    From: Michal <u...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [ OT ] jak podpiąć dodatkowy player DVD do TV?
    Date: Sun, 06 Nov 2011 15:16:48 +0100

    W dniu 2011-11-05 20:06, Santana pisze:

> [...]

    Ja tam na podobnej klasy sprzęcie - Wivie 128U na chipsecie Mediateka z
    2005/2006 r. podłączonej do 50" wyświetlacza plazmowego FullHD widzę
    wyraźną różnicę pomiędzy SCART RGB, SVIDEO, a component YPbPr po RCA. O
    przyczynach poniżej.

    Tylko pokaż mi sprzęt konsumencki AV, który puści 1080p po component -
    bluraye ograniczają component do 1080i/720p, co gorsza tegoroczne modele
    BD 3D nawet bardziej - przy połaczeniu analogowym component ograniczają
    rozdzielczość do 576p/i. IMHO krótkowzroczność
    i głupota producentów sprzętu poddających się naciskom dostawców treści
    w dobie powszechnie plątających się po sieci BDRipów - w d*ę dostaje jak
    zwykle uczciwy nabywca.

    A i owszem. Upscaling DVD na wspomnianej 50" plaźmie jest u mnie lepszy
    ze wspomnianej Wiwy 128U po component, niż z tegorocznego modelu BluRaya
    3D - LG BD660 też na chipsecie Mediateka, ale o 6 lat nowszym i
    nowocześniejszym. Widać to zwłaszcza po poziomie detali. Dodatkowo przy
    wybraniu component można lepiej dostroić sobie poprawiacze obrazu w TV,
    co po HDMI jest częściowo zablokowane.
    Kolejny plus starych playerów to lepsze wyjście analogowe audio - w
    obecnie produkowanych często na analog położono kreskę i o 5.1 czy SNR
    >95 dB w tańszych modelach można zapomnieć - skupiono się na dźwięku
    cyfrowym. To o tyle ciekawe, że kilkukrotnie tańsze Wivy itp. sprzed 5-6
    lat mają DD 5.1 po analogu i deklarowany SNR > 100 dB oraz niższe THD.
    Generalnie wtedy było więcej złącz - np: audio miały jednocześnie 5.1,
    2.0 oraz cyfrowe elektryczne i optyczne. To się czasem przydaje,
    bo w recaiverze do obecnego sprzętu zabrakło mi już wejść optycznych,
    więc Wive 128U mam podłączoną po cyfrowym elektrycznym (jakość taka
    sama) a dodatkowe wyjście 2.1 wykorzystane równolegle z cyfrowym 7.1
    jako dopełniające z góry głośniki nr 8 i 9 oraz drugi subwoofer
    (dodatkowo rozkładający po pomieszczeniu dźwięk).

