  • 31. Data: 2018-10-26 02:14:25
    Temat: Re: [OT] Zużycie prądu przez lodówkę
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-25, z <...@...pl> wrote:
    > Moja lodówka zużywa średnio przez dobę ok 2 x moc maksymalną podaną w
    > parametrach. Spróbuję dać jej lepszą wentylację i zobaczę co się stanie

    Siądź sobie przy niej i posłuchaj kompresora. Jak działa na okragło, lub
    prawie na okrągło, to wskazanie, że nie wyrabia się z chłodzeniem (zła
    wentylacja "z tyłu", mało czynnika chłodzacego, nieszczelność/słaba
    izolacja lodówki, wysoka temperatura w pomieszczeniu, kombinacja
    wymienionych).

    Jak załącza się tylko od czasu to coś innego żre lub miernik do d.

    Dodatkowo nie wiesz czy nie miałeś tak od zawsze :)

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2018-10-26 07:02:56
    Od: z <...@...pl>

    > Wybacz ale z takimi informacjami to ty jeszcze długo będziesz pytał co
    > się dzieje. Czy chcesz powiedzieć że dobę siedziałeś przy mierniku i
    > patrzyłeś na wyświetlacz? Może nawet narysowałeś wykres prądu w funkcji
    > czasu? To go przedstaw.

    Sorry wymiękam. Mamy XXI wiek.
    Mam podane: Obecny pobór, czas poboru i ilość KWh pobranych. LITOŚCI :-)

  • 33. Data: 2018-10-26 07:07:14
    Od: z <...@...pl>

    > Jak załącza się tylko od czasu to coś innego żre lub miernik do d.

    Wskazania na innych urządzeniach wydają się poprawne

    > Dodatkowo nie wiesz czy nie miałeś tak od zawsze :)

    Słuszne pytanie. Tego nie wiem ale nie przybyło nowych urządzeń a
    rachunki wzrosły powiedzmy o 1/3

    Lodówka zachowuje się jak zawsze. Kompresor nie pracuje cały czas

  • 34. Data: 2018-10-26 07:09:44
    Od: z <...@...pl>

    Macie jakieś własne pomiary ile taka lodówka w "realu" na dobę pobiera
    prądu a nie w teorii czy na tabliczce

  • 35. Data: 2018-10-26 07:39:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 24 października 2018 21:12:28 UTC+2 użytkownik z napisał:
    > Czy normalne jest że 15 letnia lodówka zużywa 2 x więcej prądu niż
    > podaje producent?

    Ja bym stawiał że sprężarka się wytłukła i nie trzyma kompresji.
    Czas poszukać nowego klamota.

    L.

  • 36. Data: 2018-10-26 07:46:18
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

    > Słuszne pytanie. Tego nie wiem ale nie przybyło nowych urządzeń a
    > rachunki wzrosły powiedzmy o 1/3

    Wykluczasz "lewy pobór" przez sąsiada?

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 37. Data: 2018-10-26 08:24:20
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 26 Oct 2018 07:07:14 +0200, z wrote:
    > Słuszne pytanie. Tego nie wiem ale nie przybyło nowych urządzeń a
    > rachunki wzrosły powiedzmy o 1/3

    Zakładając że pomiar dobowy jest poprawny (2 kWh) i faktycznie zwiększył
    się dwukrotnie z bliżej nieokreślonych przyczyn, to wychodziłoby
    zwiększenie rachunków za prąd o jakieś 9 zł w skali miesiąca (przyjmuję
    koszt 1 kWh ok. 30 gr). Czy o tyle wzrosło? Jeśli o więcej, to winnego
    szukaj gdzie indziej.

    > Lodówka zachowuje się jak zawsze. Kompresor nie pracuje cały czas

    No to tym bardziej należałoby szukać winy w innym miejscu.

    Mateusz

  • 38. Data: 2018-10-26 09:08:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-10-26 o 07:46, Stregor pisze:

    > Wykluczasz "lewy pobór" przez sąsiada?

    Robiłem test na bezpiecznikach. Instalacja nowa Licznik na klatce się
    nie obracał :-)

  • 39. Data: 2018-10-26 09:12:58
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > zwiększenie rachunków za prąd o jakieś 9 zł w skali miesiąca (przyjmuję
    > koszt 1 kWh ok. 30 gr). Czy o tyle wzrosło? Jeśli o więcej, to winnego

    To jest skomplikowane przy 6 mies. rozliczaniu. Te ich progrnozy ;-(
    Przechodzę właśnie na rozliczanie 2 miessięczne.
    Mój koszt za 1 kWh to ok 0,52 zł.

    Gdzie żądają tylko 30 gr?

    > No to tym bardziej należałoby szukać winy w innym miejscu.

    Oczywiście będę szukał jak się upewnię co do lodówki

    PS. Ile wasze lodówki ciągną?

  • 40. Data: 2018-10-26 09:21:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2018 22:39:46 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Ja bym stawiał że sprężarka się wytłukła i nie trzyma kompresji.
    > Czas poszukać nowego klamota.

    To by pracowałą na okrągło a tymczasem gość zeznaje że "Lodówka
    zachowuje się jak zawsze. Kompresor nie pracuje cały czas".

    --
    Jacek
    I hate haters.