  • 21. Data: 2011-03-19 12:12:00
    Temat: Re: prąd kondensatora
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Papa5murf,

    Friday, March 18, 2011, 11:12:32 PM, you wrote:

    > na razie właśnie się bawię a docelowo chcę uzyskać energię 100J (taką sobie

    Na 100J to wystarczą kondensatory 1500+800uF/320V wyjęte z radzieckiej
    lampy błyskowej. Dostosowane do szybkiego rozładowywania.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2011-03-20 16:39:44
    Od: "Papa5morf" <d...@j...pl>

    Órzytkownik "Irokez" napisał:
    > bo najpierw się określa co się chce, a potem szuka do tego
    > elementów, a nie bierze zza rogu Kukuruźnika i próbuje
    > z niego zrobić prom kosmiczny.

    wiesz, gdyby było możliwe zdobyć fszystko co się wymaży to miało by sens,
    problem w tym że bierze się to co jest i to na co cię stać i z tego robisz
    to co sobie wymażysz!:O)
    jak chcesz kołdrę do wymairach 4x4m to nigdzie takiej ie dostaniesz, ale
    wystarczy zszyc sobie 4sz 2x2 i masz to co chcesz:O)
    więc ja biorę takie kondensatory jakie mogę dostać i na jakie mnie stać i
    mogę sobie z nich złozyc dowolną baterię spełniającą każde moje wymagania,
    mam rację?:O)
    tylko utknołem na tych danych, wiesz a jak budujesz prosty mały zasialcz to
    też się zastanawiasz jaką moc ma mieć kondensator filtrujacy?:O)
    zresztą na razie sam nie wiem co chcę, tylko coś sobie założyłem, ale w
    praktyce może się to okazać niewystarczajace, na razie chcę tylko znać
    parametry tego co mogę kupić w TME żeby ograniczyć tak zeby płomienie i
    kłęby dymu mi nie buchały:O)

    > PS. źle szukasz
    > http://industrial.panasonic.com/www-ctlg/tech/tABA00
    00_WW.html
    > http://www.chemi-con.co.jp/e/catalog/aluminum.html

    ok, dzięki za nakierowanie, pierwszy raz w życiu widzę takie tomy
    dokumentacji do kondensatora:O)
    czyli wychodzi na to ze trzeba szukać informacji u producenta:O)

  • 23. Data: 2011-03-21 07:42:38
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Papo5merf <r...@d...peru> wrote:

    > z bardzo dużymi energiami (nie wiem jakie są niebezpieczne dla człowieka
    > więc jest tochę strachu)

    Dużo mniejsze niż to się może wydawać.

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic258949.html#12
    83533
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Porażenie_prądem_elektr
    ycznym
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektryczny_pastuch

    --
    gof

  • 24. Data: 2011-03-21 07:45:10
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Papa5murf <d...@j...ru> wrote:

    > ładuję sobie taki kondensator do paruset woltuf a tu na nim napięci spada
    > jeden wolt na sekundę (elektrolit)

    Może miernik go obciążał.

    --
    gof

  • 25. Data: 2011-03-22 07:54:25
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Papa5murf" <d...@j...ru> napisał w wiadomości

    > w fszelkiej maści sklepach z częsciami podobnie, czasem pdfik się trafi
    > ale
    > tam tylko dodatkowo są wymiaty, tolerancja i nic poza tym:O(
    > ładuję sobie taki kondensator do paruset woltuf a tu na nim napięci spada

    Ciekawe czy ma 14 lat i myśli, że jest cool, (nie wie, że już dzieci od paru
    lat
    nie uważają takiego pisania za "cool"), czy rzeczywiście "zwichniętą
    psychikę".:(.

    Wszędzie go wrzucam do kf, a ciągle gdzieś wychodzi:(.

    Nie odpowiadaj. Nie przeczytam choćbym chciał.

    Artur(m)

  • 26. Data: 2011-03-22 14:28:08
    Od: "PapaSmorf" <t...@j...pl>

    > ładuje sporą pojemność sporą energią i mam pewien problem, mianowicie
    > nie mam pojęcia jakim maksymalnym prądem (mocą) moge go ładowć tak
    > żeby go nie uszkodzić?:O)
    > strasznie drogie te kondziory więc nie chcę eksperymentować ani
    > doprowadzać do eksplozji:O) p.s. jakie energie są niebezpieczne dla
    > człoweika?
    > jaka energia powoduje utratę przytomności?

    dzięki fszystkim za informacje, sporo się ostatnio dowiedziałem o
    kondensatorach, dobra była też informacja na temat kondensatoruf do lamp
    błyskowych:O)

    odkryłem też przypadkiem główną przyczynę pożarów kondensatorów, przyczyną
    było uszkadzanie się diod prostowniczych ładujących kondensatory i ftedy
    następuje przepował przepływ prądu bez ograniczeń i przekroczeniem pewnie
    fszystkich parametruf co skutkowało najpierw zagotowaniem się a potem
    zapalaniem kondensatorów (dobrze że nie było eksplozji:O)

    uszkadzanie się diod prostowniczych też następuje w spoób dla mnie nie
    zrozumiały, to znaczy w momencie gdy podłączenie ładowanych kondensatorów
    nie jest dobre i występuje przeskok iskry, gdy podłączenie jest prawidłowe
    to diody się nie uszkadzają:O)

  • 27. Data: 2011-03-22 14:28:12
    Od: "PapaSmorf" <t...@j...pl>

    Órzytkownik "Adam Wysocki" napisał:

    co do spadku napięcia na upływności to okazuje się ze tanie kondensatory
    mają ją niesamowicie wielką:O(

    > Dużo mniejsze niż to się może wydawać.
> [...]

    pod linkami nie ma żadnych informacji ale naprowadziłęś mnei na trop i
    znalazłem coś takeigo:
    czyli że paralizator daje 0.5J energii a defibrylator 360J

  • 28. Data: 2011-03-22 16:53:31
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "PapaSmorf" <t...@j...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > następuje przepował przepływ prądu bez ograniczeń i przekroczeniem pewnie
    > fszystkich parametruf co skutkowało najpierw zagotowaniem się a potem

    "kurfa".. człowieku.. męczę się to czytając,, zaczynam żałować że w zamian
    za takie lekceważenie mnie z Twojej strony pomagam Tobie w temacie,
    nakierowując na przydatne informacje.

    Przemyśl to, bo następnego razu nie będzie.

    --
    Irokez

  • 29. Data: 2011-03-23 08:23:53
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]

    [...]
    > było uszkadzanie się diod prostowniczych ładujących kondensatory i ftedy

    Jest niereformowalny systemowo czy psychicznie.

    Artur(m)

    Boże jak on to robi
    Znów wychodzi mi z KF

  • 30. Data: 2011-03-23 15:06:46