    Nie wiemy jaka Manta. Z tego co pisałem wyżej już wiesz, że upscalowany
    z DVD obraz 720p z takiej Manty czy Wiwy bywa lepszy niż z tegorocznych
    modeli BluRay 3D podłączonych po HDMI (mam np: Apocalypse Now Redux
    (DVD9) mam w 2 egzemplarzach z Kina Konesera kupionych przez pomyłkę i
    puszczałem równolegle - poziom szczegółów lepszy z Wiwy. N
    a 50" plaźmie FullHD widać wyraźnie na początkowych palmach czy
    żłobkowaniu rękojeści pistoletu na pościeli (w innych scenach oczywiście
    też, ale to mi się rzuciło najbardziej w oczy podczas kalibrowania
    wyświetlacza, wcześniej kalibrowanego Buroschem (wersja retail, ale może
    być i okrojona do pobrania z http://www.burosch.de/
    Dodatkowa zaleta tych starych, tanich, ale niezłych odtwarzaczy DVD to
    multisystemowość i region free prosto z pudełka bez martwienia się o
    aktualizację firmware w blurayu - wbrew pozorom ma to znaczenie
    bo przez kilkanaście lat kupiłem ~ 1000 DVD, w tym z angielskiego
    Amazona - czasem są to wersje US Import (dużo bogatsze w dodatki wydanie
    kolekcjonerskie) niż wydanie UK, o bieda-z-nędzą wydaniach PL
    zawierających często sam film bez dodatków, z wyciętym DTS, nawet nie
    wspominając). Jednym z lepszych przykładów dla mnie to Marsz Pingwinów -
    polskie wydanie to DD 2.0 z wyłacznie polskim lektorem (M. Kondrat
    strasznie wczuwa się i czyta typowo dla dzieci, co denerwuje wyjątkowo,
    zwłaszcza że PL wydanie to nawet nie jest pełne DVD5 - ma AFAIR około
    3,5GB z jedną PL scieżką dźwiękową DD 2.0 - makabra w porównaniu z
    zachodnim wydaniem z Morganem Freemanem i dookólnym dźwiękiem. Wtedy
    właśnie stary odtwarzacz DVD region free z obsługą NTFS przydaje się jak
    diabli.
    Smutne tylko to, że będąc uczciwym trzeba płacić za to ciężkie
    pieniądze, ściągać wydania z zachodu (nawet od kiedy Amazon UK wysyła
    za 1,82 funta idzie to jako list zwykły, zawsze mam wątpliwości czy nie
    przyklei się komuś na poczcie do rąk, a jak pomimo opisu "dipatched from
    UK" wysyłane jest z Wysp Kanałowych, to idzie na cło i trwa to około
    2-2,5 tygodnia - przynajmniej u mnie, a piraci nie przejmują się i
    ściągają co im się żywnie podoba mając content w trymiga na dysku :(

    Jeszcze raz - piszesz bez sprawdzenia w oparciu o teorię, wywodząc
    błędne wnioski. W praktyce w zależności od odtwarzacza i wyświetlacza
    oraz złącza wygląda to bardzo różnie. Urządzenia bardzo różnią się
    między sobą jakością upscalingu (np: BD660 na Mediateku
    ma fatalny, a BD670 na Broadcomie już bardzo OK), dodatkowo obróbka
    obrazu lepiej działa na obrazie źródłowym na poziomie dekodowania
    strumienia MPEG2, niż na podanym na wejściu już zdekodowanym sygnale
    analogowym czy cyfrowym _ZDEKODOWANYM_ z różną możliwą dokłądnością
    z wejściowego MPEG2. Ludzie często tego nie rozróżniają, tak kiedyś
    mylili zwykłą przepływowość bitową MP3 i dokładność kodowania oraz
    modele psychoakustyczne - to dwie różne sprawy.
    A tak na marginesie - jak dla mnie i tak wzorcowe upscalowanie
    DVD robi Playstation3 - od dawna chodzi mi po głowie kupienie go jako
    trzeciego odtwarzacza tylko do DVD - trochę szkoda mi jednak tych 1000+
    zł na sam odtwarzacz, bo nie gram nawet na PC, a i zużycie prądu oraz
    hałas z konsoli większy.

    > Skoro Manta nie posiada HDMI to jest niemal pewne że wypuszcza z siebie
    > zwykły, nieprzeskalowany sygnał SD. A w zasadzie jest to całkiem pewne :)

    Kolejny raz - z tą "całkowitą pewnością" to bym nie przesadzał ;>
    Powód - pisałem o tym już wyżej.

    > Optymalnie jest podłączyć pięciona czinczami, wygodniej jednym skartem.

    Tu się zgadzam.

    > Różnica w obrazie będzie widoczna, na korzyść czinczy oczywiście.

    Generalnie tak, ale dużo zależy od samych kabli. Dobrze ekranowane,
    grube SCARTY RGB (nawet takie jak Cyfra+ dodaje do swoich dekoderów -
    grubości małego palca u ręki dorosłego) bywają lepsze niż
    cienkie "jak włos" kabelki component "made in china". Sygnał analogowy
    YPbPr jest bardzo wyczulony na jakość okablowania.

    P.S.
    Co do "ciemność widzę" - proszę nie zapomnieć o przestawieniu w
    odtwarzaczu/tunerze sygnału wideo pomiędzy zintegrowanym (composite w
    SCART nr 2), RGB (SCART nr 1) i YPbPr (Component CINCH) w zazeżności jak
    jest podłączone.