  • 41. Data: 2004-06-24 12:04:22
    Temat: Re: [OT] Wysyłanie maili poprzez GPRS i walka z Erą... (długie)
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 22 Jun 2004 18:30:04 +0200, elmer radi radisson napisał(a):

    > pewnie. mozna pominac keepalive dzialajacy na zasadzie np.Periodic
    > Dead Peer Detection i uzyc jakiegokolwiek odpowiednika On-Demand/

    Co za upał... przeczytałem "Dead _Deer_ Detection" :) Ale DTP (Deer Transfer
    Protocol) to chyba by już zbyt w stylu MP było ;)

    > czyli teoretycznie w tym przykladzie "braku ruchu"/. tyle ze smiem
    > twierdzic ze w przypadku niestety czesto dosc watpliwej jakosci
    > polaczenia GPRS jak i jego 'zamierania' tak czy owak doprowadzi to do
    > generowania dodatkowego ruchu. bo jesli nawet uniknie sie cyklicznych

    Generalnie to problem wynikł z tego, że GPRSa po prostu trzeba umieć używać.
    Jak ktoś nawet będzie w Polsce, to jak sobie ustawi sprawdzanie maili co
    minutę i nie pomyśli o wymuszeniu podtrzymania połączenia - zapłaci
    majątek...

    Zwłaszcza że w GPRS osobno się płaci za pakiety KB przychodzących i
    wychodzących - więc "tylko sprawdziłem pocztę" oznacza zużycie dwóch
    pakietów 100KB (czy jakie tam akurat będziemy mieli taktowanie)...

    Co do podtrzymywania sesji GPRS: niektórym telefonom "średnio" to wychodzi,
    zwłaszcza przy kiepskiej sieci... operatorzy też potrafią "uprzyjemnić"
    życie restartem sesji GPRS. Oprócz tego, nieraz praktokowane jest przymusowe
    zamknięcie sesji o północy.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 42. Data: 2004-06-24 16:50:50
    Od: "Tjw" <t...@p...pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Mój ojciec jest za granicą i ma telefon na abonament w sieci Era.

    Niestety ten 1000zł trzeba będzie zapłacić, ponieważ za każdym razem łącząc
    się z internetem, zawsze rozpoczyna się jakaś wymiana pakietów. rozpocząte
    wysyłanie 100kb oraz rozpoczęte odbieranie 100kb. Niestety nie ma rady.

    Pozdrawiam i współczuje
    Tjw

  • 43. Data: 2004-06-24 16:52:21
    Od: "Tjw" <t...@p...pl>

    Użytkownik "Tomek Sierakowski" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:cba8hr$psn$1@inews.gazeta.pl...
    > czy
    >
    > Sadzilem, ze za takie rzeczy jak wyslanie danych potrzebnych do
    zalogowania
    > sie na skrzynke nic sie nie placi. Jak widac bylem w bledzie.

    Nikt nie patrzy jakie to dane. To są dane - obojętnie jako i za to niestety
    trzeba zapłacić, faktycznie byłeś w błędzie.

    Pozdrawiam
    Tjw

  • 44. Data: 2004-06-25 07:11:24
    Od: "DS" <...@a...pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    (...)

    W GPRS płacisz za każde rozpoczęcie sesji - osobno za dane przychodzące, jak
    i wychodzące - zgodnie z minimalną stawką - nawet,jeśli "nic" nie
    przetransferujesz. Oczywiście to "nic", jest złudne, gdyż ZAWSZE inicjujesz
    jakiś ruch.

    Ktoś, kto naopowiadał Ci bzdur w stylu "zmiana ustawień w telefonie
    umożliwia nie ponoszenie opłat za sesję GPRS, jeśli "nic" nie wysyłamy",
    powinien wziąć udział w ogólnopolskiej kampanii "Cała Polska Czyta
    Dzieciom"...

    Na stronie www.era.pl są szczegółowe informacje na temat GPRS, roamingu GPRS
    i sposobu naliczania opłat,ale skoro nie chciało się czytać, to teraz trzeba
    ponosić konsekwencje. W sumie, cóż operator winien, że abonent wygenerował
    ruch... Informacje są, ale należy z nich umiejętnie korzystać,a nie słuchać
    mitów...

    DS

  • 45. Data: 2004-06-25 16:03:46
    Od: porzeraczmuzguw <p...@w...pl>

    Mon, 21 Jun 2004 21:30:28 +0000 (UTC), Bohdan 'Nexus' Horst
    <n...@i...pl> in msg <cb7k1j$h6d$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    wrote:

    >czyli 6 gr (promocja 3gr za paczkę 100kB) za trzasnięcie drzwiami
    >(wynegocjowanie połączenia)

    ???
    cena 3 gr, koszt 6 gr?
    wczesniej był przykład z gprs-owaniem podczas rejsu i tam była
    cena 6 zł, koszt 12 zł

    ???
    o co chodzi, czy ja o czymś nie wiem?

