "1634Racine" napisał:

    > temat bardzo [ot], ale ufam, ze znajac sie na pc, jest szansa iż znac sie
    > mozna i na rtv :)
    > przedstawie problem jezykiem prostym/obrazkowym, a pytanie jest nastepujace:
    > jak podpiąć do odbiornika TV _dodatkowy_ player dvd?

    Co to ma wspólnego z komputerem??? Twoje lenistwo jest porażające. Znasz grupę
    pl.misc.elektronika? Proszę grupowiczów o zignorowanie tego tematu. Grupa i tak
    pęka w szwach.

    Remek