  • 1. Data: 2016-03-14 18:01:20
    Temat: Re: generator
    Od: u...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 marca 2016 17:42:17 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Powiedzmy ze chcialbym takie proste szkolne doswiadczenia zrobic:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=FOlJQuF3_l0
    > https://www.youtube.com/watch?v=xyjaBap1W1I
    >
    > Generator-nadajnik, niegdys popularny przyrzad demonstracyjny, pare
    > W, ze 200-500MHz.
    >
    > Jak to wspolczesnie zrobic, bez lamp ?
    > Jakie tranzystory uzyc ?
    >
    > J.

    Najpierw to trzeba by uzyskac pozwolenie na nadawaie bo zaraz PIR, pogromcy duchow z
    antenami zaczna weszyc, albo sasiedzi skarzyc, ze RM nie dziala.
    200-500MHz to nie problem. Tranzystory to te rozowe z plaskimi wyprowadzeniami, ale
    nie koniecznie. Grube GHz, sat, falowody to dopiero zabawa :)

  • 2. Data: 2016-03-14 18:06:56
    Temat: [OT] generator
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    znasz sie na tym?
    gdzie się tego nauczyłeś?
    w europie i jej zaufanych uczelniach?

  • 3. Data: 2016-03-14 18:20:39
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 14.03.2016 um 18:01 schrieb u...@g...com:

> [...]
    > 200-500MHz to nie problem. Tranzystory to te rozowe z plaskimi wyprowadzeniami, ale
    nie koniecznie. Grube GHz, sat, falowody to dopiero zabawa :)

    No pewnie, a na dodatek odbiornik komunikacyjny z 5 heterodynami.

    Jak będziesz robić lokalnie i nie godzinami, to cię i tak nie namierzą.
    Za nadajnik wystarczy jakiś genaratorek na 5-10MHz, do tego 74244 lub
    podobne połączone równolegle i masz nadajnik na fal wiele ;-). Albo weź
    dowolny CB, postaw nośną i też będzie działać. Tylko dipol będzie ciut
    większy ;-)

    Waldek

  • 4. Data: 2016-03-14 18:36:49
    Temat: Re: [OT] generator
    Od: u...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 marca 2016 18:08:36 UTC+1 użytkownik platformowe głupki
    napisał:
    > znasz sie na tym?
    > gdzie się tego nauczyłeś?
    > w europie i jej zaufanych uczelniach?

    Do tego szkoly nie sa potrzebne.
    Kiedys wystarczyly ksiazki z ksiegarni i checi, pasja majstrowania. Tranzystory sa
    ogolnie dostepne. Kiedys mozna bylo kupic na bazarze, wolumenie.
    Na uczelni tez cos podobnego bylo, ale z falowodami, polaryzacjami H, V i na
    laminacie. Prowadzaca zajecia i czesc praktyczna tez byla pani ;)

  • 5. Data: 2016-03-14 19:01:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
    Am 14.03.2016 um 18:01 schrieb u...@g...com:
    >>> https://www.youtube.com/watch?v=FOlJQuF3_l0

    >No pewnie, a na dodatek odbiornik komunikacyjny z 5 heterodynami.

    W sumie to kto wie - moze lepszy bylby czulszy odbiornik z miernikiem
    poziomu sygnalu ? Nie trzeba by takiej wielkiej mocy.

    >Jak będziesz robić lokalnie i nie godzinami, to cię i tak nie
    >namierzą.

    CW nie powinno tak bardzo zaklocac.

> [...]
    >podobne połączone równolegle i masz nadajnik na fal wiele ;-). Albo
    >weź dowolny CB, postaw nośną i też będzie działać. Tylko dipol będzie

    No wlasnie - dipol wielki, odleglosci wielkie, moce wielkie, zeby
    zaroweczka zaswiecila ...

    Musze sprawdzic - LED zamiast zarowki zaswieci do jakiej
    czestotliwosci ?

    J.

  • 6. Data: 2016-03-14 19:14:10
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ależ ja Ci zazdroszczę, ja niestety trafiłem na politechnikę warszawską,
    wiec co wyszło to widać...

  • 7. Data: 2016-03-14 19:28:00
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    strzelałem z dupy... na ocenę...

  • 8. Data: 2016-03-14 19:28:49
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 14.03.2016 o 19:14, platformowe głupki pisze:
    > ależ ja Ci zazdroszczę, ja niestety trafiłem na politechnikę warszawską,
    > wiec co wyszło to widać...
    A co tam robiłeś?

  • 9. Data: 2016-03-14 19:45:30
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 14.03.2016 o 19:28, platformowe głupki pisze:
    > strzelałem z dupy... na ocenę...
    To obecnie możliwe.
    Kilkadziesiąt lat temu, to była jeszcze Uczelnia gdzie wyselekcjonowani
    studenci mieli choćby dla samych siebie szacunek.
    Jak poszedłem tam kilka lat temu po zaświadczenie, na ścianach korytarzy
    były różne malunki niczym w bramie na osiedlu slamsów a w powietrzu
    jakiś smród się rzeczywiście unosił.