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 46. Data: 2004-06-25 16:11:50
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    porzeraczmuzguw napisał(a):

    > cena 3 gr, koszt 6 gr?

    Paczki sa liczone osobno w dol i osobno w gore, zatem kazde nawiazanie
    polaczenia to dwie paczki.

    --
    ____________________Kocureq____________________
    ==== kocureq [małpa] kocureq [kropka] com =====

  • 47. Data: 2004-06-25 16:32:31
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    On 2004-06-25, porzeraczmuzguw <p...@w...pl> wrote:
    > Mon, 21 Jun 2004 21:30:28 +0000 (UTC), Bohdan 'Nexus' Horst
    ><n...@i...pl> in msg <cb7k1j$h6d$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>

    ^^^^^^^^

  • 48. Data: 2004-06-25 17:12:05
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    RusH <l...@p...pl> wrote:

    > pewnie miala duze cycki i sie gapiles zamiast sluchac

    Zdecydowanie, jako ze dzwoniac do BOK przede wszystkim przez telefon oglądam
    cycki.

    --
    ./ premax
    ./ premax@hot,pl

  • 49. Data: 2004-06-25 19:22:01
    Od: "Zszokowany" <m...@w...spam.o2.pl>

    Użytkownik "DS" <...@a...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
> [...]
    > ponosić konsekwencje. W sumie, cóż operator winien, że abonent wygenerował
    > ruch... Informacje są, ale należy z nich umiejętnie korzystać,a nie

    Pewnie w jakimś sensie "masz rację". W jakimś sensie...
    W końcu po to przecież operator ma taką mnogość opcji, taryf, promocji,
    końców promocji, itd. aby było się trudno zorientować. Gdzieś jest napisane,
    że promocja, w innym miejscu, że promocja się kończy, jeszcze w innym, że
    nie obowiązuje w warunkach roamingu, czy warunkach czegoś tam jeszcze, z
    czymś tam jeszcze na dokładkę. Pewnie jak ktoś ma czas (albo pieniądze, aby
    zapłacić komuś, kto się przez to przegryzie), to ostatecznie wszelkie
    wątpliwości sobie rozwieje i wyjdzie mu kiedy go robią w konia. Przeciętny
    człowiek nie ma na to czasu, nie ma cierpliwości i pewnie jeszcze ma takie
    "dziwne" przekonanie, że to powinno być jasno i prosto opisane w jednym
    miejscu, ze szczególnym zwróceniem uwagi na tego rodzaju niebezpieczne
    sytuacje. Naiwny klient.
    Ale nie łudźmy się. Tu nie chodzi o jasne zasady i przejrzystość. Tu chodzi
    o PIENIĄDZE!
    A skoro o to właśnie chodzi chodzi, to zapomnij kliencie o dżentelmeńskich
    zasadach, o minimalnej choćby dawce przyzwoitości. Skoro kliencie znalazłeś
    w rękach fachowców od wyciągania pieniędzy, to tak jak byś znalazł się na
    froncie. Z każdej strony czycha jakiś aspekt wzajemnych rozliczeń, który pod
    pretekstem czegoś tam nabije ci rachunek tak, ze się nie pozbierasz.

    Wszyscy dobrze wiemy, ze koszty operatora w opisywanym przypadku były
    minimalne. On sobie znalazł jelenia, który mu zapłaci. I jeleń nie ma
    wyjścia.

    Brrrr...
    Jak czytam opis sytuacji w tym ten e-mailu, to muszę mocno walczyć z
    poczuciem odrazy dla fachowców finansowych tegoż operatora (choć oczywiście
    nie jest on wyjątkiem). Ale to przecież też są ludzie. I nawet w jakiś
    sposób "uczciwi" - lojalni wobec pracodawcy.

  • 50. Data: 2004-07-04 18:01:20
    Od: "Tomek Sierakowski" <m...@g...pl>

    Ojciec przyjechal z USA i dowiedzialem sie kilku nowych istotnych rzeczy w
    sprawie, a wraz z nimi pojawilo sie kilka watpliwosci. Na razie przedstawie
    tylko jedna z nich.
    Dlaczego na rachunku szczegolowym na samym koncu jak jest podliczenie ile
    bajtow lacznie odebrano/nadano to przy odebrano jest 0 (slownie: zero) skoro
    ojciec na przestrzeni tamtych dni, ktore rachunek szczegolowy obejmuje
    odebral co najmniej 3 maile przez telefon korzystajac z GPRS? A poza tym z
    tego co mowicie to nawet jesli zadnych maili by nie odbieral to odebranie
    komunikatu, ze skrzynka jest pusta tez sie zalicza do pewnej ilosci danych
    odebranych. Tym bardziej niejasne jest dlaczego przy "lacznie odebrano" jest
    zero bajtow.