  • 11. Data: 2009-03-27 07:18:25
    Temat: Re: [OT] "Skype ma czkawkę"
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Antek Laczkowski" <a...@a...wyrzuc.pl> napisał w wiadomości
    news:op.ureoobbqbohts4@dom.home.aster.pl...

    > Myślałem o tym. Nie fizycznie skierowany mikrofon, ale software'owo.
    > Jak wyjmę i włożę wtyczki do Line in lub Mic, zgłasza mi się driver
    > "Realtek", pytający, czy np. w green-in są słuchawki, czy coś innego.

    To że wykrywa włożenie wtyczki to tylko oznacza że w złączu coś śiedzi.

    > Jeszcze myślę tak: gdybym miał dodatnie sprzężenie zwrotne,
    > to każdy dźwięk w mikrofonie skończyłby się wyciem, "obijaniem się"
    > wjścia karty o zasilanie.

    To raczej powrót sygnału mikrofonu przez głośniki spowrotem do mikrofonu i
    bez przesunięcia nstępuje pisk.

    > W innym mailu napisałem, co mogę zrobić, ( = co wolno mi zrobić)
    > ale wdzięczny jestem za każdą sugestię. Jak znajdę rozwiązanie,
    > to się z przyjemnością podzielę :)

    Przedewszystkim konflikty, zmiana mikrofonu (na próbę), zmiana sterowników,
    zmiana komputera ;-D

  • 12. Data: 2009-03-27 07:19:41
    Od: <k...@w...pl>

    > Przedewszystkim konflikty, zmiana mikrofonu (na próbę), zmiana
    > sterowników,
    > zmiana komputera ;-D
    Jeszcze jedno jeżeli to karta wyjmowana spróbój włożyć w inny slot.

  • 13. Data: 2009-03-27 15:58:31
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > To ma sens - szybkość łącza. Muszę trochę poduczyć znajomą
    > ja nie mogę być w 2 miejscach jednocześnie.

    W skype dzwoniąc na użytkownika echo123 możesz wykonać rozmowę
    testową z automatem.
    K.

  • 14. Data: 2009-03-31 21:44:58
    Od: "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl>

    "Antek Laczkowski" news:op.ura2pdrpbohts4@dom.home.aster.pl

    > Onet Skype 4.0 przy próbie połączenia się dostaje czkawki
    > (to nie jest pogłos z mikrofonu,
    > ale powtórzenia mówionych przeze mnie słów)

    Generalnie takie przypadłości stwierdzam na g.... zintegrowanych kartach
    dźwiękowych. Nie ma jak normalna karta wkładana w PCI a nie jakieś
    pierdziochy zintegrowane z płytą główną co zbierają wszystko z magistral
    płyty i jakoś zwyczajnie robią dziadostwo na skype.
    Często efekt potęgowało gdy ten ktoś siedział w jakimś kulawym LAN-ie gdzie
    ciągle kanał wychodzący w świat był zatkany i faktycznie takie odbicia
    sygnału miały miejsce - wkurza to niesamowicie.
    Dodatkowo sprawę pogarsza w większości wypadków domyślnie włączone w torze
    mikrofonu w mikserze w ustawieniach zaawansowanych wzmocnienie +20dB, które
    trzeba w piernik wyłączyć (odptaszkować).
    Bez odptaszkowania mikrofon zbiera cały śmietnik z całego mieszkania łącznie
    z efektami akustycznymi z kibelka :D Wzmocnienie takie żeby zmarłego
    obudziło. Nie wiem po co to wymyślono. Dla mikrofonu elektretowego przy
    włączeniu tego +20dB sygnał jest makabrycznie przesterowany i zaszumiony -
    większość społeczeństwa w sumie głucha to mało kto zwraca na to uwagę.
    Ta opcja to porażka i wyłączam to zawsze w pieron.
    I generalnie zatrzymałem się na wersji Skype 2.5.0.154
    http://www.filehippo.com/download_skype/1909/
    Wszystko co powyżej jak dla mnie rośnie tylko w objętość a traci na jakości
    audio. Jakieś inne kodeki dźwięku są użyte w tych nowszych i jakość jest co
    najwyżej telefoniczna... kiepska telefoniczna - wyraźnie obcięte pasmo
    audio.
    W wersji 2.5.0154 (lub wcześniejsza 2.5.0.151) jakość audio można porównać
    prawie do stacji UKF - pod warunkiem, że obie strony używają tej wersji.
    Niebo a ziemia.
    Polecam porównać starą poczciwą wersję 2.5.0.154 do współczesnych, zrobić
    próbę nadawania i odsłuchu obustronnego na obu z nich po obu stronach i zdać
    relację. Oczywiście nowsze wersje ze względu na gorszą jakość audio lepiej
    będą sobie radzić na kulawych łączach, bo mają mniejsze wymagania dla pasma.
    Oczywiście warunek bezwzględny normalne łącze z niezatkanym kanałem
    wychodzącym a nie jakieś pseudonety gdzie wisi w LAN-ie 40 kompów i każdy z
    nich dopycha emule i łącze zabite.
    Dobrze też - w wypadku gdy użytkownik łącza ma tendencję do
    zapychania -dodatkowo doinstalować program CfosSpeed, który dla pakietów
    telefonii VoIP daje duży priorytet (można go na max-a jeszcze podciągnąć)
    minimalizując w ten sposób możliwość wystąpienia czkawki.

  • 15. Data: 2009-04-01 16:23:11
    Od: "Antek Laczkowski" <a...@a...wyrzuc.pl>

    Dnia 31-03-2009 o 23:44:58 Andrzej Litewka <a...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > pierdziochy zintegrowane z płytą główną co zbierają wszystko z magistral
    > płyty i jakoś zwyczajnie robią dziadostwo na skype.

    Dzięki za odpowiedź. Płyta i zintegrowana karta to produkt
    RealTech, Taiwan. Spróbuję użyć przynajmniej 2 z Twoich wskazówek:
    1) wymienić Skype na wcześniejszy, nie-Onetowy
    http://www.filehippo.com/download_skype/1909/
    Oczyszczę przedtem rejestry i dysk ze śladów Onet-Skype,
    na ile ich się doszukam. "Uninstall" praktycznie nie działa,
    usuwa mało istotne g...

    Jak ta wersja Skype nie pójdzie, to spróbuję
    2) wsadzić kartę dźwiękową (znajdę u siebie albo pożyczę)
    i zablokuję w BIOSie tą na płycie, o ile będę mógł.

    O wynikach napiszę, nie dziś, bo to 1 kwietnia,
    ale za jakiś czas, gdy właścicielka kompa mnie do niego dopuści.
    Może być tydzień, ona nigdy nie ma czasu.

    Pozdrowienia i dziękuję - Antek