  • 41. Data: 2018-10-26 09:37:47
    Temat: Re: [OT] Zużycie prądu przez lodówkę
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj z, 25 paź 2018 w news:5bd210ff$0$510$65785112@news.neostrada.pl
    napisałeś/aś:

    > Nie potrafię prościej :-)
    >

    > Lodówka w parametrach ma:
    >
    > 220-240V - 50Hz 120W
    > -_-_- 310W
    > N-ST 7,0kg/24h
    > _0,96kWh/24_
    > R600a 0,039 kg
    >
    > Tymczasem miernik pokazał że na dobę zużywa ok 2 kWh
    >
    > Ile Wasze lodówki zużywają prądu na dobę?

    Kiedyś sprawdzałem ile przez noc (po prostu na liczniku) pobierze
    głównie lodówka(pomijam podłączone urzadzenia o mocy kilku W w tym
    czasie) to stary Mińsk 13/15 wziął jakieś 1,3 kWh o ile dobrze
    pamiętam. W każdym razie zanotowałem w głowie, że to na pewno bedzie 2-
    3 kWh na dobę. A na tabliczce, czy sprężarce jest podana moc chyba 100W
    , a może 150. I wcale sprężarka nie chodziła non stop czy też
    przesadnie często - co jest w tym wszystkim najdziwniejsze.

  • 42. Data: 2018-10-26 10:10:35
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 26 Oct 2018 09:12:58 +0200, z wrote:
    > To jest skomplikowane przy 6 mies. rozliczaniu. Te ich progrnozy ;-(
    > Przechodzę właśnie na rozliczanie 2 miessięczne.

    Niezależnie od rozliczania, możesz przecież zerknąć na swój licznik kiedy
    chcesz.

    > Mój koszt za 1 kWh to ok 0,52 zł.
    >
    > Gdzie żądają tylko 30 gr?

    Do gugla wrzuciłem zapytanie i wyskoczyło mi to:
    http://cenakwh.pl/cennik

    Uznałem więc, że w PL średnio płaci się w okolicach tych 30 gr.

    > Oczywiście będę szukał jak się upewnię co do lodówki

    Pisałeś, że zwiększenie nastąpiło o 1/3. Ile to kWh dokładnie?

    Mateusz

  • 43. Data: 2018-10-26 11:06:06
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

> [...]
    > http://cenakwh.pl/cennik
    >
    > Uznałem więc, że w PL średnio płaci się w okolicach tych 30 gr.

    To jest opłata za zużycie, do tego dochodzi jeszcze opłata przesyłowa.

  • 44. Data: 2018-10-26 11:14:41
    Od: z <...@...pl>

    http://cena-pradu.pl/

  • 45. Data: 2018-10-26 11:16:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-26 o 07:02, z pisze:

    > Sorry wymiękam. Mamy XXI wiek.
    > Mam podane: Obecny pobór, czas poboru i ilość KWh pobranych. LITOŚCI :-)

    Chyba pomylił Ci się miernik z innym urządzeniem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 46. Data: 2018-10-26 11:17:57
    Od: z <...@...pl>

    > To by pracowałą na okrągło a tymczasem gość zeznaje że "Lodówka
    > zachowuje się jak zawsze. Kompresor nie pracuje cały czas".

    I to widać na mierniku. Czasem 100 W a czasem 0,7 W

    Być może częściej niż kiedyś te 100 W.

    Nic to. Pochodzę po sąsiadach/rodzinie i pomierzę im lodówki to będzie
    jakaś wiedza :-)

  • 47. Data: 2018-10-26 11:19:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-10-26 o 11:16, Adam pisze:
    > Chyba pomylił Ci się miernik z innym urządzeniem.

    Chcesz łapać za słówka? :-)

    https://www.komputronik.pl/product/362667/greenblue-
    miernik-energii-watomierz-gb202.html?gclid=EAIaIQobC
    hMI5qj1n-Oj3gIVEFQYCh2VPwgBEAQYASABEgIPwfD_BwE

  • 48. Data: 2018-10-26 14:46:50
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 25 Oct 2018 23:38:07 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5bd237bc$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
    od BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> :

    >Może zapomniałeś w niej zgasić światło?

    Ja ciągle zapominam.

  • 49. Data: 2018-10-26 15:19:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-26 o 11:19, z pisze:

    > Chcesz łapać za słówka? :-)
    >
    > https://www.komputronik.pl/product/362667/greenblue-
    miernik-energii-watomierz-gb202.html?gclid=EAIaIQobC
    hMI5qj1n-Oj3gIVEFQYCh2VPwgBEAQYASABEgIPwfD_BwE

    Nie chodzi o łapanie za słówka ani inne części ciała ;)
    Chodzi o precyzję wypowiedzi.
    Wcześniej też mówiłeś o mocy, a okazało się, że pytasz o energię.

    W innym zaś miejscu na pytanie o miernik odpowiedziałeś "za 50 zł".
    Trochę tak, jakbyś na pytanie "jaki masz samochód" odpowiedział "niebieski".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 50. Data: 2018-10-26 17:50:30

    W dniu 2018-10-26 o 15:19, Adam pisze:

    > W innym zaś miejscu na pytanie o miernik odpowiedziałeś "za 50 zł".
    > Trochę tak, jakbyś na pytanie "jaki masz samochód" odpowiedział
    > "niebieski".

    Myślę że dramatyzujesz i się czepiasz.

    Podasz ile Twoja lodówka zużywa prądu na dobę?