    From: Marek Borowski <m...@b...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: [OT] Re: eCall w samochodach
    Date: Thu, 01 May 2014 22:08:30 +0200
    <ljnfth$kce$1@news.task.gda.pl> <ljqde7$bsd$1@news.task.gda.pl>

    On 4/30/2014 10:49 AM, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Powitanko,

    > Uwazasz, ze panstwo (rozumiane jako wladza, urzednicy) zywo
    > zainteresowane otrzymywaniem lapowek zlikwiduje taka mozliwosc?
    Ja uwazam ze Panstwo to my. Jakos nie jestemn zainteresowany
    lapkowami.

    > Zatrudnianie na czarno jest nastepstwem zbyt wysokich podatkow i
    > biurokracji.

    Co nie oznacza ze jest dobre.

    > Juz z pol wieku temu pan Arthur Laffer zauwazyl i opublikowal rzecz
    > oczywista i uniwersalna jesli chodzi o miejsce i czas. Radze sie z tym
    > zapoznac.

    To nie ma zwiazku. Jesli chce sie miec panstwo podatki nalezy placic.
    To czy to sa optymalne i dobrze wydawane do zupelnie inna kwestia.

    > Nie za bardzo wiem jak mozna okrasc panstwo, wiem natomiast jak nie
    > pozwolic sie okrasc panstwu. Zamykasz dom, czy samochod? Chowasz cenne
    > rzeczy? Nie? -Nie wierze! Definicja zlodziejstwa, to zabieranie czyjes
    > wlasnosci bez rekompensaty. Jesli slysze w TV, ze "panstwo stracilo (w
    Powiedzialbym ze bez zgody. Twoi rodzice zdecydowali, ze jestes
    czlonkiem wspolnoty zwanej Polska i masz prawa i obowiazki. Skladki
    do kazdej wspolnoty to obowiazek jej czlonka. Jak sie komus nie podoba
    i nie chce zmieniasz sposobu dzialania wspolnoty to moze wspolnote
    zmienic. Co zrobili "rodacy" wymienieni przez Ciebie na koncu posta.

    > wyniku jakiegos przekretu) ilestam mln zl", to sie zastanawiam:
    > 1 Czemu brak zysku nazywaja strata? Ja, jak nie zarobie, to po prostu
    > nie mam zysku, a nie mowie, ze stracilem.
    Hint: Utracone korzysci. Czasen naciagane a czasem bardzo realna strata.

    Caly czas sie pojawia teza ze sposob dzialania wladzy mi sie nie podoba
    to bede atakowal podstawy panstwowosci - nie tedy droga. To uderza
    wylacznie w innych wspolobywateli a nie nieudolnych rzadzacych. Uwazasz
    ze rzadzilbys lepiej ? Przekonaj innych, zaloz partie zdobadz wladze i
    realizuj swoje postulaty - ktos Ci broni ?

    Pozdrawiam

    Marek